rhoekie12 , even voorstellen en vraag

Haperende motor v70 2008 2.5T

rhoekie12
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 64
Subject:

rhoekie12 , even voorstellen en vraag

· 
Posted: 06.06.2026 - 19:43  ·  #1
Hallo allemaal,

Ik ben René (rhoekie12), woonachtig in Purmerend en heb een Volvo v70 uit 2008, 2.5T, 147KW, 200PK, motorcode B5254 T6, benzine, chip getuned waardoor nu 250 PK.
Heb de laatste tijd met enige regelmaat, dat bij optrekken of na het volgen van een toe-rit naar een snelweg en daarbij versnellen, dat hij dan hapert, heel kortstondig en rijdt gewoon door.
afgelopen week sloeg hij zelfs voor de eerste keer af bij bijna tot stilstand komen bij een verkeerslicht. Startte wel meteen weer.
Heb vandaag de bougies en luchtfilter vervangen, laatste was best heeel erg vervuild. Nou wordt er op internet gesuggereerd dat het de luchtmassameter zou kunnen zijn, daar het luchtfilter erg vuil was. Is er iemand hier die mij enige zekerheid kan geven waar ik het probleem moet zoeken, voordat ik misschien een hoop geld ga uitgeven zonder resultaat.

in ieder geval allemaal een fijn weekend gewenst
Groetjes René
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: even voorstellen en vraag

· 
Posted: 06.06.2026 - 22:21  ·  #2
rhoekie12
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.06.2026 - 23:04  ·  #3
Gaan we die ook checken.
Eh heb jij een idee waar deze zich bevindt?
en moet ik daarvoor mijn tank leeg maken?

Hoor het graag nog even.

dank voor je reactie.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 09:42  ·  #4
Bij jouw auto weet ik dat niet (ik heb zelf een diesel, daar is het ws anders; bij mij zit het filter in de buurt van het rechter achterwiel), maar dat weet iemand anders hier vast wel te vertellen voor de 2.5T. 2008 is wel het overgangsjaar tussen de P2 / tweede generatie (modeljaren 2000-2008) en derde generatie / P3 (2008-2016), welke heb jij? Dat kan ook nog verschil maken.
Mijn gedachte: als het luchtfilter al niet tijdig vervangen is, en dat is veel makkelijker dan het brandstoffilter, dan zal het brandstoffilter ws ook wel genegeerd zijn... het brandstoffilter hoeft niet zo vaak vervangen te worden (elke 60K km oid) maar het moet wel op tijd gebeuren, anders gaat dat dicht zitten en ga je juist problemen ondervinden bij vermogensvraag en stationair.

Tank leeg maken hoeft niet (garage moet zo'n filter volgens onderhoudsschema kunnen vervangen zonder het gemartel van een tank leegmaken).
Gero
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 10:54  ·  #5
Quote door Bolbo

Bij jouw auto weet ik dat niet (ik heb zelf een diesel, daar is het ws anders; bij mij zit het filter in de buurt van het rechter achterwiel), maar dat weet iemand anders hier vast wel te vertellen voor de 2.5T. 2008 is wel het overgangsjaar tussen de P2 / tweede generatie (modeljaren 2000-2008) en derde generatie / P3 (2008-2016), welke heb jij? Dat kan ook nog verschil maken.
Mijn gedachte: als het luchtfilter al niet tijdig vervangen is, en dat is veel makkelijker dan het brandstoffilter, dan zal het brandstoffilter ws ook wel genegeerd zijn... het brandstoffilter hoeft niet zo vaak vervangen te worden (elke 60K km oid) maar het moet wel op tijd gebeuren, anders gaat dat dicht zitten en ga je juist problemen ondervinden bij vermogensvraag en stationair.

Tank leeg maken hoeft niet (garage moet zo'n filter volgens onderhoudsschema kunnen vervangen zonder het gemartel van een tank leegmaken).

https://www.youtube.com/watch?v=GnpkpleWIlY
rhoekie12
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Hulp nodig bij vinden brandstoffilter V70 2.5T bj 01-02-2008

· 
Posted: Vandaag om 17:16  ·  #6
Mannen, dank voor de reactie, maar er zit geen brandstoffilter bij mijn rechter achterwiel, zit ook niet links naast mijn tank, kan hem gewoon nergens vinden.
na via mijn vin-nummer gezocht te hebben naar de gegevens van mijn auto, schijnt het dat het modeljaar 2007-2008-2009-12 te zijn. motortype Ottomotor, motorcode B5254 T6, benzine, stationwagen, origineel 200PK , na tunen 250PK, inhoud 2521cm3.
Ik weet niet of ik mijn vin-code hier mag vermelden, zo ja laat het even weten dan heb ik die ook nog.

Wat ik heb begrepen is deze auto origineel Zweedse makelij.

Please help mij en misschien iemand bekend met het probleem wat de auto heeft.
Geeft trouwens geen storingen aan, ook niet bij het uitlezen, het is dus blijkbaar geen motorstoring.
Bij voorbaat alvast dank voor het meedenken
rhoekie12
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: rhoekie12 , even voorstellen en vraag

· 
Posted: Vandaag om 17:26  ·  #7
P.S.
Wat ik in de link ( P2 / tweede generatie (modeljaren 2000-2008) en derde generatie / P3 (2008-2016) van Bolbo vond, dat het een derde generatie lijkt te zijn met een 5 bak automaat.
rhoekie12
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: rhoekie12 , even voorstellen en vraag

· 
Posted: Vandaag om 17:27  ·  #8
Oh ja, heb bougies en luchtfilter afgelopen weekend vervangen.
Selected quotes for multi-quoting:   0