Remmen niet betrouwbaar

 
 
 
 
 
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Remmen niet betrouwbaar

 · 
Posted: 17.04.2013 - 19:28  ·  #46
Was was er nou met de remmen?
Deel het met ons! 8-)
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Remmen niet betrouwbaar

 · 
Posted: 17.04.2013 - 19:58  ·  #47
Ga maar uit van remblokken en oude remvloeistof David! Maar hoop inderdaad wel dat het gaat lukken aan de andere kant van dit lijntje! ;)
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Remmen niet betrouwbaar

 · 
Posted: 17.04.2013 - 20:07  ·  #48
Hier bij ons is de remvloeistof een apk punt.....kookpunt wordt gemeten!! Dat is zinvol!!!!
Dat was in Nederland niet....nu wel?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Remmen niet betrouwbaar

 · 
Posted: 17.04.2013 - 21:09  ·  #49
Nee is hier totaal niet aan de orde David! Helaas niet! Als hier een auto goed, rijdt, stuurt en remt (recht remmen en direct remmen) dan wordt zo een auto al snel goed gekeurd. Dit vind ik ook raar want een goed remmende auto kan levens redden! Het is hetzelfde als met banden. Je kan er een goedkoper merk onder zetten maar ja.... Wil je dit wel? Je speelt werkelijk met je eigen leven daardoor!

Maar ja, zo is de wet hier! Net als dat ik van veel regeltjes hier kots, vind ik dat ze hier wel strakker in zouden moeten zijn! ;)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Remmen niet betrouwbaar

 · 
Posted: 17.04.2013 - 22:05  ·  #50
Quote door Ddh

Hier bij ons is de remvloeistof een apk punt.....kookpunt wordt gemeten!! Dat is zinvol!!!!
Dat was in Nederland niet....nu wel?


Kookpunt ? :'(
Bij het vochtgehalte kan ik me wel iets bij voorstellen.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Remmen niet betrouwbaar

 · 
Posted: 17.04.2013 - 22:13  ·  #51
Ik denk dat David ook wel zoiets bedoelde. Maar het is eigenlijk wel een verscherppuntje. Want naar dit soort cruciale dingen wordt in mijn ogen echt te weinig gekeken. Daarom ben ik ook blij dat ik het onderhoud zelf uitvoer! :) Dan weet je zeker dat die dingen ook daadwerkelijk gebeuren. Ja toch, niet dan? :D
En als je dan toch iets moet laten doen, dan er inderdaad met je dikke kop bij blijven staan en in de gaten houden dat ze dit ook goed doen en niet met imitatie spul of whatever what! ;)
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Remmen niet betrouwbaar

 · 
Posted: 17.04.2013 - 22:54  ·  #52
Als je genoeg km's maken gewoon jaarlijks +/- elke 40000 km de remvloeistof laten verversen. Heb er nu Motul in zitten. Samen met de Goodridge slangen + 305 remschijven geeft dat een goed gevoel in het pedaal.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Remmen niet betrouwbaar

 · 
Posted: 17.04.2013 - 22:58  ·  #53
Ja ik hoor meer goede ervaringen over deze combinatie! Met name de Goodridge slangetjes. Merk jij nu een duidelijk verschil t.o.v de standaard-situatie kwa remmen Enno?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Remmen niet betrouwbaar

 · 
Posted: 17.04.2013 - 23:19  ·  #54
Standaard was destijds redelijk versleten, 286mm met remslangen die droogtescheurtjes vertonen. Of ik verschil merk ? Ik durf ook niet meer te zeggen of de remmen origineel waren of iets aftermarkets.

Het verschil tot dusverre is een immer betrouwbaar aanvoelend rempedaal, waarbij je redelijk door kunt trappen. Overigens, vorige week dus de V70 veren onder de S60 gezet, en dan merk je dat de achterkant minder omhoog komt zetten bij het remmen. Geeft ook weer enige verschil in het remgevoel (verbetering).

Remmen doen het echter prima. Heb wel de OE blokken van Jurid welke i.c.m. de Jurid schijven zich prima lijken te houden. Volgende keer ga ik de NONOX schijven van Jurid uitproberen. Samen met de Jurid OE schijfjes. Wat betreft goodridge & Motul remolie, het zal het remvermogen bij zwaarder gebruik wel ten goede komen. Maar ondanks alle inspanningen, het lijkt er toch wel op dat een BMW E34 M5 eerste generatie / 540i remsysteem nog harder remt. Toch ben ik wel tevreden met de huidige remmensetup. Wel mogelijk een keer nieuwe remklauwen.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Remmen niet betrouwbaar

 · 
Posted: 17.04.2013 - 23:38  ·  #55
Nou dat is inderdaad al heel mooi! Ja het is inderdaad moeilijk om een vergelijk te maken als je niet weet of het origineel was of niet. Wat betreft die remslangen hoor ik wel meer positieve geluiden. Echter lijkt het mij stug dat dit zoveel uitmaakt als dat ze opgeven.
En het remsysteem op die 2 BMW's die je net noemt.... Euhm, heb je even??? :D Dat remt echt zo mega! Echt te goed! :love:
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Remmen niet betrouwbaar

 · 
Posted: 17.04.2013 - 23:38  ·  #56
Moet zeggen dat ik heel tevreden ben met het remsysteem van mijn T5 MY2005. Dit zijn dezelfde klauwen als de XC90, 16,5 inch schijven. Remt zeker / hard / goed!

Kunnen ook 16" velgen omheen.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Remmen niet betrouwbaar

 · 
Posted: 17.04.2013 - 23:44  ·  #57
CHeb ik inderdaad ook al vele positieve berichten over gehoord! Maar ja, een snelle en zware auto moet ook goed remmen! Het scheelt je gewoon levens! Ik hoop alleen eens iets te horen over de remproblemen van deze betreffende auto!
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Remmen niet betrouwbaar

 · 
Posted: 18.04.2013 - 14:34  ·  #58
Op M-BMW's (en ook/zelfs op mij BMW uit 1975) zitten 4-zuiger remklauwen. Perfect!
Volvo remmen vallen mij een beetje tegen. Het zijn meestal mono-zuiger 2 delige remklauwen. (uitzondering: S60-R-AWD)
problemen die je vrij vaak tegenkomt:
- vervuilde en gecorrodeerde geleide pennen. (schoonmaken en smeren)
- vervuilde/vastzittende zuiger ( half eruit persen met het pedaal, schoonpoetsen (polijstpasta + brede platte schoenveter!), stofrubber schoonmaken. Daarna alles weer terug in elkaar duwen)
- vervuilde/gecorrodeerde glij/steun vlakken van de carrier en de klauw (het gevolg is dat de remblokken niet meer vrij kunnen bewegen in de klauw. oplossing: schoon maken)
- oude remslangen kunnen intern opzwellen zonder dat je het aan de buitenkant kan zien, remmen lukt dan meestal nog wel redelijk maar de vloeistof komt niet meer retour door de opgezwollen slang. Gevolg: aanslepende rem (voel na een ritje aan de velgen! Is er een velg duidelijk heter dan de andere? Aanlopende rem!), kokende remvloeistof, sponzig rempedaal gevoel. Oplossing: remslangen vervangen en remsysteem opnieuw ontluchten.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Remmen niet betrouwbaar

 · 
Posted: 18.04.2013 - 17:11  ·  #59
Quote door TeeFive

Op M-BMW's (en ook/zelfs op mij BMW uit 1975) zitten 4-zuiger remklauwen. Perfect!
Volvo remmen vallen mij een beetje tegen. Het zijn meestal mono-zuiger 2 delige remklauwen. (uitzondering: S60-R-AWD)
problemen die je vrij vaak tegenkomt:
- vervuilde en gecorrodeerde geleide pennen. (schoonmaken en smeren)
- vervuilde/vastzittende zuiger ( half eruit persen met het pedaal, schoonpoetsen (polijstpasta + brede platte schoenveter!), stofrubber schoonmaken. Daarna alles weer terug in elkaar duwen)
- vervuilde/gecorrodeerde glij/steun vlakken van de carrier en de klauw (het gevolg is dat de remblokken niet meer vrij kunnen bewegen in de klauw. oplossing: schoon maken)
- oude remslangen kunnen intern opzwellen zonder dat je het aan de buitenkant kan zien, remmen lukt dan meestal nog wel redelijk maar de vloeistof komt niet meer retour door de opgezwollen slang. Gevolg: aanslepende rem (voel na een ritje aan de velgen! Is er een velg duidelijk heter dan de andere? Aanlopende rem!), kokende remvloeistof, sponzig rempedaal gevoel. Oplossing: remslangen vervangen en remsysteem opnieuw ontluchten.


Klopt inderdaad! Maar toch vind ik een Volvo ook niet verkeerd remmen hoor. Mits je systeem natuurlijk goed in orde is! Af en toe behoeven de remklauwen en geleiders inderdaad aandacht maar ach.... Dat mag de pret ook niet drukken toch!? Wel had ik ooit privé een Alfa 166 3.0 V6. Een geweldig appparaat hoor maar die remmen pas écht slecht. Als ik dan weer in de BMW 530I van de zaak ging zitten merkte je echt een verschil. Nou ja, ik wil het gekker maken.... Daar waar je met de BMW gewoon lekker door remt, vloog er bij de Alfa de rook al vanaf! :O
Hoe dan ook vond ik die Alfa wel heel erg mooi maar ja.... Het blijft dan wel weer een Italiaan. Je bent er gewoon druk mee om zo een auto op de weg te houden. Ook al was die wagen toen maar een jaar of 3 oud.
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Remmen niet betrouwbaar

 · 
Posted: 18.04.2013 - 19:50  ·  #60
Ja kookpunt.....
Bij nieuwe remvloeistof is dat zo rond de 260 graden.
hoe meer water d'r in zit des te lager het kookpunt...
Afkeur vanaf 180 graden.

Ben weleens bij een motorfiets 130 graden tegen gekomen (bijna water)......Nou doe daar wat bergtochtjes mee, de boel kookt zo.....je bellen d'r in en geen remwerking meer.....Succes O-)

Bij de keuring wordt er met de oudere apparatuur nog echt een monster verhit totdat het gaat koken.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0