vraagje aan de techneuten onder jullie,
Ikzelf heb nog nooit remschijven vervangen op een auto, nu zou ik dit graag eens doen(wanneer het nodig is e). Is dit eigenlijk moeilijk?
Heb al een paar sites bezocht waar je de originele schijven kan kopen, of kan ik ook zonder probleem andere schijven steken(mss iets duurdere, geven deze dan ook betere kwaliteit?? met originele remblokken wel).
vraag is dus of dit eigenlijk moeilijk is en waar ik dan op moet letten.
zelf heb ik geen auto brug dus zal het met iets anders moeten gebeuren.
de reden waarvoor ik dit zou willen laten doen is omdat ik dit in het verleden met een andere auto al eens moeten laten vervangen heb en dit een redelijk dure bedoening was bij de dealer...
volgens mij kan dit niet zo moeilijk zijn.
mss een beschrijving met wat fotokes zou super zijn, of deftige youtube movie.
alvast bedankt!
Ikzelf heb nog nooit remschijven vervangen op een auto, nu zou ik dit graag eens doen(wanneer het nodig is e). Is dit eigenlijk moeilijk?
Heb al een paar sites bezocht waar je de originele schijven kan kopen, of kan ik ook zonder probleem andere schijven steken(mss iets duurdere, geven deze dan ook betere kwaliteit?? met originele remblokken wel).
vraag is dus of dit eigenlijk moeilijk is en waar ik dan op moet letten.
zelf heb ik geen auto brug dus zal het met iets anders moeten gebeuren.
de reden waarvoor ik dit zou willen laten doen is omdat ik dit in het verleden met een andere auto al eens moeten laten vervangen heb en dit een redelijk dure bedoening was bij de dealer...
volgens mij kan dit niet zo moeilijk zijn.
mss een beschrijving met wat fotokes zou super zijn, of deftige youtube movie.
alvast bedankt!
the design. At least on my XC70 2012, no fancy electronic reset tool is required. If you do the work of removing the calipers, then remove the parking brake motors (two Torx T30 screws), then you can see the coupling where the motor drives the "mechanical piston" behind the hydraulic piston. In the center of this mechanical part, there's a socket for an XZN 8 bit. Insert and rotate clockwise until it stops. Now the parking brake is retracted.