I.v.m. een reparatie had de rechtsvoor de remtang een paar dagen op zijn kop gehangen. Niks los gemaakt van de remmen, ook niets geknikt.
Nadat alles weer gemonteerd was, merkte ik dat de remmen niet op kracht kwamen. Ze voelde slap aan. Als je het rempedaal intrapt is ook een sissend geluid te horen (als ik het zo goed beschrijf). Volgens een monteur op mijn werk (ik werk bij daf trucks), zou er lucht in de leiding gekomen zijn. Hoe vreemd dit ook zou zijn als ik niets los had gemaakt.
Uiteindelijk ben ik naar mijn vaste garage gegaan, echter door door tijdsgebrek konden die me niet meteen helpen. Toen ben ik naar een garage in de buurt gegaan. Die constateerde dat de remvloeistof +/- 90% water was. Daarom hebben ze de remolie vervangen, en op druk gezet. Daarna hebben ze de auto op de remmen testbank gezet, en de remdruk was goed.
Echter dat sissende geluid bij het intrappen van het rempedaal is er nog steeds. Het pedaal voelt nog steeds slap, en voor mijn gevoel moet ik het rempedaal veel verder in trappen als voorheen.
Zijn dit de tekenen van een overleden rembooster? Of is het iets anders waar ik aan moet denken? Ik heb uiteraard de auto uitgelezen met mijn dice, echter waren er geen foutmeldingen. Graag wacht ik jullie input af.
Nadat alles weer gemonteerd was, merkte ik dat de remmen niet op kracht kwamen. Ze voelde slap aan. Als je het rempedaal intrapt is ook een sissend geluid te horen (als ik het zo goed beschrijf). Volgens een monteur op mijn werk (ik werk bij daf trucks), zou er lucht in de leiding gekomen zijn. Hoe vreemd dit ook zou zijn als ik niets los had gemaakt.
Uiteindelijk ben ik naar mijn vaste garage gegaan, echter door door tijdsgebrek konden die me niet meteen helpen. Toen ben ik naar een garage in de buurt gegaan. Die constateerde dat de remvloeistof +/- 90% water was. Daarom hebben ze de remolie vervangen, en op druk gezet. Daarna hebben ze de auto op de remmen testbank gezet, en de remdruk was goed.
Echter dat sissende geluid bij het intrappen van het rempedaal is er nog steeds. Het pedaal voelt nog steeds slap, en voor mijn gevoel moet ik het rempedaal veel verder in trappen als voorheen.
Zijn dit de tekenen van een overleden rembooster? Of is het iets anders waar ik aan moet denken? Ik heb uiteraard de auto uitgelezen met mijn dice, echter waren er geen foutmeldingen. Graag wacht ik jullie input af.