Remmen

Zonder BBK

 
 
 
 
 
SamSterckval
 
Avatar
 
Subject:

Remmen

 · 
Posted: 27.12.2011 - 13:36  ·  #1
Hallo,

Ik heb nu al even mijn S60, ben er heel tevreden mee, maar de remmen schieten in mijn ogen toch echt tekort als je gaat doorrijden, mijn schijven staan knalblauw, en van 120 naar 0 is echt een ramp, tegen dat je in de helft zit, staat de boel zo warm dat je nog amper remt.
Daarom dacht ik aan wat spullen erin te stoppen die wat beter tegen de warmte kunnen.

Hebben er hier nog mensen dat gedaan?

Ik dacht aan EBC Ultimax schijven, en ferodo remblokken, maar ik heb hier niets ervaring mee, dus als iemand er meer ervaring mee heeft, en deze wilt delen!

En weet er iemand de juist schijfdiameter van een 2004 S60 2.4D ( 130pk dus )

mvg,
Sam
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Remmen

 · 
Posted: 27.12.2011 - 14:15  ·  #2
...
loe
 
Avatar
 
Subject:

Re: Remmen

 · 
Posted: 27.12.2011 - 16:24  ·  #3
Beste Sam

de meeste rijders op dit forum hebben meer PK's, de meeste rijden (dacht ik) met standaard blokken.
De originele blokken zijn mijns inziens prima, hard in de remmen geeft nooit een probleem...
met imitaties heb ook ik minder goede ervaringen..

Originele blokken zijn prima en slijtvast.

succes
Loe

PS de rijkspolitie schijnt wel andere schijven en blokken toe te passen, .. maar ja, die gaan echt tot het gaatje qua snelheid en remmen
hoepel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel GLD
Leeftijd: 36
Homepage: mjhoepeltransport.…
Berichten: 720
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Remmen

 · 
Posted: 27.12.2011 - 20:00  ·  #4
Beste Sam,

Ik ken het probleem helemaal niet! Ik rij met Volvo S60 2.4T, en mijn rijstijl is vrij vlot.
Maar die van mij remt zeer goed met de originele remmen.

Gr marco
SamSterckval
 
Avatar
 
Subject:

Re: Remmen

 · 
Posted: 29.12.2011 - 03:25  ·  #5
Hmmm,

Toch opnieuw de originele blokken/schijven proberen dan, en misschien ineens de remvloeistof doorspoelen, misschien geeft die wel het probleem.
Want als ik serieus in de remmen moet duiken, dan schiet er na een paar seconden echt niets meer van de remkracht over.

Achja, ga het nog even bekijken, origineel zijn voor mij veruit de goedkoopste onderdelen, maar wie weet, dat ik in een zotte bui toch eens wat anders probeer.

mvg,
Sam
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Remmen

 · 
Posted: 29.12.2011 - 07:38  ·  #6
Quote door SamSterckval


En weet er iemand de juist schijfdiameter van een 2004 S60 2.4D ( 130pk dus )



Dag Sam,
Waarschijnlijk 286mm; minder waarschijnlijk 305mm. Om zeker te zijn moet je de diameter opmeten.
Succes.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Remmen

 · 
Posted: 29.12.2011 - 20:24  ·  #7
Quote

Toch opnieuw de originele blokken/schijven proberen dan, en misschien ineens de remvloeistof doorspoelen, misschien geeft die wel het probleem.


In Vida wordt geadviseerd om om het jaar de remvloeistof te verversen.
Als ik jouw verhaal zo lees, lijkt het dat je hier achter loopt.
Ik heb 3 weken geleden ook de schijven, blokken en remolie vervangen ( origineel Volvo ) en hij remt weer als nieuw !
Ik kan het je zeker aanraden.
Succes.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Remmen

 · 
Posted: 30.12.2011 - 07:47  ·  #8
Hoi Sam,

Omdat je schrijft dat je schijven blauw zijn denk ik dat je last hebt van "fading".
Blauwe schijven duidt meestal op te heet wirden van de remmen. Dan vermindert de remvertraging drastisch doordat de remmen loei heet zijn. Ik herken het probleem, ik had namelijk een keer mijn schijven (vanwege slingeren) laten afdraaien. Na montage waarbij ik de nog lang niet versleten remblokken weer had gebruikt, had ik een mindere remvertraging omdat het oppervlak van de blokken niet overal op de schijven aangreep. Ik dacht toen "slim" te zijn om de boel even in te remmen. Dus, de snelweg op en geregeld even op de rem. Toen ik uiteindelijk de afrit nam waren de remmen zo heet dat de vertraging ver te zoeken was en ik bijna met een vierwiel drift de 180 graden lus nam. Toen de boel weer wat afgekoeld was was de vertraging ook beter. (en mijn hartslag lager).

Ik denk dat je eens naar de ventilatie moet kijken en misschien je remklauw geleiding een keer schoon mag maken. Als de blokken niet goed loskomen worden je schijven ook heet waardoor de blauwe kleur te verklaren is.

Remvloeistof vervangen kan nooit kwaad omdat deze water opneemt. Er kunnen dan dampbellen in je remklauwen ontstaan waardoor het lijkt als of je rempedaal sponzig wordt.

Succes!!!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0