Roetfilter vervangen en uitlaatgassen in interieur

 
 
 
 
 
benm
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: regio Harderwijk
Leeftijd: 57
Berichten: 48
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Roetfilter vervangen en uitlaatgassen in interieur

 · 
Posted: 29.03.2023 - 19:50  ·  #1
Van mijn V70 D2 uit 2013 is het roetfilter vervangen. Reden is dat deze niet meer door de roetdeeltjestest kwam.

Nu heb ik het probleem dat ik bij stilstand en draaiende motor de diesel uitlaatgassen in het interieur ruik. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Als ik de ventilator op recirculatie zet dan dan komt de reuk niet in het interieur. Ik heb de garage al gebeld en kan even langs komen ter controle.

Hebben jullie nog ideeën en tips die ik kan meegeven?
neepavra
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeeuwland
Leeftijd: 57
Berichten: 253
Geregistreerd: 05 / 2010
Subject:

Re: Roetfilter vervangen en uitlaatgassen in interieur

 · 
Posted: 29.03.2023 - 20:09  ·  #2
Ik heb dat bij mijn bedrijfsauto gehad. Bleken de injectoren te zijn. die waren gebroken.
Ook ik rook het alleen bij stilstaan.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4100
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Roetfilter vervangen en uitlaatgassen in interieur

 · 
Posted: 30.03.2023 - 09:23  ·  #3
Ik heb eens een gescheurde lasnaad gehad op een katalysator, dat trok ook uitlaatgassen het interieur in bij stilstand... bij elk stoplicht accuut koppijn (dan realiseer je je pas wat voor ellende we eigenlijk continu uitstoten met de auto). Dus even goed injectoren en uitlaat laten nakijken. Wellicht hebben ze ergens aan getrokken of verbogen en zit er nu een scheurtje op een lasnaad of in het flexibele deel, als jouw uitlaat die heeft.
benm
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: regio Harderwijk
Leeftijd: 57
Berichten: 48
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Roetfilter vervangen en uitlaatgassen in interieur

 · 
Posted: 07.04.2023 - 19:17  ·  #4
Bedankt voor de tips. Vandaag even bij de garage geweest. En inderdaad was er tijdens monteren van het nieuwe roetfilter ergens e.e.a. niet goed op elkaar aangesloten, waardoor er wat uitlaatgassen weglekten. Ze hebben het losgehaald en opnieuw gemonteerd en nu is het in orde.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0