remschijven volvo v70 III vervangen

remschijven vervangen

 
 
 
 
 
sailor
 
Avatar
 
Subject:

remschijven volvo v70 III vervangen

 · 
Posted: 01.03.2013 - 16:13  ·  #1
vraagje aan de techneuten onder jullie,

Ikzelf heb nog nooit remschijven vervangen op een auto, nu zou ik dit graag eens doen(wanneer het nodig is e). Is dit eigenlijk moeilijk?
Heb al een paar sites bezocht waar je de originele schijven kan kopen, of kan ik ook zonder probleem andere schijven steken(mss iets duurdere, geven deze dan ook betere kwaliteit?? met originele remblokken wel).

vraag is dus of dit eigenlijk moeilijk is en waar ik dan op moet letten.
zelf heb ik geen auto brug dus zal het met iets anders moeten gebeuren.
de reden waarvoor ik dit zou willen laten doen is omdat ik dit in het verleden met een andere auto al eens moeten laten vervangen heb en dit een redelijk dure bedoening was bij de dealer...
volgens mij kan dit niet zo moeilijk zijn.

mss een beschrijving met wat fotokes zou super zijn, of deftige youtube movie.

alvast bedankt!
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: remschijven volvo v70 III vervangen

 · 
Posted: 01.03.2013 - 17:08  ·  #2
...
gentry
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 71
Berichten: 325
Geregistreerd: 02 / 2012
Subject:

Antwoorden aan remschijven

 · 
Posted: 01.03.2013 - 17:08  ·  #3
frans_v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Warnsveld
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: remschijven volvo v70 III vervangen

 · 
Posted: 01.03.2013 - 17:52  ·  #4
Een jaar geleden heb ik aan de achterkant alles vervangen, schijven, blokken en handremschoenen. In januari heb ik voor alles vervangen...
Achter heb ik 1e keus imitatie gebruikt besteld bij Estate service en voor alles origineel.

Het vervangen aan de voorkant is relatief simpel, mits je goed gereedschap hebt, Inbus 7mm en fatsoenlijke doppen set om de remklauw bouten te lossen. Gebruik alleen doppen met een zeskant en GEEN 12 kant doppen! Zeker geen Kinzo Nondeju!

Achter is een wat grotere uitdaging i.v.m de handrem schoenen en bediening.
Met gezond verstand en gevoel is het allemaal prima te doen, zaken goed schoon maken en met kopetvet weer monteren. Bij de originele schijven worden ook de nieuwe remklauw bouten geleverd!

Ik ben het met mijn voorgangers eens ga eerst een kijken hoe dit moet.... fouten kun je jezelf en anderen niet permitteren!!

Sec6,

Frans...
sailor
 
Avatar
 
Subject:

Re: remschijven volvo v70 III vervangen

 · 
Posted: 01.03.2013 - 18:29  ·  #5
als ik idd zoiets doe zal dat niet onvoorbereid gebeuren hoor. zoals gezegd kan ik me geen fouten permitteren, zowel voor mezelf maar ook voor de anderen in het verkeer...
dan maak ik uitvoerig onderzoek van hoe ik de dingen moet aanpakken, materiaal heb ik.
dit neemt niet weg dat ik nog steeds van de overtuiging ben dat, mits gezond verstand en niet over een nacht ijs te gaan, zoiets perfect zelf te doen is.
de eerste keer zal wss langer duren maar moet te doen zijn.

voor de achterste schijven, wat is de moeilijkheid daar, met die elektronische parkeerrem?
vooraan denk ik dat het niet echt super moeilijk zal zijn.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: remschijven volvo v70 III vervangen

 · 
Posted: 01.03.2013 - 18:35  ·  #6
Moeilijk is het niet.
Wel handig, als je de achter remvoering van de handrem ook gaat vervangen, bestel dan gelijk een setje veren mee.
Dat scheelt je namelijk een hoop geknoei.
Succes.
sailor
 
Avatar
 
Subject:

Re: remschijven volvo v70 III vervangen

 · 
Posted: 04.03.2013 - 12:33  ·  #7
of mss iemand uit regio leuven/tienen/hoegaarden die mss kan helpen?
sailor
 
Avatar
 
Subject:

Re: remschijven volvo v70 III vervangen

 · 
Posted: 04.03.2013 - 20:53  ·  #8
Quote door frans_v70

Een jaar geleden heb ik aan de achterkant alles vervangen, schijven, blokken en handremschoenen. In januari heb ik voor alles vervangen...
Achter heb ik 1e keus imitatie gebruikt besteld bij Estate service en voor alles origineel.

Het vervangen aan de voorkant is relatief simpel, mits je goed gereedschap hebt, Inbus 7mm en fatsoenlijke doppen set om de remklauw bouten te lossen. Gebruik alleen doppen met een zeskant en GEEN 12 kant doppen! Zeker geen Kinzo Nondeju!

Achter is een wat grotere uitdaging i.v.m de handrem schoenen en bediening.
Met gezond verstand en gevoel is het allemaal prima te doen, zaken goed schoon maken en met kopetvet weer monteren. Bij de originele schijven worden ook de nieuwe remklauw bouten geleverd!

Ik ben het met mijn voorgangers eens ga eerst een kijken hoe dit moet.... fouten kun je jezelf en anderen niet permitteren!!

Sec6,

Frans...


ivm de handrem, op mijn v70 III 2009 is die electrisch en las ik in de handleiding dat deze werkt met de gewone remblokken(afhankelijk alleen de achterste blokken of zowel voorraan als achteraan. dus klopt het dat er op deze wagen geen "handrem schoenen" zijn en enkel rem blokken aan de achterste as, zo staat het toch in de handleiding :-/

dus om dan de schijven te vervangen zou dit eigenlijk zo goed als hetzelfde moeten zijn( lees dus relatief eenvoudig??) als voorraan(buiten dan wat meer aangekoppelde electronica veronderstel ik), klopt dit of sla ik de bal mis?
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dongen
Leeftijd: 56
Berichten: 802
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: remschijven volvo v70 III vervangen

 · 
Posted: 08.04.2013 - 23:23  ·  #9
Is het een idee om er een explod view aan toe te voegen met een hoe doe je dit?

Ik heb zelf nog geen Vadis of Vida om dit in op te zoeken maar met een tekeningetje en een handleiding kom je een stuk verder

(Ook hiervoor heb ik de zoekfunctie gebruikt en kom niets tegen)
Turbotom
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Overijssel
Berichten: 461
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: remschijven volvo v70 III vervangen

 · 
Posted: 09.04.2013 - 21:45  ·  #10
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2716
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: remschijven volvo v70 III vervangen

 · 
Posted: 10.04.2013 - 06:49  ·  #11
Wat de achterremmen betreft: de elektronische handrem moet je met vida in de service stand zetten, de zuiger/spindel loopt dan electronisch terug, je kunt dan de blokken en de remschijf vervangen.
Daarna met vida de service stand ongedaan maken en testen met de testmodus in vida.
sailor
 
Avatar
 
Subject:

Re: remschijven volvo v70 III vervangen

 · 
Posted: 14.06.2013 - 17:08  ·  #12
wat gebeurd er als de motor voor de electrische parkeerrem losgekoppeld wordt?
Ik bedoel dus, losmaken aan de remklauw zodat de zuiger naar binene kan gedaan worden.
dan de schijven vervangen, electrische motor terug op de remklauw monteren, het geheel monteren en dan de perkeerrem activeren, zou dit werken(zichzelf calibreren)

heb dit ergens tegengekomen op een engelstalig volvo forum, zie hieronder
quote
Took the rear brakes apart to check the design. At least on my XC70 2012, no fancy electronic reset tool is required. If you do the work of removing the calipers, then remove the parking brake motors (two Torx T30 screws), then you can see the coupling where the motor drives the "mechanical piston" behind the hydraulic piston. In the center of this mechanical part, there's a socket for an XZN 8 bit. Insert and rotate clockwise until it stops. Now the parking brake is retracted.
Put the electric motor back on and then re-mount the caliper. I just needed to engage the parking brake once, and then it was re-calibrated again.
unquote

of ik kan het ook vragen aan de dealer bij het volgende onderhoud om de schijven te installeren als hij dan toch al aan VIDA hangt, alhoewel ik weet dat ze niet echt happig zijn om iets te installeren wat niet bij hen gekocht is(gekocht via forum hier)

iemand een idee, of een technische tekening om het eens te verduidelijken?

thx
sailor
 
Avatar
 
Subject:

Re: remschijven volvo v70 III vervangen

 · 
Posted: 18.06.2013 - 15:41  ·  #13
Quote door sailor

wat gebeurd er als de motor voor de electrische parkeerrem losgekoppeld wordt?
Ik bedoel dus, losmaken aan de remklauw zodat de zuiger naar binene kan gedaan worden.
dan de schijven vervangen, electrische motor terug op de remklauw monteren, het geheel monteren en dan de perkeerrem activeren, zou dit werken(zichzelf calibreren)

heb dit ergens tegengekomen op een engelstalig volvo forum, zie hieronder
quote
Took the rear brakes apart to check the design. At least on my XC70 2012, no fancy electronic reset tool is required. If you do the work of removing the calipers, then remove the parking brake motors (two Torx T30 screws), then you can see the coupling where the motor drives the "mechanical piston" behind the hydraulic piston. In the center of this mechanical part, there's a socket for an XZN 8 bit. Insert and rotate clockwise until it stops. Now the parking brake is retracted.
Put the electric motor back on and then re-mount the caliper. I just needed to engage the parking brake once, and then it was re-calibrated again.
unquote

of ik kan het ook vragen aan de dealer bij het volgende onderhoud om de schijven te installeren als hij dan toch al aan VIDA hangt, alhoewel ik weet dat ze niet echt happig zijn om iets te installeren wat niet bij hen gekocht is(gekocht via forum hier)

iemand een idee, of een technische tekening om het eens te verduidelijken?

thx


niemand die een technische tekening heeft van een electronische parkeerrem+schijfrem achter voor v70 2009? kan het nergens terug vinden op het web...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0