Rekeningen

Onderlinge tips voor de financiële planning

Fer
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

Rekeningen

· 
Posted: 01.12.2016 - 21:06  ·  #1
Maten,
Ik heb recentelijk wat werk aan de S laten doen en dat waren heel gebruikelijke ( preventieve ) reparaties. Om forumleden die vergelijkbare plannen hebben of mensen die overwegen een auto te kopen een idee te geven wat voor budget ze moeten reserveren heb ik besloten om met jullie te delen hoeveel ik zoal betaald heb.
- bij Volvoservice.eu:
- draagarmen voor inclusief montage € 330 ex-BTW
- carterventilatieset vervangen inclusief montage € 265 ex-BTW
- oliedrukherstelreparatie 6-cilinder O-ringen en montage € 290 ex-BTW
- vervangen originele remsysteem door XC90-V8 voor en achter onderdelen en montage € 900 ex-BTW
NB voor de netheid: ik heb hierover met Dennis overlegd en hij is voor financiële transparantie, heeft geen bezwaar tegen openbaar maken van deze gegevens
- Bij Volvoservice een automaakbakflush laten doen en bij MMTS-powerflush een airintake en een koelsysteemflush. Ik adviseer jullie om dat op een forummeeting te laten doen; de schappelijke tarieven daarvoor zijn op dit forum te vinden in het topic over de laatste powerflush-meeting.
- Bij Volvo-velgen.com heb ik een set 17-inch Thor velgen besteld à € 950 inclusief BTW en exclusief verzendkosten. Deze prijs was gewoon op hun eigen internet-site te vinden, dus ik heb geen toestemming gevraagd om die prijs hier nog eens te noemen.
Ik hoop dat jullie iets hebben aan deze opsomming voor jullie planning. Als jullie het ook nuttig vinden om exacte cijfers over wat reparaties kosten aan onderdelen en arbeid met elkaar te delen zouden we in " Handige linkjes " een rubriekje "Rekeningen" kunnen maken en dat regelmatig aanvullen en updaten.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

Re: Rekeningen

· 
Posted: 01.12.2016 - 21:11  ·  #2
Die preventieve oliedruk reparatie kun je beter bij Mmts laten doen.

Ik betaalde echt minder.
Fer
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.12.2016 - 21:15  ·  #3
Dank: juist om dat transparant te maken voor ons allen heb ik gepost wat ik betaald heb. Als we prijzen met elkaar zouden kunnen vergelijken van verschillende bedrijven worden we daar allemaal wijzer van.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 01.12.2016 - 21:35  ·  #4
Fer
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.12.2016 - 12:25  ·  #5
Hé, da's opmerkelijk. Ik doe graag zaken met onze sponsors, maar in het hokje sponsors onder "portal" wordt V-parts niet vermeld. Zijn er nog meer sponsors dan er in dat hokje staan?
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 02.12.2016 - 15:00  ·  #6
Wat mij trouwens ook opvalt: waarom hebben we vstore.nl nog niet kunnen krijgen als sponsor? Heeft ook mooie dingen. En mooie prijzen. Met een forumkorting zou dat nog mooier worden. Komt geloof ik uit de buurt van de moderator :yes:
Domaso

Subject:

· 
Posted: 02.12.2016 - 15:12  ·  #7
Quote door Bigdog

Voor de gegadigden;

Onze forumsponsor, aangaande Thor velgen....

Velgenvan onze forumsponsor Raymond (TPR).
Let wel, nieuw in doos.

Voor gebruikt kun je een PM aan "Koopje" sturen.

Wat mij betreft de mooiste velgen die er zijn...

Laat ik nou toevallig een zwarte S80 rijden.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 03.12.2016 - 21:13  ·  #8
Quote door Fer

Hé, da's opmerkelijk. Ik doe graag zaken met onze sponsors, maar in het hokje sponsors onder "portal" wordt V-parts niet vermeld. Zijn er nog meer sponsors dan er in dat hokje staan?

V-Parts is van Raymond (TPR-Powerflush). ;-)
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 04.12.2016 - 09:25  ·  #9
Quote door hermanusb

Die preventieve oliedruk reparatie kun je beter bij Mmts laten doen.

Ik betaalde echt minder.
Heeft wellicht te maken met de motorisering. Het gaat hierboven om een T6. Ik heb ooit wel eens geïnformeerd naar dezelfde ingreep bij m'n T5, dat moest toen geloof ik 200 euro all-in kosten. En dat is een ruim jaar terug.
ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 04.12.2016 - 13:33  ·  #10
Over het algemeen informeer ik bij verschillende bedrijven als er wat aan mijn Volvo moet gebeuren. Een afweging is onder andere welke onderdelen er worden gebruikt voor de vervanging of reparatie. Dat kunnen nieuwe originele onderdelen zijn, of OEM of misschien wel gereviseerd. Samen met het uurloon en de afstand tot de werkplaats bepaald dat toch wel de totale prijs. En dan kan het zijn dat ik naar de dealer om de hoek rijd of een dagje vrij neem om naar het oosten te rijden. APK en standaard onderhoud intervallen doe ik wel bij de dealer. Maar bijvoorbeeld een draagarm vervanging met gereviseerde onderdelen heb ik in Elst uit laten voeren.
Fer
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.12.2016 - 16:55  ·  #11
- Nog over de oliedrukherstelreparatie: die prijs werd op de rekening vermeld als voor een T6, dus ik ga er vanuit dat de prijs inderdaad type-afhankelijk is
- Uitlijnen bij Jãgers in Culemborg € 56 in de BTW. Snelle service, auto gaat lekker rechtuit en trekt niet, ik zou zeggen prima uitlijning ( maar ik ben geen techneut, zal bandenslijtagepatroon in gaten houden )
- Verchroomde afdekkap rechterbuitenspiegel € 175,45 in de BTW. Gekocht bij Volvo-dealer Verkerk in Bilthoven. De ene dag besteld, de andere dag aangekomen; geen arbeidskosten in rekening gebracht voor plaatsen van de nieuwe kap. Karwei van niks, maar toch netjes. De chef werkplaats gaf terwijl hij mijn S bekeek aan dat ze ook best aan oudere modelletjes werken en dan een schappelijk tarief berekenen. Hele prettige kennismaking met een dealership, dat heb ik wel eens anders meegemaakt.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 29.12.2016 - 17:33  ·  #12
Quote door Domaso

Quote door Bigdog

Voor de gegadigden;

Onze forumsponsor, aangaande Thor velgen....

Velgenvan onze forumsponsor Raymond (TPR).
Let wel, nieuw in doos.

Voor gebruikt kun je een PM aan "Koopje" sturen.

Wat mij betreft de mooiste velgen die er zijn...

Laat ik nou toevallig een zwarte S80 rijden.

Lijkt verrekte veel op mijn wagen. En het pand van de over buren.
Die Thor black Chrome of bright silver zijn bij v parts 859,- -10% en gratis verzending binnen nl.
( verzekerd ook nog )

Selected quotes for multi-quoting:   0