Remklauwen voor verschillende modellen

 
 
 
 
 
HarryB
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Leeftijd: 62
Berichten: 412
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Remklauwen voor verschillende modellen

 · 
Posted: 06.02.2016 - 22:14  ·  #16
Quote door VolvoS60Racer

Lijkt me dat je hetzelfde er op moet doen als wat er af kwam....


In iedr geval aan beide kanten van dezelfde soort. Mss voeren ze verschillende systemen en zijn deze van de latere versies dan de 2004 die ik heb. Wil dan niet zeggen dat het niet past.
Maar ik snap wel wat je bedoeld. Dus worden ws twee nieuwe en deze gaat terug.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Remklauwen voor verschillende modellen

 · 
Posted: 15.02.2016 - 21:52  ·  #17
vandaag kwam na 6 dagen de bestelling van autoonderdelen24 binnen (dat 24 slaat alleen op de bestelmogelijkheid).
ik heb nu nieuwe klauwen met 60mm zuigers, besteld als TRW BHS 800E en BHS801E, en op de klauw staat ATE en VOLVO. dus volgens mij zijn dit precies dezelfde die de dealer heeft alleen dan voor 1/5 van de prijs. was nog een actie, dus uiteindelijk €56 euro per klauw, nieuwe slangen erbij, kost ook een tientje per stuk. die 10% actie hebben ze regelmatig dus je hoeft niet meteen toe te slaan.

de oude moeten retour, €30 credit per kant, maar ik kan niet anders concluderen dat deze nieuw zijn, ze geven ook 3 jaar en 100000km garantie, dus de oude zullen wel naar een ander kanaal gaan.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
HansS80
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Leeftijd: 59
Berichten: 104
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: Remklauwen voor verschillende modellen

 · 
Posted: 15.02.2016 - 22:00  ·  #18
Wow, mooi hoor. Top!! :thumb:
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Remklauwen voor verschillende modellen

 · 
Posted: 15.02.2016 - 22:02  ·  #19
ik heb woensdag vrij, dus dan gaan ze er onder :thumb:
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Remklauwen voor verschillende modellen

 · 
Posted: 15.02.2016 - 22:23  ·  #20
Quote door Waltersan

ik heb woensdag vrij, dus dan gaan ze er onder :thumb:


Je hebt net materiaal gekocht Walter. Ook meteen RVS omwikkelde teflonslangen?
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Remklauwen voor verschillende modellen

 · 
Posted: 15.02.2016 - 22:39  ·  #21
in de herkansing van de sleutelmeeting in Amsterdam zag ik onder Jack's C70 ook "nieuwe" remklauwen, met een stofhoes die dus al loskwam uit de klauw.
zelf heb ik voor mijn classic een paar remklauwen gereviseerd met een goedkoop revisiesetje, waar ik juist één oud origineel ATE stofhoesje moest monteren omdat die imitatie te dikwandig en stug was en loskwam uit de cilinder als de zuiger er wat verder uit kwam.
die originele ATE stofhoes was veel dunner en nog steeds flexibel. (en deed me denken aan ander "veiligheidsrubber" ;))
Walter, kun jij die stofhoezen eens nader bekijken, vooral als je de zuiger wat verder uitschuift? ook ben ik benieuwd of hier wel vet achter zit, maar dat kan je niet/moeilijk zien zonder ze te verwijderen of op te rekken.
net als met bouten die al een tijdje vast zitten klop ik ontluchtingsnippels altijd los: eerst met een sleutel onder spanning zetten richting vast, tik op de kop met een hamertje, spanning richting los en nog een klop.. desnoods herhalen..
hoeveel zin hebben alleen rvs slangen vóór als de druk nog "weg" kan via de achterkant?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Remklauwen voor verschillende modellen

 · 
Posted: 15.02.2016 - 23:35  ·  #22
Quote door Waltersan

vandaag kwam na 6 dagen de bestelling van autoonderdelen24 binnen (dat 24 slaat alleen op de bestelmogelijkheid).
ik heb nu nieuwe klauwen met 60mm zuigers, besteld als TRW BHS 800E en BHS801E, en op de klauw staat ATE en VOLVO. dus volgens mij zijn dit precies dezelfde die de dealer heeft alleen dan voor 1/5 van de prijs. was nog een actie, dus uiteindelijk €56 euro per klauw, nieuwe slangen erbij, kost ook een tientje per stuk. die 10% actie hebben ze regelmatig dus je hoeft niet meteen toe te slaan.

de oude moeten retour, €30 credit per kant, maar ik kan niet anders concluderen dat deze nieuw zijn, ze geven ook 3 jaar en 100000km garantie, dus de oude zullen wel naar een ander kanaal gaan.


Inderdaad, lijkt origineel te zijn.
3 Jaar, of 100.000km garantie.., daar kun je zeker niet voor knoeien.
Ben nieuwsgierig of je ook verschil gaat merken.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Remklauwen voor verschillende modellen

 · 
Posted: 17.02.2016 - 23:33  ·  #23
Zo. T zit eronder, ging vrij soepel. Nog een foto van oud en nieuw gemaakt.
(En ik zag dat de webshop de prijs heeft aangepast.... Ze zijn nu twee keer zo duur! Heb ik ook eens een mazzeltje)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5028
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Remklauwen voor verschillende modellen

 · 
Posted: 18.02.2016 - 07:40  ·  #24
Quote door Waltersan

(En ik zag dat de webshop de prijs heeft aangepast.... Ze zijn nu twee keer zo duur! Heb ik ook eens een mazzeltje)


:devil:
Wilde ze gister bestellen en inderdaad prijs aangepast.

Edit de prijzen zijn weer anders.
Linksvoor € 58,98
Rechtsvoor € 104,98
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Remklauwen voor verschillende modellen

 · 
Posted: 18.02.2016 - 08:44  ·  #25
Walter, zie ik dat goed?! lekte die oude klauw nou? of is dat een restje "losmaakolie"?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Remklauwen voor verschillende modellen

 · 
Posted: 18.02.2016 - 20:33  ·  #26
De linkerklauw lekte inderdaad iets, dat was ook de trigger om ze te vervangen. De rubber stofhoes is ook opgezet door het inwerken van de olie, en het remblok was ook nat vd remolie. (Gelukkig alleen aan nog aan de achterkant)

Het remgevoel is iets beter maar een ander zal het niet merken, maar vooral hard doorremmen is veel beter.
En wat ook raar is, is dat hij lichter en directer stuurt.

Ik heb trouwens gekozen voor gewone rubber slangen, aangezien er een rembekrachtiger in zit (bij een motorfiets niet) zal de absolute remdruk niet hoger zijn met rvs ommantelde, alleen het zal directer en sneller remmen omdat de slangen niet hoeven op te rekken.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Remklauwen voor verschillende modellen

 · 
Posted: 18.02.2016 - 21:46  ·  #27
Oja, was ook nog een catch bij autoond24; het retourneren van de oude klauwen moet naar berlijn.....
Gelukkig woon ik vlak aan de grens en kom vaak in duitsland, anders betaal je €25 om €60 tug te krijgen.
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 1564
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Remklauwen voor verschillende modellen

 · 
Posted: 18.02.2016 - 21:49  ·  #28
Wat is dat trouwens voor een raar idee om statiegeld op een stuk gietijzer te vragen? Dat is toch economisch onhaalbaar om met het restproduct iets te doen?
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Remklauwen voor verschillende modellen

 · 
Posted: 18.02.2016 - 22:08  ·  #29
Quote door Arnoud_

Wat is dat trouwens voor een raar idee om statiegeld op een stuk gietijzer te vragen? Dat is toch economisch onhaalbaar om met het restproduct iets te doen?


Mij lijkt, dat zoiets meer van doen heeft met de zorg, dat ze niet op de 2e hands markt verstorend werken. Caterpillar heeft ooit een hele vloot, bouwmachines die gebruikt waren voor de aanleg van een pijpleiding in Alaska, een ravijn in geduveld en er ongebluste kalk over heen gestort, om diezelfde reden.
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Remklauwen voor verschillende modellen

 · 
Posted: 19.02.2016 - 12:01  ·  #30
Quote door Arnoud_

Wat is dat trouwens voor een raar idee om statiegeld op een stuk gietijzer te vragen? Dat is toch economisch onhaalbaar om met het restproduct iets te doen?

Helemaal niet: die dingen worden in eigen beheer gewoon gereviseerd aangezien dat stuk gietijzer niet of nauwelijks slijt.
Stralen, opnieuw galvaniseren, nieuw zuigertje (€10 verkoop) en 2 rubbertjes (€12 verkoop) erin en weer verkopen als nieuw of éérlijk, als gereviseerd.. (à €60 - 120..?)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0