Remlichten branden continu

V70 uit 2005

 
 
 
 
 
Jeroen1
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 2
Geregistreerd: 02 / 2024
Subject:

Remlichten branden continu

 · 
Posted: 21.02.2024 - 08:00  ·  #1
Hallo,

De remlichten van mijn Volvo V70 branden continu.

- Het derde remlicht gaat branden zodra ik het stekkertje aansluit
- In de kofferbak links bij de zekeringen zit een paarse stekker met een soort van bruine sluiting/hendel, zodra ik die er in steek gaan mijn remlichten links en rechts branden (continu)

Ik heb de rempedaal schakelaar (heet dat ding zo?) losgemaakt en toen ging het derde remlicht uit en na een aantal seconden weer aan en weer uit (beetje flikkeren) en na een seconden of 30 weer continu branden.

Ik lees op verschillende sites dat er een soort van beveiliging is ingebouwd dat wanneer die rempedaal schakelaar kapot is dat het systeem dan de lampen continu laat branden (onder het mom van: beter branden dan helemaal geen verlichting)

En ook heb ik het remlicht relais nog niet helemaal gevonden. Hij zit niet in de motor ruimte en zou van wat ik lees in de kofferbak ruimte moeten zitten maar daar heb ik hem nog niet gevonden, ga ik naar verder zoeken.

Alvast bedankt voor het meedenken en ik speur ondertussen verder!


Jeroen
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Remlichten branden continu

 · 
Posted: 21.02.2024 - 08:53  ·  #2
Ik zou even uitlezen, dat gaat je waarschijnlijk wel op de goede weg zetten. Je zou het eens kunnen proberen bij een forumlid in de buurt, zodat je niet direct naar de garage hoeft. Zie link in mijn signature. Via die lijst kan je een of meerdere forumleden in jouw buurt benaderen via privébericht (via link Inbox bovenaan in de blauwe balk).
Kuip
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uithoorn
Leeftijd: 58
Berichten: 653
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Remlichten branden continu

 · 
Posted: 21.02.2024 - 10:38  ·  #3
Heb je een trekhaak? Sluiting in de stekkerdoos daarvan?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0