Renault tevredenheidsonderzoek

 
 
 
 
 
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Renault tevredenheidsonderzoek

 · 
Posted: 14.05.2014 - 14:16  ·  #1
Hmmm krijg ik een mailtje van Renault Nederland. Tevredenheidsonderzoek omdat ik recent in een Renault werkplaats ben geweest..

Uhhhmmm, mijn laatste werkplaatsbezoek was vorig jaar juli en aan de hand daarvan hebben we een paar weken later onze Volvo V70 gekocht.

Misschien maar beter dat ik hem niet invul dus?
J.W.
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Krimpen aan de Lek
Leeftijd: 45
Berichten: 431
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Renault tevredenheidsonderzoek

 · 
Posted: 14.05.2014 - 15:55  ·  #2
Wel invullen! Kunnen ze van leren. Ook ooit gedaan bij een reisbureau na een dramatische vakantie. Ben daarna nog 5x gebeld over feedback om hun aanbod te verbeteren.

Kan dus nooit kwaad.
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Renault tevredenheidsonderzoek

 · 
Posted: 14.05.2014 - 22:11  ·  #3
Ik moet altijd zo hard lachen om die reclames. "Renault, quality made". :sick: >_<

Als ik het me goed herinner moe(s)t je bij sommige modellen het wiel eraf halen om een lampje in de koplamp te vervangen :'( :devil:

Wat een (wel veilige) troep. Doe mij maar een portie Zweedse degelijkheid 8-)
Bourgondiër
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ede
Leeftijd: 52
Berichten: 40
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Renault tevredenheidsonderzoek

 · 
Posted: 14.05.2014 - 22:35  ·  #4
Een aantal jaren(ik denk ca 8 jaar ) geleden kreeg ik vanuit het niets een aanbod van de plaatselijke renault dealer om een nieuwe Laguna gratis een week te mogen uit proberen.

Nu ben ik altijd al 100% anti franse auto's, en heb dus beleefd bedankt!

Sorry renault fans, maar ik hou alleen van echte auto's! :D
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Renault tevredenheidsonderzoek

 · 
Posted: 14.05.2014 - 22:49  ·  #5
2x een Franse auto gehad, een Megane Station 1996 (tijdloos modelletje!) & later nog een keer een Peugeot 307HDI Diesel uit 2004.. wat een ramp, vooral die laatste. Harder dan 130 konden we niet, motorblok werd te heet. <_< Die auto hebben we 4 (!) weken gehad, en toen vlak voor de vakantie ingeruild op een Subaru Legacy uit 2000. Nooit problemen mee gehad.. 8-)
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Renault tevredenheidsonderzoek

 · 
Posted: 14.05.2014 - 23:17  ·  #6
Rij ruim 48 jaar auto, heb er meer dan 40 gehad, waaronder veel franse (3x Citroen2CV, 2x Peugeot 204, Renault 16 en 25) . Echt slecht was de Citroen BX diesel en Citroen Picasso. Als je binnen 3 maanden na aankoop alle monteurs van zo'n garage bij de voornaam kent, is er iets fundamenteels loos met die auto en is het tijd voor wat anders. Veel lol gehad met een Peugeot 106XS ( gekieteld), die ging als de brandweer, maar voor serieus (veel) rijden toch steeds weer terug naar Volvo gegaan, waar ik er inmiddels zo'n 10 of 11 van versleten heb en er nu weer in rij. Om de een of andere reden nooit Duits gereden.
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Renault tevredenheidsonderzoek

 · 
Posted: 15.05.2014 - 06:22  ·  #7
Laat me duidelijk zijn, ik vond de Laguna een geweldig mooie auto, en hij reed heerlijk. Alleen betrouwbaarheid is helaas wel een dingetje. En die betrouwbaarheid in combinatie met het dealernetwerk die bij mij op weinig enthousiasme kan rekenen is wat mij betreft de druppel geweest om op die middag eerst naar Jacob Schaap te gaan en uiteindelijk bij Serva een Volvo te kopen.
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Renault tevredenheidsonderzoek

 · 
Posted: 15.05.2014 - 08:18  ·  #8
Nou ik heb hem ingevuld. Vraag 1, bent u degene die de auto bij autobedrijf *** heeft gebracht? Met nee beantwoord, en toch kreeg ik de hele bups voor mn kiezen. Naja, dan vertel ik ook gewoon wat ik denk. Komt een beetje neer op wat hier boven staat, de combi van betrouwbaarheid en de beleving van service bij de dealer en dan nog meer het feit dat buiten de dealer helemaal niets of niemand iets aan een Renault kan doen is voor mij wel de doorslaggevende reden geen Renault meer te kopen.
Walter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lommel
Leeftijd: 52
Berichten: 190
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Renault tevredenheidsonderzoek

 · 
Posted: 15.05.2014 - 08:25  ·  #9
Heb er dus ook een paar gehad(trouwens nog altijd eentje,de eerste auto die ik gekocht heb van m'n eigensten centjes)

Motoren eigenlijk weinig op aan te merken,roestduivel was dan wel weer aanwezig :devil:

geahd ,R19 16v met een clio Williams motor,nice :bandit:

Clio williams :D

en degene die ik nog altijd heb;R5 Alpine Turbo ,i like

Maar lang niet zo degelijk in elkaar gezet als de zweden(rijden ook wat comfortabeler,ja ik weet 't klink als een ouwe "l*l" O-)

walter
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Renault tevredenheidsonderzoek

 · 
Posted: 15.05.2014 - 10:23  ·  #10
Quote door V-driver

Laat me duidelijk zijn, ik vond de Laguna een geweldig mooie auto, en hij reed heerlijk.


Ben ik met je eens ! Met name dit type Laguna vind ik nog steeds mooi, ook tijdloos?
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Renault tevredenheidsonderzoek

 · 
Posted: 15.05.2014 - 11:30  ·  #11
Ik had de opvolger daarvan, Laguna III estate. 2.0 dci in het middelste uitvoervoeringsniveau, met eigenlijk alles behalve leren bekleding en electrische stoelen.
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Renault tevredenheidsonderzoek

 · 
Posted: 15.05.2014 - 11:47  ·  #12
Daarvan vond ik de voorkant wat minder geslaagd, niet lelijk, maar minder mooi dan het type daarvoor. Had jij van die tegensturende (lage snelheden) en meesturende (hogere snelheden) achterwielen? Die waren namelijk leverbaar op dat type Laguna.
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Renault tevredenheidsonderzoek

 · 
Posted: 15.05.2014 - 12:11  ·  #13
Nee, die 4ws was alleen bij de GT, de 205 pk (althans als het over diesels gaat) versie is dat geloof ik. Ik had de 150 pk versie. Snel genoeg hoor. Maar het schijnt dat die 4ws écht een wereld van verschil op snelheid maakte, de spreekwoordelijke als op rails door een snelle doordraaier kon je letterlijk nemen.

Maar dat alles is verleden tijd. Nu rij ik Volvo, al bija weer een jaar naar volle tevredenheid. :)
32b
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 173
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Renault tevredenheidsonderzoek

 · 
Posted: 15.05.2014 - 16:13  ·  #14
Ik heb zelf ook de nodige Renaults gehad:
R5TS (nieuw gekocht maar wilde nooit starten in de winter)
R30TS (nog steeds spijt dat ik die weg heb gedaan)
R25V6 (dagelijks elektriek problemen)

Mijn vrouw heeft een Twingo Initiale gehad. Wat een brok ellende. Vanaf nieuw stond ie veelvuldig bij de dealer. Net na de garantie bij een kilometerstand van 27.000 nieuwe wiellagers moeten kopen (mevrouw rijdt zeker te snel over drempels). Nee, geen coulance!
Mechaniek van het elektrisch raampje ging kapot. Dan moet je dus de hele set vervangen, niet alleen een heveltje.

Toen Renault kort daarna adverteerde met Renault en ijzersterk in dezelfde zin heb ik gemaild. Ik vroeg Renault Nederland hoe de reclamuiting te rijmen was met het feit dat Renault de korste levensduur had van in Nederland verkochte auto's (stond destijds in de sloopstatistieken).
Nooit antwoord gekregen dus daarna heel zeikerig een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie. Toen kreeg ik ineens wel een reactie van Renault.

Met uitzondering van de R30 geloof ik nog steeds dat Renault staat voor: Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd.
marcel56
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eefde
Leeftijd: 48
Berichten: 541
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Renault tevredenheidsonderzoek

 · 
Posted: 15.05.2014 - 22:26  ·  #15
Ik heb aan het begin van mijn rijbewijs veel Frans gereden. Als je lang bent pas je gewoon niet lekker in zo'n auto. Ik heb goede ervaringen met de Peugeot 406 (vanaf 2000) een van de beste Franse autos ooit, een 2.0 hdi met 110 pk rijdt makkelijk veel km. Dat soort franse auto's kon je nog prima kwijt want dan gingen ze naar Egypte ofzo. Vanaf 307 wilde de Egyptenaren ook geen Peugeots meer. Renault en Citroen zijn zijn sinds de noodzaak van veel electronica een drama. Volgens mij denken Fransen ook niet na over onderhoud. Lampje vervangen van een Laguna: 1 uur. Distributieriem Espace: motor eruit, 8 uur werk..
 
Selected quotes for multi-quoting:   0