Repareren of verkopen

APK afkeur en nu?

 
 
 
 
 
Gerald de Groot
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lieren
Leeftijd: 49
Berichten: 598
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Repareren of verkopen

 · 
Posted: 13.10.2015 - 21:48  ·  #16
Quote door ATTV70

De garage had overigens ook een aardig alternatieve auto staan, een V60 uit 2001 met LPG, verkoop in opdracht. Dus wie weet...;)


Gelijk toehappen, dit moet wel een bijzondere voorloper zijn. Want V60 waren toen nog lang niet leverbaar 🇳🇴
ATTV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Echt
Berichten: 10
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Repareren of verkopen

 · 
Posted: 13.10.2015 - 21:57  ·  #17
Voor de oplettende Gerard ;), het is een S60, Mea culpa.
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Repareren of verkopen

 · 
Posted: 13.10.2015 - 22:04  ·  #18
Je weet inderdaad nooit wat je weer koopt, echter... Ik mag er toch van uit gaan dat je eigen garage je eerlijk behandelt en je dus een goede auto zal verkopen? :)
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Repareren of verkopen

 · 
Posted: 14.10.2015 - 09:14  ·  #19
Quote door VolvoS60Racer

Nadeel is wel dat de 1997-20V modellen wel een aardige slok brandstof lusten.


boeie, waarom denk je dat ie op gas loopt? met 1:9,25 rijdt mijn '00-er classic (qua brandstofkosten) goedkoper dan mijn vader's i10 op benzine :D
lerren
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: HELMOND
Berichten: 388
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Repareren of verkopen

 · 
Posted: 14.10.2015 - 13:21  ·  #20
Quote door ATTV70


Ik ga ook even kijken naar de te vervangen onderdelen, de prijsopgave was al met imitatie onderdelen maar ook met geschat arbeidsloon.




Goed plan. Met welk merk heeft hij gerekend: Bijv. een TYC koplamp van 80,- of een OEM Hella van 160,-. (=exact dezelfde als bij de dealer waarbij het Volvo-logo weggeslepen is, alleen dan voor 100,- minder).
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1879
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Repareren of verkopen

 · 
Posted: 14.10.2015 - 14:46  ·  #21
Zou hem ook repareren voor dat geld koop je ook niks beters waarschijnlijk , het blijft een loterij met oude auto's met veel km's , even goed zoeken ook bij de slopers onder andere voor goedkope delen eventueel , maar eerst de emissie voor elkaar maken , zeker gezien het een gas auto is , dat kan ook op kop ellende duiden , dat wil je eerst duidelijk hebben .
Zou compressie meten , voor je van alles gaat vervangen , heb je in ieder geval een redelijke indicatie over de gezondheid van de motor .
Tenzij het echt duidelijk is wat de oorzaak is .
Motortje goed dan de rest aan pakken .
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5836
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Repareren of verkopen

 · 
Posted: 14.10.2015 - 16:58  ·  #22
vandaar nu een R. :bandit:
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Repareren of verkopen

 · 
Posted: 14.10.2015 - 18:40  ·  #23
Quote door VolvoS60Racer

Is een gewone T5, die met normaal rijden wel de 1 op 9 haalt op LPG. ;)
Maar met doorkachelen ook 1:5 ;)
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Repareren of verkopen

 · 
Posted: 14.10.2015 - 19:01  ·  #24
was dat met die ca-isma uit je onderschrift? dan was daar iets mis mee denk ik.. ik heb met een 323 sedan, 1.5 16V altijd 1:9 gereden, of ik nu "nieuw" reed, of op de toerenbegrenzer schakelde..
met mijn 626 GW 2.0HP (136 pk wel) kon ik karren met zand of stenen trekken met 1:8 of netjes snelwegrijden zelfs 1:12 halen..

maar dan nog: tegen 1:7 op gas moet je op benzine 1:20+ gaan rijden.. (zuipen of zuinig maakt nu eenmaal minder uit als de brandstof toch goedkoop is)

psst, Tijmen, heb je door dat je pm's ontvangt?b
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Repareren of verkopen

 · 
Posted: 14.10.2015 - 20:07  ·  #25
Quote door VolvoS60Racer
Als je idd continue doortrapt zal 1 op 5 wel te halen zijn. Maar de vraag is of je dan hier in NL moet blijven rijden. Is bijna onmogelijk bij druk verkeer om vlot door te rijden.
Die 1:5 heb ik ook niet in NL gehaald, daar heb ik volgens mij nooit slechter gescoord dan 1:6,5 en dan moet je al behoorlijk doorrijden met veel remmen en gas geven...anders ga je sneller richting 1:7.
ATTV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Echt
Berichten: 10
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Repareren of verkopen

 · 
Posted: 15.10.2015 - 09:56  ·  #26
Het brandstofverbuik valt mij iets tegen, had gerekend op 1:8 op gas maar kom meestal op 1:7. Alleen bij lange ritten autoweg (280km) met cruisecontrol aan red ik 1:8.
Echter is dat voor mij geen reden om dan maar de auto weg te doen of niet meer te repareren (on-topic), zoals 626Ronin al aangeeft moet je voor een benzine auto ongeveer 1:20 rijden om de kosten gelijk te houden en dat red volgens mij geen enkele V70 van voor 2001 ;).
IvarvW1975
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJmuiden
Leeftijd: 48
Berichten: 35
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Repareren of verkopen

 · 
Posted: 15.10.2015 - 11:16  ·  #27
Quote door ATTV70

Het brandstofverbuik valt mij iets tegen, had gerekend op 1:8 op gas maar kom meestal op 1:7. Alleen bij lange ritten autoweg (280km) met cruisecontrol aan red ik 1:8.


Wij komen uit een Saab 9-3 uit 2005, reed altijd 1 op 10.
Met de T5 gingen rijden we 1 op 7, maar dat weegt niet op tegen de ruimte en het comfort wat we van de auto hebben.

Scheelt dan weer dat ik hier in de buurt een LPG pomp heb gevonden die maar 48 cent per liter rekent. Wormerveer (rest zit allemaal op de 56-59 cent)

P.s. ik zou ook kiezen om de Volvo te maken, zeker met die km stand :thumb:
ATTV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Echt
Berichten: 10
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Repareren of verkopen

 · 
Posted: 03.11.2015 - 13:59  ·  #28
Oké, hij rijdt weer!
Na nogal wat vijven en zessen is de volvo goedgekeurd.
Eerst is gecontroleerd of de koppakking lekte, dat vermoede was er nadat bleek dat er CO in het koelwater zat. Gelukkig bleek de pakking niet lek. Waar de CO nu vandaan komt is mij nog een raadsel maar ik vind het best.
Daarna naar de lpg specialist, bleek de stappenmotor op de verdamper stuk, nieuwe stappenmotor erop en stationair afstelling is weer goed. Maar de CO emissie was nog te hoog, voor een G3 wel te verstaan. Ik heb dus en G2 installatie :sleep: . "Oh, maar dan kan de CO wel kloppen en wordt tie met deze waarde wel goedgekeurd."

Dan nog ff de rest:
Axiaalkogel spoorstang RV
Stuurhoes RV
Draagarm RV
Handremkabels
Koplampen (bedankt voor de tip Ronin626)
3 nieuwe winterbanden
APK keuring
En we zijn weer ruim € 1000,- verder maar hij rijdt wel weer goed.
Mark
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelooooó (Ov)
Leeftijd: 47
Berichten: 808
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: Repareren of verkopen

 · 
Posted: 03.11.2015 - 14:26  ·  #29
Mooi dat die weer rijd! :thumb:

Ach auto kosten geld en veel ook.. onderhoud en daarnaast de normale slijtage onderdelen.
Ook dit jaar tussen de 1500,- en 2000,- in de auto gestoken, al zitten daar wel een EGR reiniging bij en wat ander preventief onderhoud.
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Repareren of verkopen

 · 
Posted: 03.11.2015 - 14:29  ·  #30
Fijn dat hij weer is goedgekeurd. :thumb:

Vraag me wel 1 ding af. je zegt namelijk dat er CO in je koelwater zit. Dit hoort niet. Dat zou mij toch niet helemaal lekker zitten.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0