Roetfilter reinigen

 
 
 
 
 
tomruit
 
Avatar
 
Subject:

Roetfilter reinigen

 · 
Posted: 13.11.2013 - 15:19  ·  #1
Het roetfilter van mijn Volvo V70 2.0 D 136 pk is verstopt geraakt en ik zoek een goed adresje om dit te laten reinigen . Heeft iemand hier ervaringen mee of weet iemand een adres?
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2716
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Roetfilter reinigen

 · 
Posted: 13.11.2013 - 17:09  ·  #2
Ik zeg: dennis850estate, of via volvoservice.eu O-)
Succes
Herbert V70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gaanderen
Leeftijd: 51
Berichten: 54
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Roetfilter reinigen

 · 
Posted: 13.11.2013 - 21:55  ·  #3
Ik heb er ook goede herinneringen aan :-)
tomruit
 
Avatar
 
Subject:

Re: Roetfilter reinigen

 · 
Posted: 15.11.2013 - 09:24  ·  #4
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Roetfilter reinigen

 · 
Posted: 15.11.2013 - 09:48  ·  #5
Heb je zelf een idee hoe het komt dat je DPF verstopt zit? Rij je veel korte stukjes waardoor het regeneratie process niet kan worden afgerond of gestart?
Heb zelf ook dergelijke problemen gehad met mn DPF maar dit is vaak niet alleen te verhelpen door het DPF te laten reinigen. Dit behoord de auto namelijk zelf te doen d.m.v. regenereren. Wanneer dit niet gebeurd is daar meestal een oorzaak voor.
andele
 
Avatar
 
Subject:

Re: Roetfilter reinigen

 · 
Posted: 23.04.2014 - 19:16  ·  #6
hallo,

even na volvotune waar dennis850 ook bij in zit.

filter leeggeboord
egr en dpf uitgeschakeld op de software
als moet paar pkaatjes er bij en het word weer feest in de auto zuiniger en sneller zeer snel zelfs bij de d5

vr gr
maaidie
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Evergem
Leeftijd: 50
Berichten: 297
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Roetfilter reinigen

 · 
Posted: 23.04.2014 - 21:35  ·  #7
Hoi hoi,

Ik vind het sterk dat het ook bij zo'n 2 liter-motor toch mogelijk is om die DPF weg te schrijven.
Ik heb nochtans eerder al eens geïnformeerd om die DPF te laten wegschrijven van een V50 met 1.6D-motor en bij diverse tuners beweren ze dat het het systeem met de speciale DPF-olie (dus bij de 1.6 en 2.0) niet weg te programmeren is.
Het regenereerproces is iets meer gecompliceerd dan bij de échte Volvo-motor, daarom ook niet zo simpel om de boel weg te schrijven.
Laat me gerust eens de details weten... :-)
dennis850estate
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 56
Homepage: volvoservice.eu
Berichten: 208
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Roetfilter reinigen

 · 
Posted: 24.04.2014 - 12:48  ·  #8
Je hebt helemaal gelijk dat het bij een 2 liter en de 1600 een ander verhaal is. Obbe van Volvotune en ik hebben dit inmiddels helemaal onder de knie. Het is een lastig proces bij deze motoren en het regenereren kan door allerlei oorzaken in gang gezet worden. Obbe heeft na veel denkwerk echter de oplossing gevonden en is ook het probleem met het stijgende oliepijl opgelost. Ook het aanpassen van het roetfilter van een 1.6D kunnen we inmiddels, alleen moet de hele wereld nog wel even weten dat we in Uden dit nu kunnen...
Rudy V50
 
Avatar
 
Subject:

Re: Roetfilter reinigen

 · 
Posted: 27.04.2014 - 10:41  ·  #9
Hallo allemaal,

Ik heb weliswaar geen v70 ^_^ , maar ben de bezitter van een Volvo V50 2.0d en ik kan het verhaal van Dennis bevestigen. Mijn V50 2.0d had last van een stijgend oliepeil (moest dit een keer per maand laten corrigeren). Ik werd dit, zeker na een op hol geslagen motor, vrij snel beu en ben naar een oplossing gaan zoeken en zodoende bij Obbe en Dennis terechtgekomen. Het regeneratieproces zat in een soort loop (waardoor de auto continu aan het regenereren was) en het is Obbe gelukt om dit softwarematig aan te pakken. Auto rijdt nu weer heerlijk zuinig en na de ecopowertune die ik nadien nog heb laten uitvoeren is het feest helemaal compleet :D
 
Selected quotes for multi-quoting:   0