Rembooster overleden?

Iemand een idee?

Tonneke
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: Rembooster overleden?

· 
Posted: 27.06.2018 - 14:58  ·  #16
Het draaien van de hoes maakte niets uit. De rembooster is dus overleden. Overigens dat sissend geluid hoor je alleen als de auto stil staat en je gebruikt de rem. Tijdens afremmen tijdens het rijden, hoor je niets.

Maakt het uit wat voor een dat je er in hangt? Zolang het maar een met DSTC (dat heb ik namelijk) is? Ik zie dat codenummer allemaal verschillen, evenals de ate codes die er op staan. Als ik bij de verschillende codenummers kijk in Vida, kom ik wel weer uit bij de codenummers van een nieuwe die je hier kan vinden.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.06.2018 - 05:55  ·  #17
Die van Estate Service past gewoon en is goed.
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.06.2018 - 09:22  ·  #18
In dit geval is het dus duidelijk, de rembekrachtiger.

Maar op het gevaar af dit topic te kapen: Die hoes bij het rempedaal draaien werkt bij mij dus wel.
Ik heb er af en toe last van dat-ie sist, zodra ik aan de hoes draai is het over. Remkracht is overigens volledig aanwezig.
Wat de oorzaak van het sissen in dit geval is, is mij nog onduidelijk.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.06.2018 - 05:36  ·  #19
Membraam in de booster lekt iets, dat is het sissen wat je hoort. Zodra dit begint moet je die booster / bekrachtiger gewoon vervangen. Het is echt een kwaaltje van deze auto's want die bekrachtigers rotten gewoon door (pisbakkenstaal), zelfs bij de NN's en 2e type S 60 en S80 ben ik het al tegen gekomen dat ze kats verrot waren en lekten. Of het membraam lekt maar ook de buitenkant van de bekrachtiger rot door op de felsnaden en dan krijg je een lekkage naar buiten toe.
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 29.06.2018 - 11:54  ·  #20
Bij mij sist het al 160.000km. Als ik het pedaal even rustig los laat is het weer stil. Ik moet dat kreng vervangen, maar stel het al bijna 3 jaar uit... Remt prima, nooit problemen ondervonden.

Niet dat ik zeg dat je het niet moet doen, maar het kan blijkbaar nog lang goed gaan :D
Jan83
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

vervangen of repareren

· 
Posted: 01.07.2018 - 00:07  ·  #21
Ik herken het geluid idd als een kapotte rembooster.
Ik heb die van mijn oude D5 ook al eens vervangen. Overigens zonder de remleidingen los te halen.
Nu begint mijn 2.4T ook deze klacht te hebben. Dit wil ik zsm weer vervangen!
Op het internet kwam ik dit filmpje tegen.
https://www.youtube.com/watch?v=VheQtHwWO5s&t=3s/
Als ze wegrotten zoals Dirk342 zegt is dit niet de oplossing, maar wanneer de afdichting kapot is zou je misschien ook je bestaande rembooster kunnen repareren. Iemand ervaring mee?
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 01.07.2018 - 08:15  ·  #22
...
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 01.07.2018 - 08:19  ·  #23
Quote door Jan83

Ik heb die van mijn oude D5 ook al eens vervangen. Overigens zonder de remleidingen los te halen.
Nu begint mijn 2.4T ook deze klacht te hebben. Dit wil ik zsm weer vervangen!
Op het internet kwam ik dit filmpje tegen.
https://www.youtube.com/watch?v=VheQtHwWO5s&t=3s/
Als ze wegrotten zoals Dirk342 zegt is dit niet de oplossing, maar wanneer de afdichting kapot is zou je misschien ook je bestaande rembooster kunnen repareren. Iemand ervaring mee?

Dat is nog eens een mooi filmpje! Super duidelijk zeg.
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.07.2018 - 12:16  ·  #24
Aha, dat filmpje verklaard dus waarom het sissen stopt als ik aan de rubber ring draai!
Dank!

Ben wel benieuwd of deze rubberringmontage ook kan met ingebouwde rembekrachtiger.
Tonneke
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 06.07.2018 - 23:31  ·  #25
Quote door Jan83

Bedoeld dat je de remcilinder met het reservoir los hebt gemaakt van de rembooster, verder alle leidingen aan de abs pomp hebt laten zitten? Hoe heb je dan de rembooster er uit gehaald? Kun je de pomp en de leidingen aan de kant leggen?

Quote door brulkjaer

Ben wel benieuwd of deze rubberringmontage ook kan met ingebouwde rembekrachtiger.

Mij hoor je niet roepen dat het niet kan. Maar ik heb al op me rug in de deur opening onder de dashboard gelegen. En dat was alleen maar heel even om e.a. te bekijken. En ik ik kan je zeggen dat, dat al niet een prettige positie was. Dus als je dan zo ook nog een rubber wilt verwisselen, dan wordt het heel erg oncomfortabel. En dan heb ik het nog niet gehad over de beperkte ruimte om die buis te gebruiken en met een hamer te timmeren en die tool om de seal lost te maken en te bevestigen.
Hano1963
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 07.07.2018 - 12:49  ·  #26
Ik heb laatst ook de booster zelf vervangen. Wat een rotklus en als je een zwakke rug hebt moet je er niet aan beginnen.
Zorg ook dat je enkele verlengstukken hebt want anders kun je niet bij de bouten aan de binnenkant. Ik heb overigens de ABS niet losgehaald. Als je de vacuümpomp losmaakt en de ABS unit wat opzij en naar voren trekt krijg je hem wel eruit maar je moet wel veel moeite doen. En als je een elektrische stoel hebt vergeet dan niet voordat je de stroom eraf haalt om deze in de achterste stand te zetten. Anders kun je er echt niet bij.
Jan83
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 08.07.2018 - 23:58  ·  #27
@Tonneke:
Ik heb de hoofdremcilinder bevestigd aan het reservoir los gemaakt van de rembooster.
De abs pomp demonteer je ook (3 boutjes 10mm). Zo kun je de leidingen en hoofdremcilinder buigen en aan de kant leggen.
Vrijdag heb ik het klusje voor de tweede keer gedaan. Binnen 2 uur was het geklaard. De eerste keer zou ik op het dubbele rekenen. Verlengstukken, knietjes, een lange dop 13 en een verloopstuk om een dop op een schroefmachine te gebruiken zijn wat mij betreft een must.

Selected quotes for multi-quoting:   0