relais 103

motor slaat af

lawl
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

relais 103

· 
Posted: 07.01.2017 - 17:13  ·  #1
Hallo Volvo Vrienden,

Twee weken terug fanatiek met mijn xc door wat modder en struiken(eerder hoog gras, maar moet wel een beetje xc overkomen) gecrost.
Daarna hoorde ik een vreemd geluid dat kom en gaat. Alsof er er een gat in de uitlaat zit maar niet altijd. Verder geen vreemd gedrag.

stond van de week voor het stoplicht te wachten. Valt de motor in toeren terug en valt uiteindelijk helemaal weg/uit. Start daarna wel weer gewoon. Meteen even naar de dealert gereden. Daar op de brug gezet, we vonden een (hopelijk zeg ik het goed) losse slang van de benzine lucht retour leiding. Deze netjes kosteloos gemaakt, was ook niet veel werk. sta nog wat na te kletsen met de beste man, slaat de volvo weer af. :o

Nog maar eens omhoog en kijken en luisteren. De monteur denkt dat het een slecht lopende brandstofpomp is. Gezien de kosten (340 euri) wil ik eerst andere dingen uitsluiten: pomp realis, brandstoffilter en wellicht nokkenas sensor.

vandaag het brandstof filter vervangen. op de oprit in de ijzel >_< je moet maar een hobby hebben.
Nu ben ik opzoek naar dat (beruchte) relais (103?) voor de brandstofpomp. Helaas kan ik dat kreng niet vinden. Wellicht zoek ik verkeerd. Heeft er iemand enig idee.....?

Ik zag wel wat voorbeelden van een v70 bj tot 2000. die van mij is uit 2001 blijkbaar hebben ze in die twee jaar de positie verandert.

Zou fijn zijn als dit lukt komende week. Moet naar tsjechie met mijn Volvo, voelt toch wat prettiger als hij dan lekker loopt. Panne komt ook nooit gelegen 🇳🇴

Selected quotes for multi-quoting:   0