Remklauw zit weer vast

 
 
 
 
 
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 743
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: Remklauw zit weer vast

 · 
Posted: 04.03.2022 - 15:06  ·  #16
Quote door Ed

Ik denk toch echt dat deze klauw ook vast zit. Als de auto al zo lang stil staat is de kans erg groot. Heb je nieuwe blokken gemonteerd of de oude erin laten zitten?


Lijkt me de beste optie. Dan moet het goed zijn en een nieuwe klauw kost je de kop niet.
hbaas
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 69
Berichten: 22
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Remklauw zit weer vast

 · 
Posted: 04.03.2022 - 16:31  ·  #17
Wat ik meestal doe is een revisiesetje kopen, de remtang schoonmaken, de cilinder iets honen en alles weer monteren met remmenvet en nieuwe remolie.
Thor
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Leeftijd: 60
Berichten: 54
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Remslangen vervangen...

 · 
Posted: 04.03.2022 - 21:29  ·  #18
Quote door Kuip

Remslangen kosten niet veel, dus ik zou ze zeker vervangen. Alleen erg voorzichtig zijn met losdraaien van de wartel waar de remslang aan de vaste leiding verbonden zit. Deze kan erg vast zitten, en als je de wartel die op de vaste leiding zit niet goed tegenhoudt kan de leiding afbreken. Deze ervaring heeft een mede-forumlid laatst nog gehad (weet niet meer wie dat was).

Een "verstopte" remslang hoef je niet te merken met ontluchten; als de binnenslang is opgezwollen kan de remvloeistof wel richting remcilinder geperst worden maar heeft dan (teveel) moeite om terug te stromen waardoor de zuiger in de remklauw niet vrij komt.
Edit: zoals Noob inderdaad ook al opmerkt, hij was me net voor.


Klopt dat afbreken van de remleiding gebeurde bij mij.
Je hebt het niet door dat dat gebeurt, je kunt de wartel wel draaien en dat gaat niet mega moeilijk, waardoor je niet merkt dat de leiding meedraaid.
De oplossing is de wartel verwarmen met een klein brandertje of zo'n speciale aansteker die je niet kunt uitblazen.
Hierdoor lost de wartel van de remleiding.

Succes.
Andre.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0