Beste forumleden, ik rij nu een jaar of 3 in een V70 D4 GT8 181pk met 330 k met allerlei issues, waaronder het bizarre olieverbruik. Waarschijnlijk zorgt dat o.a. voor eerder gedoe met het roetfilter wat me na revisie dpf, vervanging katalysator, dichtzetten EGR, reinigen inlaattraject, vervangen drukverschilsensor er toe heeft gebracht (eerdere post) om het (al of niet) tijdelijk te laten verwijderen.
Vreemd genoeg blijft de auto roet meten (iemand een idee hoe dat kan?) en bij elke 17 gr moet ik een dpf reset doen om zonder noodloop te kunnen rijden.
Gisteren gasklephuis vervangen (gaf een
engine melding, tandwieltjes bleken kapot) en omdat de bouten niet lekker bereikbaar waren (understatement) het toch maar compleet met het inlaatspruitstuk losgemaakt, dat gereinigd, pakking vervangen en de swirlflaps wat gangbaarder gemaakt. Wat een kleverige troep
.
Check engine blijft na proefritje branden, ga dat proberen te fixen met een vida reset.
De vraag; ik wil nu doorpakken en dit weekend een gebruikt roetfilter, al in huis, er onder schroeven. Gezocht naar instructies maar vind niks van deze (of een vergelijkbare) motor. Schijnt te doen te zijn, mits alles loskomt en ik geen sensor laat afbreken.
Iemand nog tips, do's en dont's of toch een bruikbare video?
Vervolgvraag; kan ik zelf met Vida achterhalen of er vulmiddel in de airco moet of moet ik daar toch een aircocheck voor laten uitvoeren?
Vreemd genoeg blijft de auto roet meten (iemand een idee hoe dat kan?) en bij elke 17 gr moet ik een dpf reset doen om zonder noodloop te kunnen rijden.
Gisteren gasklephuis vervangen (gaf een

Check engine blijft na proefritje branden, ga dat proberen te fixen met een vida reset.
De vraag; ik wil nu doorpakken en dit weekend een gebruikt roetfilter, al in huis, er onder schroeven. Gezocht naar instructies maar vind niks van deze (of een vergelijkbare) motor. Schijnt te doen te zijn, mits alles loskomt en ik geen sensor laat afbreken.
Iemand nog tips, do's en dont's of toch een bruikbare video?
Vervolgvraag; kan ik zelf met Vida achterhalen of er vulmiddel in de airco moet of moet ik daar toch een aircocheck voor laten uitvoeren?