Remote Sim Access Protocol (RSAP) V70 MY2014

Wie weet hier iets van??

 
 
 
 
 
gerhardt78
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Regio Amsterdam
Berichten: 32
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Remote Sim Access Protocol (RSAP) V70 MY2014

 · 
Posted: 05.11.2013 - 23:40  ·  #1
In mijn vorige auto had ik de keuze om mijn GSM via RSAP protocol (remote sim access protocol) te koppelen.

De voordelen hiervan:
- betere geluidskwaliteit door gebruik dakantenne
- telefoon in flight modus gebruikt geen batterij

Weet iemand of dit ook mogelijk is in de huidige V70 (my 2014) met Sensus/RTI (dus niet de connected touch).

Ik kan het tot nu toe nergens vinden en ben niet erg tevreden over de standaard bluetooth verbinding. Ik vermoed dat het probleem met name bij mijn telefoon ligt. Gewoon via bluetooth koppelen (dus niet via rsap) in mijn vorige auto leverde ook een brakke verbinding op...

groeten, Willem
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Remote Sim Access Protocol (RSAP) V70 MY2014

 · 
Posted: 05.11.2013 - 23:51  ·  #2
Heb net even zitten kijken op Google. Mijn idee is dat een "ouderwetse" verbinding in jouw auto niet tot de mogelijkheden behoort. Dan kun je 2 dingen doen.... De wagen in de gracht rijden of toch op zoek gaan naar een andere telefoon. Die laatste lijkt me de beste oplossing! :D Mag ik weten welk merk en type telefoon je hebt? Kan ik het nog eens nader voor je bestuderen! ;) Persoonlijk denk ik dat je telefoon te oud is voor dit soort systemen. :( We horen het graag!
gerhardt78
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Regio Amsterdam
Berichten: 32
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Remote Sim Access Protocol (RSAP) V70 MY2014

 · 
Posted: 06.11.2013 - 00:51  ·  #3
Hoi Tristan

Ik heb een Samsung Galaxy s2, op zich nog een redelijk courante telefoon. In de Volkswagen had ik met rsap goed geluid, zonder rsap bagger.

Nu laat het geluid van tijd tot tijd te wensen over.
Ik ga het ook even proberen met andere type telefoons.

Mocht het probleem niet helder worden, zal ik ook nog navraag doen bij de dealer.

En... de auto de gracht in rijden... i don't think so :-)
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Remote Sim Access Protocol (RSAP) V70 MY2014

 · 
Posted: 06.11.2013 - 01:19  ·  #4
Hahahahaha! dat dacht ik ook! Het is een beauty! Kan het zijn dat er heel veel meedraait op je S2? Dan krijg je zeker wel hakerig geluid! ;) De S3 echter heeft hier geen last van! Ga morgen nog even graven voor je! ;)
gerhardt78
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Regio Amsterdam
Berichten: 32
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Remote Sim Access Protocol (RSAP) V70 MY2014

 · 
Posted: 06.11.2013 - 20:19  ·  #5
Vandaag even geprobeerd met alle overige apps en processen afgesloten.
Het leek inderdaad te resulteren in beter geluid. Ik probeer het morgen of overmorgen ook nog even met de Samsung Galaxy s3 van mijn vriendin.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Remote Sim Access Protocol (RSAP) V70 MY2014

 · 
Posted: 06.11.2013 - 20:21  ·  #6
Goed bericht kerel! Maar met die S3 weet ik eigenlijk wel zeker dat het goed moet komen! ;) Is gewoon net ff meer bij de tijd!
gerhardt78
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Regio Amsterdam
Berichten: 32
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Remote Sim Access Protocol (RSAP) V70 MY2014

 · 
Posted: 10.11.2013 - 23:16  ·  #7
Getest met de Samsung Galaxy S3 (mini) van mijn vriendin en dat leverde meteen 100% beter geluid op. Daarna dezelfde persoon met mijn eigen telefoon via de carkit teruggebeld en geluid was weer een stuk slechter...

Dus... auto blijft, telefoon wordt op niet al te lange termijn vervangen. :D
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Remote Sim Access Protocol (RSAP) V70 MY2014

 · 
Posted: 10.11.2013 - 23:25  ·  #8
Mooi man! Ja ik had dit vermoeden al inderdaad! Maar nu is het helemaal bevestigd. Super man! :love:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0