Rem linksachter blijft hangen

een paar vraagjes

Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

Re: Rem linksachter blijft hangen

· 
Posted: 01.10.2018 - 13:54  ·  #16
Ik bedenk me ineens dat ik eerst moet controleren of het niet in de remslang zit ipv de klauw. Er staat op Youtube beschreven hoe je dit kan testen.
Voor zover ik weet is het aan de achterzijde nog nooit vervangen.

Morgen maar weer op de krik.
bartk
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 01.10.2018 - 15:02  ·  #17
ik heb dat gehad bij mijn Mercedes 508, daar was de rem verbindingsslang naar de achteras een 1 richtings-klep geworden. NA dat ik alles aan de remmen in de wielen had vervangen had ik het probleem nog toen die verbindingsslang vervangen en toen was het probleem opgelost.

Maar hoe test je dat ?
Musicus
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.10.2018 - 15:39  ·  #18
Rempedaal indrukken zodat de blokken tegen de schijf staan. Wanneer je de ontluchtingsnippel opendraait en er komt met druk een straaltje uit dan zit het probleem in de remslang. Daarna zal het wiel weer vrij kunnen draaien.
Wanneer de remvloeistof gewoon druppelt zit het in de remklauw (zuiger of geleidepennen).

Zie dit filmpje:
https://youtu.be/slMb71EBGS0
bartk
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 01.10.2018 - 15:51  ·  #19
Ah, dat klink logisch. Weer wat geleerd.

Dankje
ravado
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 01.10.2018 - 17:30  ·  #20
Quote door Musicus

Rempedaal indrukken zodat de blokken tegen de schijf staan. Wanneer je de ontluchtingsnippel opendraait en er komt met druk een straaltje uit dan zit het probleem in de remslang. Daarna zal het wiel weer vrij kunnen draaien.
Wanneer de remvloeistof gewoon druppelt zit het in de remklauw (zuiger of geleidepennen).

Zie dit filmpje:
https://youtu.be/slMb71EBGS0

Kleine aanvulling: als je remslang goed is en je trapt het rempedaal in en je zet dan het rempedaal vast, krijg je hetzelfde effect (met druk straaltje remvloeitstof er uit)

Dus als je remklauw vast zit, niet je rempedaal vast zetten 😉
Musicus
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.10.2018 - 09:34  ·  #21
Net geprobeerd: als ik het pedaal een paar keer oppomp zit de schijf vast. Wanneer ik de nippel open draai loopt het wiel weer vrij. Lijkt mij dus dat het probleem in de remslang zit en niet in de klauw.
Aangezien ik niet de juiste sleutels heb (alleen steeksleutels en je kan ze maar 1 keer verkloten) ga ik donderdag naar Dirk. Geweldig zo'n man die gewoon tijd voor je maakt!!
Musicus
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.10.2018 - 14:29  ·  #22
Vanochtend naar Dirk geweest om de remslangen te vervangen. Het was geen overbodige luxe, want ze waren helemaal hard en uitgedroogd. Linksachter kwam uiteindelijk los, rechts zat zo vast dat Dirk dat op een later moment nog eens gaat vervangen. De kans op afbreken was te groot.
Helaas bleek dit niet de oorzaak van het aanlopen, het zat hem toch in de klauw. Omdat ik de auto snel weer nodig heb heb ik een klauw gehaald bij Boy Geenacker en deze er meteen thuis opgezet. Beetje eigenwijs maar ik moet hem effe rijdend houden.
Komende week schijven en blokken vervangen want links is te heet geweest.

Selected quotes for multi-quoting:   0