Reinger door diesel bij beurt

 
 
 
 
 
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Groningen
Leeftijd: 29
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Reinger door diesel bij beurt

 · 
Posted: 18.03.2015 - 15:15  ·  #1
Wat me opviel op de rekening van de garage na de 210.000 km beurt en jaarlijkse APK enkele weken geleden, was dat er een vermelding stond in de trand van 'diesel reiniger'.
Nou vroeg ik me af wat voor spul ze er door doen, of dat standaard gebeurt, waarom het gebeurt en of er meer mensen ervaring mee hebben?
Ik ben namelijk wel benieuwd of het zinvol spul is, want ik heb op het forum al veel gelezen over reinigingsmiddelen, veelal positief, maar dan alleen wanneer op de juiste manier gebruikt. Sterker nog, ik lees veel verhalen dat het zelfs meer kwaad dan goed kan doen wanneer je zulke reinigers verkeerd gebruikt omdat ze dan het vastzittende vuil overal heen leiden... >_<
Het spul werd als het goed is in de tank, door de diesel gedaan.
Wie weet hier meer van? =)
Franky B
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: 0523
Leeftijd: 40
Berichten: 448
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Reinger door diesel bij beurt

 · 
Posted: 18.03.2015 - 15:59  ·  #2
Zijn volgens mij wel een boel dealers en garagebedrijven die Forte en soortgelijke producen gebruiken bij een beurt. Hetzij bij de olie wissel of bijv. een toevoeging in de tank als een injector reiniger.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Reinger door diesel bij beurt

 · 
Posted: 18.03.2015 - 16:40  ·  #3
ik,
Bij moderne dieselbrandstoffen voegt men ( wettelijk ) al de nodige plantaardige sappen, ook wel biodiesel genaamd.
En de moderne diesel brandstof mag ook nagenoeg geen zwavel meer bevatten.
Dat zijn al 2 redenen om er een additief in te gooien, nu is het zo, dat men vaak in de garage voor de goedkoopste additieven gaat, waar men enorme marges op maakt.
Het is wel zaak met regelmaat om goed werkzame additieven toe te voegen aan de brandstof om problemen te voorkomen..
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Reinger door diesel bij beurt

 · 
Posted: 20.03.2015 - 22:40  ·  #4
 
Selected quotes for multi-quoting:   0