remschoenen vervangen handrem S80

advies gevraagd

 
 
 
 
 
...
 
Avatar
 
Subject:

remschoenen vervangen handrem S80

 · 
Posted: 01.03.2014 - 16:54  ·  #1
Hallo allen

Gisteren avond van mijn rechter achterwiel de remschoenen vervangen
links had ik een week ervoor gedaan
alles dus gedemonteerd wiel, remklauw en blokken remschijf
ongelofelijk zitten te .... met de veertjes heb ze uiteindelijk maar doorgeknipt
Had al nieuwe gekocht bij de remschoenen op aanraden van de Volvo dealer
En echt geen 20 euro betaald zo als ik hier heb gelezen
Echter bij het demonteren van de schoenen is de'' liever'' of hoe dit dan ook mag heten uit de remkabel geschoten
bij het andere wiel bleef deze gewoon zitten
nou na diverse keren kijken (ook bij mijn andere wiel) remschoenen weer gemonteerd met alle veren ed
Volgens mij zit de "liever'' dus gewoon in de remkabel gehaakt iets anders kon ik er niet van maken en bij het monteren van de remschoenen met veren zat alles weer op zijn plek.
Maar nu komt het!!! ik kreeg mijn Remschijf niet meer gemonteerd over de rem schoenen
ik heb mijn remkabel in auto nog maar losser geschroefd maar veel was hier niet te winnen stond al erg los vanwege het vervangen van de remschoenen van het ander wiel
van alles geprobeerd naar de schijf ging niet over de schoenen.
de remschoenen konden tpv de ''liever'' nog wel iets naar elkaar toe maar kreeg dit niet voor elkaar
helaas heb ik er geen foto van gemaakt
Volgens mij gebeurt dit als je de kabel losser zet tpv de handrem
misschien had ik aan de kabel moeten trekken met een tang?
snap er echt niets van, de andere kant ging wel. heb eea diverse met mijn andere wiel gecontroleerd maar alles zat hetzelfde
na een uur tobben alles gedemonteerd en weer naar huis nou ja, had ook mijn banden gewisseld dus niet helemaal voor niets en weer eens een beetje gesleuteld
rij dus nu zonder handrem maar heb een auto maat dus dat is niet zo erg
wie kan mijn advies geven ??
zit de haak van de liever zoals ik hem noem in de remkabel gehaakt of is er wat losgeschoten
wie heeft van dit detail een tekening foto
vrijdag ga ik weer een poging wagen haha

gr martin
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: remschoenen vervangen handrem s0

 · 
Posted: 01.03.2014 - 17:13  ·  #2
Ha, kom ik weer met mijn VIDA screenshots, dit is het schemaatje uit VIDA, hopelijk kun je er wat mee
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: remschoenen vervangen handrem s0

 · 
Posted: 01.03.2014 - 17:48  ·  #3
Quote door waal70

Ha, kom ik weer met mijn VIDA screenshots, dit is het schemaatje uit VIDA, hopelijk kun je er wat mee


Hallo Waal 70
Dank voor de foto
Het gaat er mee om hoe de liever aan de kabel zit, en dat kan ik hier net niet ziet
in denk toch dat die er echt is uitgeschoten uit de eerste opening
de kabel het verloop op e kabel zit goed vast ik al volgende week een betere foto erop zetten

G Martin
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: remschoenen vervangen handrem s0

 · 
Posted: 01.03.2014 - 17:52  ·  #4
Dan moet je toch eens aanwijzen welk deel je precies bedoelt.

In het donkergrijs komt de kabel "uit" het wiel, die zit vast aan het onderdeel wat jij volgens mij de liever noemt (bedoel je niet het Engelse woord voor hefboom, "lever"?), daarvan zie je in de uitsnede precies hoe die in elkaar steken
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: remschoenen vervangen handrem s0

 · 
Posted: 01.03.2014 - 18:03  ·  #5
Ah, ik denk dat ik het zie. Volgens mij komt dat onderdeel normaalgesproken niet uit elkaar :)

Je moet de haak bij jou rechts op de foto in het uiteinde van het kabelstuk stoppen en de hefboom (VIDA noemt het de "uitzetter") in elkaar klappen.
Als de kabel dan aan het kleine gedeelte van de uitzetter trekt, scharniert deze een beetje open en duwt de remschoenen tegen de binnenvoering aan.

EDIT: misschien zijn er betere afbeeldingen te googelen. Het onderdeelnummer is 31257570.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: remschoenen vervangen handrem S80

 · 
Posted: 02.03.2014 - 00:16  ·  #6
[quote="waal70"]
Ah, ik denk dat ik het zie. Volgens mij komt dat onderdeel normaalgesproken niet uit elkaar :)

Je moet de haak bij jou rechts op de foto in het uiteinde van het kabelstuk stoppen en de hefboom (VIDA noemt het de "uitzetter") in elkaar klappen.
Als de kabel dan aan het kleine gedeelte van de uitzetter trekt, scharniert deze een beetje open en duwt de remschoenen tegen de binnenvoering aan.

EDIT: misschien zijn er betere afbeeldingen te googelen. Het onderdeelnummer is 31257570.r foto

HOI WAAL

Nee hoor foto is duidelijk genoeg lever is eruit geschoten is nu duidelijk te zien
ik ga het komende week nog een proberen
Hartelijk dank voor de info

Gr MArtin
 
Selected quotes for multi-quoting:   0