Relais schema Volvo S60

 
 
 
 
 
naturalbb
 
Avatar
 
Subject:

Relais schema Volvo S60

 · 
Posted: 17.11.2010 - 07:46  ·  #1
Beste forum leden,

Sinds kort de eigenaar van een Volvo S60 uit 2001. :)
Is er iemand die voor mij een tabel heeft met alle Relais welke zich in de kofferbak ruimte bevinden? In mijn boekje kan ik het nergens vinden (alleen de zekeringen) en in de auto is hier ook al niets over te vinden. Ik zal het zeer op prijs stellen :)

bedankt alvast!

Jeroen
killerbee
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: noorden van het land
Homepage: pchelpforum.nl
Berichten: 324
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Relais schema Volvo S60

 · 
Posted: 17.11.2010 - 10:52  ·  #2
Is daar niets van te vinden in Vadis ???????
naturalbb
 
Avatar
 
Subject:

Re: Relais schema Volvo S60

 · 
Posted: 17.11.2010 - 11:27  ·  #3
Quote door killerbee

Is daar niets van te vinden in Vadis ???????


Hi Killerbee, thx voor jouw snelle reactie.
Een collega had even voor me gekeken, daar zie je alleen dat er een kabelboom richting de relais box gaat, er wordt niet aangegeven waar welke relais voor is.
Misschien dat hij een oude versie van de software heeft?

Jeroen

UPDATE: Met collega (electrical engineer) gekeken en die heeft de relais gevonden. Het is de 3e van rechsboven.
Heeft Volvo part nummer: 9441161 weet iemand een webshop in nederland waar ik het online kan bestellen? Ik heb niet zo vaak de mogelijkheid om het zelf te halen door werktijden etc.
Remy
 
Avatar
 
Subject:

Re: Relais schema Volvo S60

 · 
Posted: 18.11.2010 - 02:58  ·  #4
Quote door naturalbb

Heeft Volvo part nummer: 9441161 weet iemand een webshop in nederland waar ik het online kan bestellen? Ik heb niet zo vaak de mogelijkheid om het zelf te halen door werktijden etc.


Zit vaak met hetzelfde probleem (qua tijd)...
Maar ik stuur vaak een mailtje, maak het bedrag per internetbankieren over, en de Volvo dealer stuurt het per post naar me huis of komt t zelfs langsbrengen.

Misschien dat een idee? (mocht er geen webshop zijn..)
naturalbb
 
Avatar
 
Subject:

Re: Relais schema Volvo S60

 · 
Posted: 18.11.2010 - 07:41  ·  #5
@Remy

Dat is idd ook een idee :) Super ik ga van de week als ik ff niks te doen heb eerst ff een webshop proberen te vinden en anders zal ik jouw tip opvolgen :)

Bedankt!
naturalbb
 
Avatar
 
Subject:

Re: Relais schema Volvo S60

 · 
Posted: 22.12.2010 - 07:58  ·  #6
Hallo allemaal,

helaas moest is constanteren dat het niet de relay is. Het is duidelijk de schakelaar.
Als ik hem in zijn achteruit zet, rolt die prima naar achter en je voelt ook dat die netjes in zijn versnelling staat. Geef ik nou een klein setje met mijn vinger naar achter, gaat het achteruitrij licht wel branden.
Hoe zit dit met een S60? is dit een schakelaar wat bij de pook zit of zit dit in de bak?
Hoe kan ik hier bij komen (alleen als het zelf te doen is als het bijvoorbeeld onder de pook zit).

bedankt alvast!

Jeroen
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Relais schema Volvo S60

 · 
Posted: 09.05.2011 - 18:31  ·  #7
Hallo,

Ik heb complete elektrisch schema's van vele typen Volvo. Daar staat wel wat in. Erg groot om je toe te mailen maar kan het wel op een DVD zetten voor je.

Groeten,

Tristan
 
Selected quotes for multi-quoting:   0