O-ringen klachel aansluiting

lekkage bah bah bah

 
 
 
 
 
markjoon
 
Avatar
 
Subject:

O-ringen klachel aansluiting

 · 
Posted: 07.03.2012 - 14:33  ·  #1
Beste Mensen,

Ik ben voornemens aankomend weekend de lakkage aan mijn kachel te gaan verhelpen.
Het betreft de aansluitingen van de kachelradiateur in het dasboard, hier treedt lekkage op.
het plan, O-ringen en montageklemmen vervangen.....

Zijn er forumleden die hiermee ervaring hebben, tips en tricks zijn meer dan welkom.

Ik zal iig verslag doen, groet Mark Joon.
frans_v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Warnsveld
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: O-ringen klachel aansluiting

 · 
Posted: 07.03.2012 - 14:51  ·  #2
Quote door markjoon

Beste Mensen,

Ik ben voornemens aankomend weekend de lakkage aan mijn kachel te gaan verhelpen.
Het betreft de aansluitingen van de kachelradiateur in het dasboard, hier treedt lekkage op.
het plan, O-ringen en montageklemmen vervangen.....

Zijn er forumleden die hiermee ervaring hebben, tips en tricks zijn meer dan welkom.

Ik zal iig verslag doen, groet Mark Joon.


Alleen met een volvo 850... zeker weten dat het de O-ringen zijn!!! Meestal is gewoon je kachel radiateur lek!
Kachel vervangen in de 850 koste me 3 uur en een week last van mijn rug.... :sick:
http://www.volvo850forum.nl/in…ic=6115.30

Suc6,

Frans..
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: O-ringen klachel aansluiting

 · 
Posted: 07.03.2012 - 22:15  ·  #3
altijd lelijk, lekkage aan je klachel, waar zit de klachel eigenlijk? :D :D :D
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: O-ringen klachel aansluiting

 · 
Posted: 08.03.2012 - 00:32  ·  #4
Quote door gillerbee

altijd lelijk, lekkage aan je klachel, waar zit de klachel eigenlijk? :D :D :D


Ik weet niet waar jij een klachel zie staan maar gezien het om een lakkage gaat misschien een spuitbusje met verf bij de hand houden.

Sorry jongens even een geintje ^_^

En weer on topic.....
markjoon
 
Avatar
 
Subject:

Re: O-ringen klachel aansluiting

 · 
Posted: 08.03.2012 - 08:21  ·  #5
Ik wou eerst Klacht schrijven :'( ...


Hij is wel leuk... schat doe jij de KLACHEL even wat lager, enne oh ja neem je ook nog een biertje mee......

Gr Mark
markjoon
 
Avatar
 
Subject:

Re: O-ringen klachel aansluiting

 · 
Posted: 30.03.2012 - 16:19  ·  #6
ff een update betreffende de lekkende klachelpijp :)

Helaas moet ik bekennen nog helemaal niets aan de lekkage gedaan te hebben :(
niet omdat ik niet wilde, maar omdat de v70 er anders over dacht.

Twee weken geleden tijdens inparkeren ging er plots een oranje lampje branden op het dashboard.... HMMM dit heeft ie vaker gedaan, ik dacht het zal wel wat met de EGR zijn.

toch maar even de volvo bij de dealer uit laten lezen, dit bleek het begin te zijn van een vernieuwde input in relatie met de volvo dealer. De brandstofpomp had geen goeie inspuittiming zo klonk de melding, enfin toch maar resetten en hup naar huis.

Zondagochtend de auto weer willen starten, maar snel weer uitgezet. mijn 5 cilinder diesel klonk ongeveer als een klopboor met hoofdpijn.... hmmm kan niet goed zijn.

Geregerd maar even de motorbeplating er afgehaald, wat bleek de distributieriem stond dusdang slap dat de rug van de riem tegen de plastic behuizing van de dist aan stond te klapperen... wat een enorm rot geluid.

Maandag de volvo naar de dealer in Amstelveen gebracht, ik werd buitengewoon ontvangen en kon de auto laten staan, er werd een plekje in de planning voor mij gemaakt en diezelfde dag werd er met het reanimeren van de patiënt begonnen. uiteindelijk bleek dat door lekkage van olie op de spanrollen de riem van spanning af is gegaan, en hiermee "een tandje kon overslaan". Eigenlijk heb ik rete mazzel gehad dat het motorblok nog heel is en niet ook in de soep is gelopen.

Enfin 2 dagen later kon ik de auto ophalen, hij was weer gemaakt. Dankzij de inspanningen van de garage loopt hij weer als een kogel. wat een feest. Dikke pluim voor de dealer.

Hiermee was de misere nog niet voorbij, moest nog van de winterbanden naar de zomersloffen.
225/45/17 best dure maat voor nieuwe banden, uiteindelijk de knoop doorgehakt. vanwege de toch wel kostbare reparatie aan de dist moest het maar een keer geen michelin worden. uiteindelijk zeer tevreden geslaagd met een minder bekende band, te weten EP ACCELERA, ik rij er nu een week mee, geen klagen.

nu meteen de knoop maar doorgehakt, bij 315dkm besloten de volvo nog ff door te rijden dus aankomende maand op de agenda:
- nieuwe koppeling
- nieuwe schokdempers
- nieuwe motorrubbers
- nieuwe schijven / blokken.


enne oh ja 2 o - ringetjes van te weten 3 euro p/s voor de klachelpijp.

Maar je zal mij niet horen klagen, blijven heerlijke auto's die Volvo's

Groeten, Mark Joon
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: O-ringen klachel aansluiting

 · 
Posted: 31.03.2012 - 15:43  ·  #7
Wat 2 klachelpijp ringen niet te weeg kunnen brengen........een half gereviseerde auto :D
fabricsman
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 18
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: O-ringen klachel aansluiting

 · 
Posted: 09.05.2013 - 14:05  ·  #8
Quote door markjoon


enne oh ja 2 o - ringetjes van te weten 3 euro p/s voor de klachelpijp.

Maar je zal mij niet horen klagen, blijven heerlijke auto's die Volvo's

Groeten, Mark Joon


Zoals andere al zeggen zal het vast wel je kachelradiateur zelf zijn. Ik dacht en hoopte ook dat het alleen de ringen waren maar heb zonet de hele radiateur binnen 50 minuten vervangen en ook de 2 O-ringen natuurlijk. Ik had nog amper rook of dergelijke uit mijn blower als de kachel warm stond maar wel een zoete lucht en dus duidelijk een lek. Bij verdere controle bleek het hele stuk schuim onder de voeten bij de bestuurders en de passagiers kant doordrenkt te zijn met koelvloeistof. Toch vond ik het niet heel erg naar kvs ruiken en ik verdenk de vorige eigenaar en handelaar elke keer met gewoon water te hebben bijgevuld. Dus voor het gemak maar meteen even leeg laten lopen en nieuwe vloeistof erin. IS wat werk maar dan weet je tenminste dat het in orde is.

Ook heb ik de schuimrubber ondervloer eruit gesneden en zoveel mogelijk uitgeknepen. De rest laat ik over aan de zon en wind. Echt die kachel stelt niks voor. Als je wilt kijk dan dit filmpje waar het perfect wordt uitgelegd. Heatercore replace

Ik heb mijn radiateur bij autoteilemann.de besteld. Daar was die maar 38,10 ex. btw maar die hoef ik niet te betalen ( zakelijke auto) maar dan nog is die daar zeer goedkoop en je hebt een originele Hella/Behr. Levertijd was 4 dagen.

Hier de foto's van het uitgesneden tapijt.[url= https://docs.google.com/file/d…sp=sharing

https://docs.google.com/file/d…sp=sharing

https://docs.google.com/file/d…sp=sharing

https://docs.google.com/file/d…g:vNbLjpKJ]Tapijt V70[/url]

Succes met je kachel en de rest aan de auto. Ik heb hem pas maar vind het een heerlijke sleutelbare auto.

John-John
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39714
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: O-ringen klachel aansluiting

 · 
Posted: 09.05.2013 - 17:37  ·  #9
Duidelijke foto's. :D

...
 
Avatar
 
Subject:

Re: O-ringen klachel aansluiting

 · 
Posted: 09.05.2013 - 19:17  ·  #10
...
fabricsman
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 18
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: O-ringen klachel aansluiting

 · 
Posted: 09.05.2013 - 19:33  ·  #11
Foutje! Werkt niet althans niet even snel in Google Apps. Maar als het goed is nu wel via prive google Drive. Laat even weten of het werkt want dan is het altijd handig voor de toekomst.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: O-ringen klachel aansluiting

 · 
Posted: 09.05.2013 - 19:38  ·  #12
...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39714
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: O-ringen klachel aansluiting

 · 
Posted: 09.05.2013 - 19:44  ·  #13
Inderdaad, ik heb hier ook beeld. :-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0