Remmen conversie

gillerbee
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Remmen conversie

· 
Posted: 24.07.2017 - 12:58  ·  #1
Vraag, ik ga het nu dan toch echt doen, ik wil de remmerij van een xc90 eronder... Nu zie ik dat de remschijven van een v8 het grootst zijn, hebben deze dan ook grotere klauwen dan een t6? Of komt de klauw dan gewoon iets verder naar buiten te staan, oftewel de ophamgbeugel is langer?
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

Re: Remmen conversie

· 
Posted: 24.07.2017 - 13:06  ·  #2
Heb jij dat setje Wilwoods van PVL al bekeken? Staan te koop.
Gerald de Groot
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 24.07.2017 - 15:06  ·  #3
336mm zijn de grootste schijven en die zijn ook op de T6 en de D5 geleverd. Achter zijn ze 305mm en volgens mij voor alle types hetzelfde.
René
40forum team
Geslacht:
Leeftijd: 66
Homepage: volvo40forum.nl/
Subject:

· 
Posted: 24.07.2017 - 16:42  ·  #4
Verstandig om even Dinant ( usercp.php?u=8304 ) te contacteren Gilbert.
Hij heeft ook de XC90 remmerij er onder gezet en weet ook waar je tegen aan loopt ;-)
gillerbee
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 24.07.2017 - 18:04  ·  #5
Oke thnx allemaal.. Wordt vervolgd haha...
bveenhof
Forumlid.
Geslacht: n/a
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 01.08.2017 - 20:30  ·  #6
Ik ben er ook mee bezig en ben al een aardig eind :) Een paar punten:

De minimale velgmaat is 17".
Achter is het "plug & pray" en voor zul je een aanpassing moeten doen. Dit kan ofwel door je fussees en stuuruitslagbegrenzers op te boren naar M14, of door de brackets aan te passen door middel van Keenserts. Hierbij laat je de brackets iets opboren, nieuw draad tappen en daarin worden de Keenserts geplaatst en vastgezet met Loctite. Dan passen de standaard M12 bouten erin en is het ook "plug & pray" :D

De reden waarom ik uiteindelijk toch voor Keenserts heb gekozen, is omdat niet iedere 17" velg over de klauw schijnt te passen. En da's best grieplig, als je de zooi net hebt staan opboren, want dan past het originele spul ook niet meer. Nu kan ik altijd terug naar het origineel. Puntje is wel dat de Keenserts zeer lastig te vinden zijn en, in kleine oplagen, aardig prijzig. Ik heb ze voor zo'n 11 euro per stuk gekocht en heb er nog 6 over, mocht je interesse hebben 8-) Ik heb ze overigens bij een metaalbewerkingsbedrijf laten plaatsen, voor zo'n 70 euro.

De Keensert weg is iets prijziger, maar bij de opboor route zul je ook andere stuuruitslagbegrenzers moeten halen. Tenzij je de mogelijkheid hebt om de jouwe eraf te halen en op te (laten) boren. Deze zijn van gietijzer, dus de kans is groot dat je alsnog naar een metaalbewerker moet.

De klauwen zelf kun je bij een zaak als Auto Rima bestellen. Gewoon mailen en aangeven dat je XC90 klauwen zoekt voor 336mm schijven. Ik had ze voor 35 euro per stuk, maar volgens mij zijn ze normaal rond de 50 euro per stuk.

Mijn klauwen gaan straks naar de poedercoater en dan hoop ik het spul snel te kunnen monteren!

Selected quotes for multi-quoting:   0