Quote door HarryB
Die regensensor leid echt een eigen leven. Voor hij werkt moet ik eerst de de constant wisser even aanzetten, daarna pakt hij wel op.
Soms slaat hij op hol en stopt niet meer. Ik zit ook constant aan die knop te draaien om hem een beetje goed te krijgen.
Een beetje hetzelfde heb ik met de temperatuur instelling van de climate control. Ik denk dat die draaischakelaars toch een beetje aan slijtage onderhevig zijn.
Dat klopt gewoon echt niet. Dat komt wellicht door een nieuwe ruit met andere brekingsindex (de regensensor is berekend op de brekingsindex van de originele ruit), of de sensor is verkeerd aangebracht, of vies...
De temperatuur: kijk eens even met een lampje (bijv. op je mobiel) door de kleine sleufjes op de ECC (climate control unit). Als je daar een pluisje stof achter zit zitten, dan is je temperatuursensor vies en kan hij de binnentemp. niet goed meten. De temp. sensor is een dun koper draadje met een bolletje in het midden wat een halve cm. achter die sleufjes zit. Daar blijft stof aan hangen. Je kan het stof eraf halen door het met een fijne naald door de sleufjes naar buiten te halen (zo heb ik het gedaan) - wel heel voorzichtig doen om het draadje niet te beschadigen. Je kan ook de ECC uitbouwen, alles loshalen en er van achter bij komen, maar dat is aanzienlijk meer werk. Achter het draadje zit een ventilatortje wat de lucht aanzuigt. Dan kan je dan wel ook schoonmaken, dan weet je zeker dat dat iig weer goed is.