Mijn LA remklauw loopt aan tijdens het rijden. Ik dacht bij hard remmen ook te merken dat de auto een slingertje naar rechts maakt dus ik dacht dat ie helemaal vast zat. vandaag wiel er af en met een schroevendraaier de klauw wat opengezet. dat gaat met matige kracht goed. maar wanneer ik weer op de rem trap blijft de klauw weer in de klemmende stand staan, keert niet terug naar vrijloop positie. wat denkt u?
Dat lijkt op een stroef lopende zuiger van je remklauw.
Er zijn een aantal mogelijkheden maar meestal is het roestvorming op de zuiger van de remklauw. Om weer een goed werkende rem te krijgen kan je een aantal dingen doen:
- nieuwe remklauw monteren (snelste, makkelijkste en duurste optie)
- afdekhoesje met een klein schroevendraaiertje optillen en wd40 in spuiten, even wachten en de zuiger helemaal terug duwen/stellen in de hoop dat De roestvorming nog niet heel erg is. (Tijdelijke optie leert de praktijk maar als het werkt dan is het goedkoop en snel gedaan)
- remklauw los halen. In de bankschroef zetten en de zuiger eruit halen. Waarschijnlijk zie je roestvorming op de zuiger. Met de fijn schuurpapier dit verwijderen (soms is de zuiger zo erg door roest aangevreten dat je er niks meer mee kan. Dan moet er een nieuwe zuiger in) kijk ook even of er geen roest in de cilinder zit en of de rubberen ring in de cilinder nog goed is. (Dit is overigens een tijdrovend klusje maar als de zuiger nog te redden is, een goedkope optie)
Rubbers trek je zo uit de klauw. Het alumnium gaat juist oxideren en uitzetten waardoor pennen zwaar gaan.
Mocht de klauw wel stuk zijn, gewoon een nieuwe op zetten. Die zijn helemaal niet zo duur, omdat er geen handrem mechanisme in zit. Of rima een belletje aan wagen.
Enkele weken geleden t zelfde gehad remschijf heet .
Alles losgehad en kon de zuiger bijna met de hand indrukken .
Dus maar weer teruggemonteerd glijpennen ingevet en een paar weken daarna weer schijven heet .
Bij van Deijne een gebruikte nette klauw voor 35 euro kunnen scoren meteen nieuwe schijven en blokken gemonteerd en het probleem is opgelost .
Vaak zie je dat de remzuiger bij t minste blijft plakken
En als ie eenmaal dit heeft gedaan blijft dit terugkomen
Succes ermee
bedankt voor jullie reacties! Wanneer ik met een schroevendraaier de klauw open kan ik het bewegende gedeelte over de glijpennen bewegen. Zitten niet vast, maar of hij ergens blijft hangen weet ik niet.. Nieuwe klauw kost 70 euro bij Skandix. Ik heb dit probleem met mn Saab ook gehad, en dat bleef maar terugkomen tot ik een andere klauw (en toen ook een andere schijf, want die klauw remde nog maar aan 1 kant) had gemonteerd. Denk dat ik er een nieuwe op zet.
1 gebruikte klauw vervangen kun je nog wel doen, maar 1 nieuwe zou ik nooit monteren dan beide vervangen door nieuwe. Meteen je remolie verversen want dat is 9 van de 10 de oorzaak van het vast gaan zitten van de klauwen.