Remmen niet betrouwbaar

 
 
 
 
 
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Remmen niet betrouwbaar

 · 
Posted: 18.04.2013 - 21:23  ·  #61
Quote door Ddh

Ja kookpunt.....
Bij nieuwe remvloeistof is dat zo rond de 260 graden.
hoe meer water d'r in zit des te lager het kookpunt...
Afkeur vanaf 180 graden.

Ben weleens bij een motorfiets 130 graden tegen gekomen (bijna water)......Nou doe daar wat bergtochtjes mee, de boel kookt zo.....je bellen d'r in en geen remwerking meer.....Succes O-)

Bij de keuring wordt er met de oudere apparatuur nog echt een monster verhit totdat het gaat koken.


Ingenieus!! Maar zo weet je wel wanneer het mis is! Ik vind dat ze daar hier ook meer op zouden moeten letten inderdaad. Of gewoon een veilige service interval instellen voor je remvloeistof. Dit is overigens wat ik al heel lang doe hoor.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Remmen niet betrouwbaar

 · 
Posted: 18.04.2013 - 21:45  ·  #62
http://www.marcovw.nl/Motor/Remsysteem/Remvloeistof.htm

interessante info over remlvoeistof.

Meer dan voldoende reden om zo nu en dan idd je remvloeistof mee te verversen. Is ook beter voor het inwendige van je remsysteem wat op zich weer bijdraagt aan de goede werking van je remsysteem.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Remmen niet betrouwbaar

 · 
Posted: 18.04.2013 - 22:09  ·  #63
Quote door Trissy1979

Ik vind dat ze daar hier ook meer op zouden moeten letten inderdaad. Of gewoon een veilige service interval instellen voor je remvloeistof. Dit is overigens wat ik al heel lang doe hoor.


Een goede garage let hier ook op.
Bij een beurt moet sowieso het vochtgehalte van de remvloeistof worden gecontroleerd.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Remmen niet betrouwbaar

 · 
Posted: 18.04.2013 - 22:14  ·  #64
Ja maar toch Hans... De goede garages zijn echt op 1 hand te tellen en ik gooi preventief de remvloeistof er bij 30000 km af. Gewoon om maar zeker te zijn van de werk en dus mijn eigen veiligheid en die van de auto!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Remmen niet betrouwbaar

 · 
Posted: 18.04.2013 - 22:18  ·  #65
Bij de laatste beurt heb ik ze dit zien doen.
Jammer, maar hier viel voor hun geen omzet te behalen. ;-)
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Remmen niet betrouwbaar

 · 
Posted: 18.04.2013 - 22:19  ·  #66
Hahahaha, en zo moet dat! Stel je voor dat er anders niks overblijft voor de Stammtisch meetings!? Da kan toch neet! :P
fritsflow
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 45
Geregistreerd: 05 / 2010
Subject:

Re: Remmen niet betrouwbaar

 · 
Posted: 21.04.2013 - 15:28  ·  #67
Begin toch ook een beetje te denken aan vapour-lock achtig iets.

na een paar keer kromme remschrijven voor ben ik mijn remtechniek gaan aanpassen; niet je pedaal ingedrukt houden als je na een lange remweg stil staat. Maar dan dus ook geen koeling via de remklauwen en schijven.

En die remvloeistof gaat snel vervangen worden!
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Remmen niet betrouwbaar

 · 
Posted: 21.04.2013 - 20:55  ·  #68
Quote door fritsflow

-verbruikt olie. litertje per 4000 km schat ik


Als je je oliepeilstok er uit trekt, komt er dan damp uit de peilstok opening?

Klinkt als een verstopt carterpotje / carterventilatie dat olieverbruik.



Zo zag de mijne er uit bij 276.000 km.

Wat betreft remmen, waarschijnlijk toch combinatie van factoren. Misschien dat het helpt je remstijl aan te passen, maar kan best zijn dat er nog meer aan de hand is. Nieuwe goede remvloeistof en controle/ vervanging van je flexibele remleidingen kan nog wel wat verbetering brengen.
fritsflow
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 45
Geregistreerd: 05 / 2010
Subject:

Re: Remmen niet betrouwbaar

 · 
Posted: 03.03.2016 - 20:52  ·  #69
Ik kwam dit draadje toevallig weer tegen. De oplossing had ik nog niet opgeschreven:

Ik had gezien dat de achterschijven niet gelijkmatig sleten maar maar voor de helft aangrepen. Ook weer een slag in de voorschrijven inmiddels..
Ik heb om alles in een keer uit te sluiten rondom de schijven en blokken laten vervangen en remolie ververst. Dat is dus alweer even geleden maar het heeft DE oplossing gebracht. Remt weer uitstekend en mooi egaal. Bovendien heb ik nu geen last meer van kromme voorschijven. Het lijkt wel of de voorschijven meer de verduren krijgen als de achterremmerij niet goed mee doet..
 
Selected quotes for multi-quoting:   0