Remlichten

derde remlicht werkt wel

 
 
 
 
 
WoutR
 
Avatar
 
Subject:

Remlichten

 · 
Posted: 01.09.2013 - 12:59  ·  #1
Vraag al gesteld bij de rubriek "voorstellen" maar denk dat het hier beter op z'n plaats is...

Zit met het probleem dat sinds een paar dagen de remlichten niet meer werken terwijl het derde remlicht wel werkt. Heb het relais al gewisseld; de massa gecontroleerd; de lampjes vervangen, de bedrading bij het scharnier gecontroleerd en doorgemeten maar nog geen resultaat. Tevens is de achterruitenwisser er gelijk mee opgehouden.

Iemand een suggestie?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Remlichten

 · 
Posted: 01.09.2013 - 13:13  ·  #2
Heb je ook al naar de bedrading onder het hemeltje gekeken (vlak bij het scharnier van de achterklep) ?
De kabelboom wil daar nog wel eens doorslijten, waardoor je dit soort klachten kunt krijgen.
WoutR
 
Avatar
 
Subject:

Relais

 · 
Posted: 01.09.2013 - 13:18  ·  #3
Heb inmiddels relais weer op de goede plek teruggezet.... de achterruitenwisser doet het nu weer (eigen fout, maar ja...) remlichten nog steeds niets.
Zal de "hemel" even naar beneden halen, misschien...
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Remlichten

 · 
Posted: 01.09.2013 - 13:53  ·  #4
Ik denk inderdaad ook aan doorgesleten kabels. Ik ben benieuwd wat je achter de hemel gaat aantreffen. ;)

Succes!
neepavra
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeeuwland
Leeftijd: 57
Berichten: 253
Geregistreerd: 05 / 2010
Subject:

Re: Remlichten

 · 
Posted: 01.09.2013 - 13:59  ·  #5
Volgens mij loopt de kabelboom van de achterlichten in het accu compartiment. Lijkt me sterk dat alles door de hemel loopt.

Even in de kofferbak duiken en daar de bekabeling nazien.
Succes
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Remlichten

 · 
Posted: 01.09.2013 - 14:16  ·  #6
Dat klopt, maar als de kabel, welke door het scharnier loopt, is doorgesleten, dan lijkt het me het handigst om hier te beginnen.
Tevens heb je dan de binnenbekledig los, waardoor de andere bekabeling ook nog eens toegankelijker wordt.
WoutR
 
Avatar
 
Subject:

Probleem opgelost

 · 
Posted: 01.09.2013 - 14:41  ·  #7
Na het schema van Vadis nog 's goed te hebben bekeken bleek dat ik relais RMI-15 had verwisseld met relais RMI-5. Dit relais zit achter de bekleding van de kofferbak. Relais geruild met dat voor het mistachterlicht voor aanhanger (RMI-7) Alles werkt weer.

Maar, zoals sommigen suggereerden, is de kabelboom die langs het linker scharnier van de klep loopt, vaak oorzaak van problemen. Heb hier al reparaties aan verricht voor de achterwisser en het derde remlicht.

In elk geval bedankt voor het meedenken...

Groeten,

Wout
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Remlichten

 · 
Posted: 01.09.2013 - 15:46  ·  #8
Zo kan het ook nog, een vergissinkje.
Top dat je de oorzaak even hebt vermeld.
Confus
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 41
Berichten: 336
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Remlichten

 · 
Posted: 19.05.2015 - 22:53  ·  #9
Topic een trap geven:

Heb dit probleem sinds vandaag ook. Geen werkende remlampen, op het 3e remlicht na. Is volgens mij gekomen nadat ik een snelle U-turn naar links heb gemaakt.
Tevens ook geen remsignaal op de stekkerdoos.

Zekering is goed, lampjes ook. Dus morgen eerst maar eens het relais aandrukken en evt uitwisselen zoals hierboven ook beschreven us...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0