Beste Allen,
Laat ik beginnen met zeggen dat ik niet erg technisch ben, maar ik vind het wel leuk om te doen wat ik kan.
Het is mij opgevallen dat elke ochtend de rempedaal van mijn V70 2.4 140pk automaat hard is. Na wat te lezen op dit forum heb ik begrepen dat het de terugslagklep zou kunnen zijn. Echter weet ik die niet te lokaliseren. Zit er op mijn model wel een terugslagklep (9485451) of alleen een Volvo Brake Booster Vacuum Switch (31400692)? Want ik zie alleen een Volvo Brake Booster Vacuum Switch. Kan ik testen of de switch nog goed werkt?
Volgens mij doet de vacuumpomp het nog gewoon goed, al maakt hij wel veel lawaai (klopt dit of is het het einde van zijn leven??), want als ik het contact aanzet (zonder de motor te starten) wordt het rempedaal weer zacht en hoor ik dus de pomp werken als ik de rem een paar keer indruk.
Indien het de switch is, kan ik die zomaar vervangen? Moet het contact in bepaalde stand staan?
Jullie expertise is meer dan welkom!
Groeten,
Greg
Laat ik beginnen met zeggen dat ik niet erg technisch ben, maar ik vind het wel leuk om te doen wat ik kan.
Het is mij opgevallen dat elke ochtend de rempedaal van mijn V70 2.4 140pk automaat hard is. Na wat te lezen op dit forum heb ik begrepen dat het de terugslagklep zou kunnen zijn. Echter weet ik die niet te lokaliseren. Zit er op mijn model wel een terugslagklep (9485451) of alleen een Volvo Brake Booster Vacuum Switch (31400692)? Want ik zie alleen een Volvo Brake Booster Vacuum Switch. Kan ik testen of de switch nog goed werkt?
Volgens mij doet de vacuumpomp het nog gewoon goed, al maakt hij wel veel lawaai (klopt dit of is het het einde van zijn leven??), want als ik het contact aanzet (zonder de motor te starten) wordt het rempedaal weer zacht en hoor ik dus de pomp werken als ik de rem een paar keer indruk.
Indien het de switch is, kan ik die zomaar vervangen? Moet het contact in bepaalde stand staan?
Jullie expertise is meer dan welkom!
Groeten,
Greg
en. Als dat het is, is de enige optie vervanging. Ik zou er ook niet te lang mee doorrijden. Het gaat namelijk heel lang goed en meestal heb je tijd en ruimte genoeg om een eventueel onderweg hard geworden rempedaal nogmaals in te trappen, maar er komt een moment dat dat niet zo is. Bij mij betekende dat bijna een ravijn induiken in Italië.