Al sinds ik mijn auto heb, zat ik me te ergeren aan het dashboardkastje
De lipjes die de maximale openstand bepalen waren afgebroken en als gevolg daarvan (of andersom) ook het dempertje.
De maximale stand had ik inmiddels al beperkt met een touwtje, maar des Volvo's was het niet.
Uit de donorauto die ik had, heb ik het handschoenenvakje gehaald, met de bedoeling het front over te zetten en die in mijn auto te bouwen.
Helaas ging dat niet werken, omdat ik net het nieuwere type dahboardkastje heb, met het andere type demper. De bevestiging van het oude type demper (het bolletje) zit niet in mijn auto, en het nieuwe type demper kan ik niet op het oude frame schroeven.
Surfend op Ebay kwam ik een "repair kit" tegen en dacht: "dat kan ik ook"
Dus even aan het knutselen geweest met wat materiaal wat ik had liggen.
Beugeltjes in vorm gebogen van geperforeerd staalband

Even passen
En voila: hij doet het weer
Alles bij elkaar een uurtje werk.
Nu nog even een nieuw dempertje halen en dan kan hij weer in de auto
De lipjes die de maximale openstand bepalen waren afgebroken en als gevolg daarvan (of andersom) ook het dempertje.
De maximale stand had ik inmiddels al beperkt met een touwtje, maar des Volvo's was het niet.
Uit de donorauto die ik had, heb ik het handschoenenvakje gehaald, met de bedoeling het front over te zetten en die in mijn auto te bouwen.
Helaas ging dat niet werken, omdat ik net het nieuwere type dahboardkastje heb, met het andere type demper. De bevestiging van het oude type demper (het bolletje) zit niet in mijn auto, en het nieuwe type demper kan ik niet op het oude frame schroeven.
Surfend op Ebay kwam ik een "repair kit" tegen en dacht: "dat kan ik ook"

Dus even aan het knutselen geweest met wat materiaal wat ik had liggen.

Beugeltjes in vorm gebogen van geperforeerd staalband

Even passen

En voila: hij doet het weer
Alles bij elkaar een uurtje werk.
Nu nog even een nieuw dempertje halen en dan kan hij weer in de auto