reservesleutel met transponder

welke opties zijn er?

Neervenj
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

reservesleutel met transponder

· 
Posted: 26.11.2025 - 11:56  ·  #1
ik ben mijn V70 II sleutel onlangs kwijt geraakt en heb nog de reserve sleutel.
hoe kan ik een sleutel bij laten maken? Bij Volvo hebben ze alleen de losse sleutel, maar de transponder/afstandsbediening hebben ze niet.
hetzelfde bij andere leveranciers.
is het mogelijk om een sleutel van een sloop Volvo te nemen en deze transponder te laten omkatten naar mijn voertuig?
dan kan ik bij een andere leverancier de sleutel zelf laten slijpen en de software programmeren.
moet ik bij Volvo nog het sleutelnummer en de programmeercode opvragen? of lukt het de meeste partijen wel om zonder deze info te programmeren?
mocht een sloop transponder niet werken, is het een optie om een universele sleutel met transponder te gebruiken? zoals bij de S40 1997-2003 versies? deze heeft een klapsleutel.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
WillemV
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: reservesleutel met transponder

· 
Posted: 26.11.2025 - 14:36  ·  #2
De transponder of afstandsbediening moet gewoon leverbaar zijn, kost alleen een bak met geld. Want ik had wel de twee sleutels, maar ik had maar één sleutelhanger c.q. afstandsbediening. Ik heb het aangekocht, inclusief inleren bij de Volvo dealer in Alkmaar.
lerren
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.11.2025 - 20:40  ·  #3
Een nieuwe sleutel kun je uiteraard bij de dealer laten maken en zal geprogrammeerd moeten worden. De afstandsbediening staat verder los van sleutels. Lijkt me belangrijkste dat je weer 1 extra sleutel hebt :-).

Mijn ervaring: ik heb dit jaar ook nieuwe sleutels laten maken, bij de dealer voor mijn '99 Classic. Dat kostte 52.5,- ex. BTW per blanco sleutel zelf, 45, ex.BTW sleutels slijpen (1 of meerdere) , 45,- ex. BTW eenmalig software downloaden en 21,- ex. BTW programmeren arbeid (1 of meerdere). Niet goedkoop maar wel alles in 1 keer goed bij 1 bedrijf en geen "kauwgom"-sleutels meer. Ik heb geen ervaring met niet-dealer sleutels en of deze door niet-dealers geprogrammeerd kunnen worden. Op dit forum zijn andere ervaringen/mogelijkheden te vinden. Ik heb gekozen voor origineel, bij 1 leverancier en dat het zeker werkt en blijft werken. Ik wil er niet onderweg achterkomen dat m'n sleutel het ineens niet meer doet. Geen imitatie-sleutels, transponders uit oude sleutel halen om over te zetten in een andere (klap)sleutel of bij antenne ring onder stuurkolom plakken of (proberen?) te laten programmeren door een niet-dealer. Tot slot ter info: voor mijn auto geldt dat er maar 4 sleutels geprogrammeerd kunnen worden.
Neervenj
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.11.2025 - 18:51  ·  #4
Volvo Rutten in Venlo wist te melden dat de afstandsbediening niet meer te krijgen was.
Ik heb de afstandsbediening nodig vanwege het alarm. Als ik de deur met de afstandsbediening op slot zet en met de sleutel open maak dan begint het alarm te loeien.
Om die dan uit te zetten moet ik achter het dashboard kastje zijn om de zekering van het alarm eruit te halen.
Ik ga ook het liefst voor origineel maar dat moet wel te krijgen zijn.
jpelverding
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 68
Homepage: elverdesign.nl
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 09:21  ·  #5
In Leek heb ik sleutels laten bijmaken voor de XC90 en de pluriel. 130 euro voor beide, "geprogrammeerd" via de de enige sleutel die we hadden. (beiden die aan een afstandsbediening zaten) . Toch een geruststellende gedachte. Alarm heb ik eigenlijk niet aan gedacht maar op slot met de a/b en open met de gewone sleutel werkte volgens mij wel. Kan ik eventueel proberen.

Alarm kan volgens ook worden uitgeprogrammeerd, heb ik bij de XC70 laten doen. Zou ik theoretisch nu ook kunnen doen met de xc90 en de juiste software :) En heel veel geluk....
Tim Post
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Homepage: Www.bonusbijzaak.n…
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 11:48  ·  #6
Ik heb niet zo lang geleden gevraagd aan de dealert wat een klapsleutel met afstandsbediening kost om bij te maken voor mijn S60 (zit alarm in dus moet wel)…vragen ze 500 euro voor….Carkey in Heerhugowaard vraagt er 300 euro voor en voor een simpele transponder sleutel 125 euro
Tim Post
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 11:49  ·  #7
Quote door Neervenj

Volvo Rutten in Venlo wist te melden dat de afstandsbediening niet meer te krijgen was.
Ik heb de afstandsbediening nodig vanwege het alarm. Als ik de deur met de afstandsbediening op slot zet en met de sleutel open maak dan begint het alarm te loeien.
Om die dan uit te zetten moet ik achter het dashboard kastje zijn om de zekering van het alarm eruit te halen.
Ik ga ook het liefst voor origineel maar dat moet wel te krijgen zijn.

Bij mij volstaat het om het contact aan te zetten, werkt dat bij jou niet?
Neervenj
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 11:53  ·  #8
misschien dat voor een V70 III of een XC90 de afstandbediening wel verkrijgbaar is, maar de V70 II model 2000-2005 heeft een aparte afstandsbediening en geen klapsleutel.
Dat kan verklaren waarom de klapsleutel met transponder wel verkrijgbaar is.
Tim Post
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 19:32  ·  #9
Quote door Neervenj

misschien dat voor een V70 III of een XC90 de afstandbediening wel verkrijgbaar is, maar de V70 II model 2000-2005 heeft een aparte afstandsbediening en geen klapsleutel.
Dat kan verklaren waarom de klapsleutel met transponder wel verkrijgbaar is.

Ik zou eens informeren bij Carkey in Heerhugowaard. Volgens mij hebben die wel de aparte afstandsbediening
Selected quotes for multi-quoting:   0