Roetfilters

Hoe zit dat met de V70classic

 
 
 
 
 
WouterR
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeeland
Homepage: facebook.com/volvo…
Berichten: 153
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Roetfilters

 · 
Posted: 01.11.2014 - 10:54  ·  #16
Vorig jaar tijdens de Carbagerun zijn we ook per ongeluk een Umweltzone ingereden. Met 249 andere auto's met dagwaarde <500 euro. Heb er geen gezien met een plakette, ook geen gezien die een prent kreeg. Ik heb geen idee welke hoogte die prent zou hebben, wellicht is et gokje nemen goedkoper?
roland kosters
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kaulille
Leeftijd: 55
Berichten: 285
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Roetfilters

 · 
Posted: 01.11.2014 - 11:30  ·  #17
FreddyNL
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: De Bilt
Leeftijd: 36
Berichten: 840
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Roetfilters

 · 
Posted: 01.11.2014 - 19:04  ·  #18
Regenereren gebeurd ook een beetje afhankelijk van het gebruik.
De Euro4 motoren doen het eens per 700-900 km, maar rijd je veel korte stukjes gebeurd dit weer vaker.

Ook al rijd je de diesel uit de olie, het kwaad is eigenlijk al geschied.
FreddyNL
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: De Bilt
Leeftijd: 36
Berichten: 840
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Roetfilters

 · 
Posted: 01.11.2014 - 20:44  ·  #19
Volgens mij houd die dezelfde interval aan.
Weet bij de 1.6D/D2/2.0D met roetfilter dat er een additief toe wordt gevoegd waarmee het filter zichzelf schoon brand en dat die filters om de zoveel kilometer vervangen moeten worden.

Paar keer even flink het gas erop en vooral even vasthouden brand de boel ook wel een beetje schoon, maar met een roetfilter zal het toch minder uithalen dan bij een auto zonder filter.

Ik heb mijn filter er dus niet meer tussen zitten, maar nog nooit een pluimpje rook gezien.
Ja...met het ritje vanaf Obbe naar huis toe, maar toen is de tuning even goed uitgeprobeerd. Maatje reed voor me met zijn auto die eenzelfde kuurtje had gehad en dat moesten we toch even testen met invoegen :lol:
FreddyNL
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: De Bilt
Leeftijd: 36
Berichten: 840
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Roetfilters

 · 
Posted: 01.11.2014 - 21:11  ·  #20
Is dit niet schraler dan gewone diesel?
FreddyNL
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: De Bilt
Leeftijd: 36
Berichten: 840
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Roetfilters

 · 
Posted: 01.11.2014 - 21:32  ·  #21
Ben heel benieuwd dan.
Ik moest het net ook eerst even opzoeken wat het is.

In ieder geval een goede ontwikkeling met de steeds strenger wordende milieueisen
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dongen
Leeftijd: 56
Berichten: 802
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Roetfilters

 · 
Posted: 02.11.2014 - 09:18  ·  #22
Bedankt voor de reacties, ik weet nu dat ik een beperkt risico loop.

Wat heb ik nu bedacht:

Met het roetfilter eronder wil ik een groene sticker, dan krijg ik in ieder geval geen problemen. Vervolgens gaat het binnenwerk uit mijn roetfilter, het ding zit er af fabriek (retrofit ??) onder en zal nu zijn werk toch niet meer doen.

Natuurlijk krijg ik nu de milieu-lobby achter me aan, maar om die gerust te stellen heb ik een eco-tune laten uitvoeren en rijd op die manier zuiniger dan daarvoor. Dus op die manier al minder roetdeeltjes.

Zo, als dit lukt ben ik blij.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Roetfilters

 · 
Posted: 02.11.2014 - 10:39  ·  #23
Kijk, die lui in de EU en niet in het minst in Den Haag zijn totale amateurs... ik heb het over de lui die het beleid maken hier.
Paar voorbeelden, begin jaren 90 werd zwavelarme diesel geintroduceerd, die was flink duurder dan de gewone diesel.
Om het te " stimuleren " was de zwavelarme diesel flink duurder, ( nu is alle diesel zwavelarm )
LPG is flink schoner als benzine, je wordt echter totaal gestaft als je er op rijdt...
Ik kan het fout hebben hoor, maar volgens mij zitten we op een flinke aardgasbel in Groningen.
( De Italianen, Duitsers , ja zelfs Amerikanen hebben al lang begrepen dat CNG een zeer goede brandstof is )
In NL heeft men schoorvoetend een netwerk met CNG vulpunten sinds 2003 uitgebreid, met enorme subsidies opgezette CNG vulpunten. ( er zijn er nu tegen de 100 in NL )
Ik weet dat heel goed nog als pionier....
Ik 2008 betaalde je 0,70 per KG CNG.
Nu, betaal je tegen de 1,10 per KG CNG
In 2009 was de MRB gelijk gesteld aan benzine tarief ( op zich al een schande ) maar in het kader van de stimulering hebben ze dat weer verhoogd naar G3 tarief, ja,ja in het kader van de stimulering....
Dan is het ook nog eens zo dat je natuurlijk BPM straf krijgt bj de aanschaf van een CNG wagen...
Wie rijdt er nu wel op CNG? een enkeling die een paar jaar geleden een wagen heeft gekocht, en de meeste gemeentes, en taxi busjes.
( een totaal gemiste kans door de regering die we hebben )
Op het zelfde moment van implementeren van een CNG vulstation netwerk maak je de CNG prijs ruim 50% hoger, straf je de eigenaren ook nog eens flink met veel hogere MRB tarieven..
Echter ook op dat zelfde moment ga je onzinnige slurpers zoals Priussen etc MRB vrijstelling geven ( lees de artikelen er maar eens op na, bedrijven de massaal op o.a. Prius zijn overgestapt zijn goed geschrokken van de brandstof rekening, die vloog namelijk als een raket omhoog.... met een beetje gas geven kan een Prius een verbruik hebben van 1 op 8,5 )
Hebben we het maar niet over de miljarden kostende ( ja , men is net een beetje wakker geworden in Den Haag ) bullNondeju aan MRB vrijstelling en bijtellingsvoordeeltjes waar het milieu helemaal niet bij gebaat is ...

Daarom rij ik nu weer op diesel en LPG...

In dit land is het de bedoeling om de burger tot de laatste cent uit te knijpen, en de auto is daar het beste voorbeeld in.
Snappen zullen ze het nooit daar in Den Haag.
FreddyNL
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: De Bilt
Leeftijd: 36
Berichten: 840
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Roetfilters

 · 
Posted: 02.11.2014 - 11:14  ·  #24
Quote door Lupo Roffel

het ding zit er af fabriek (retrofit ??) onder en zal nu zijn werk toch niet meer doen.

Natuurlijk krijg ik nu de milieu-lobby achter me aan, maar om die gerust te stellen heb ik een eco-tune laten uitvoeren en rijd op die manier zuiniger dan daarvoor. Dus op die manier al minder roetdeeltjes.


Jouw filter is puur een retrofit, in 2002 kreeg de D5 nog geen roetfilter af fabriek mee.
Neemt daarbij dat jij hem ongestoord kan verwijderen, je hebt er nooit subsidie voor gehad en bent dus vrij om ermee te doen wat je wil
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dongen
Leeftijd: 56
Berichten: 802
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Roetfilters

 · 
Posted: 02.11.2014 - 11:30  ·  #25
Dat is nog leuker. Alleen vraag ik me dan af hoe de RDW weet dat ik een retrofit er onder heb zitten.

Kentekenbewijs staat niets, website zegt van wel.

Duitsland wil dat er op het kentekenbewijs staat dat er, minstens, een retrofit onder zit. Dan krijg je een groene sticker.

Omdat ik nog steeds denk dat een auto een van deur tot deur vervoersmiddel is wil ik de auto ook als zodanig gebruiken.
Stel je voor dat je naar een stadshotel wilt maar aan de rand van de stad moet parkeren en met je gezinsbagage maar moet zien hoe je bij het hotel komt.

Nu komen waarschijnlijk de Duitsland criticasters om de hoek kijken waarom ik in Duitsland zou willen zijn. Geen idee, als ik daar wat meer over weet maak ik dat hier bekend.

Het gaat om het principe, en om dat ik een groene sticker wil, de andere staan niet mooi op mijn auto!
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Roetfilters

 · 
Posted: 02.11.2014 - 11:33  ·  #26
Instemmend het voorgaande gelezen. Ik heb er al eens een topic aan gewaagd over de hybride gerelateerde auto's. Wat te denken als die auto's een jaar of 6 oud zijn, in de tweedehands markt terecht komt en het accupakket vervangen moet worden. Ik zou niet durven schatten wat een accupakket van bv. een Tesla kost, maar ik schat meer dan € 4.000,-. Wie wil zo'n auto hebben met zulke onderhoudskosten. OK, als je hem nieuw koopt krijg je er een laadstation bij cadeau, maar tweedehands? Moet je dat station dan ook kopen en wie betaalt dan de aansluitkosten.
Nee, zolang deze regering met haar ondoordachte "stimuleringsmaatregelen" in de markt ingrijpt, wordt de rekening vooruitgeschoven maar moet -linksom of rechtsom- een keer betaalt worden.
Wat te denken van de verwachte nieuwe wetgeving over bijtellingen in de leasemarkt etc. De marktpartijen worden nergens bij het overleg daarover betrokken en kunnen de fabrikanten weer gaan vragen voor Nederland exceptionele motorfiguraties te ontwikkelen omdat we een minister van financiën hebben, die er geen laars van snapt.
Wie is er na de mutaties in de dieselmarkt uiteindelijk beter geworden van de opgeschroefde milieu-eisen. Laat me niet lachen, de Volvo met 1.6 ltr dieselmotor die nu gepropageerd wordt, zuiniger dan een D5 van 10 jaar geleden. Ik wil het zeker op gebied van duurzaamheid nog wel eens bekijken over pak hem beet 5 jaar! En om een auto te vervangen (dus bouwen en materialen uit moeder aarde onttrekken) zou niet milieu belastend zijn?
Zo, weer even wat bemerkingen geuit.
FreddyNL
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: De Bilt
Leeftijd: 36
Berichten: 840
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Roetfilters

 · 
Posted: 02.11.2014 - 11:43  ·  #27
Helemaal mee eens!
Om binnen Volvo te blijven, de V60 D6 vind ik qua techniek een hele interessante auto maar als zo'n ding over een paar jaar tweedehands op de markt verschijnt moet ik nog maar zien wie er eentje koopt.
Naast het accupakket en laadstation, wat te denken van het gewicht? Zijn behoorlijk zwaarder dan de D5 broertjes en ik zou de wegenbelasting er echt niet van willen betalen.
Dan rijd ik maar een D5, maar houd per maand het nodige geld in mijn zak.

Quote door Lupo Roffel

Dat is nog leuker. Alleen vraag ik me dan af hoe de RDW weet dat ik een retrofit er onder heb zitten.


Er is ooit bijgehouden naar welke auto/eigenaar een subsidie voor het filter ging en aan de hand daarvan is het bij het rdw in het systeem aangepast
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Roetfilters

 · 
Posted: 02.11.2014 - 11:50  ·  #28
Freddy NL, Inderdaad,
Weer een voordeel om een wagen uit DE te halen, ik had een retrofit er op, nu een rechte pijp.
Op RDW staat; roetfilter: afwezig. mooi toch?
maar is het niet zo dat je met een Euro 3 toch een groene sticker kunt krijgen voor de Umwelt zones?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Roetfilters

 · 
Posted: 02.11.2014 - 13:13  ·  #29
Quote door TPR Powerflush

In dit land is het de bedoeling om de burger tot de laatste cent uit te knijpen, en de auto is daar het beste voorbeeld in.
Snappen zullen ze het nooit daar in Den Haag.

Helaas volledig mee eens. Hier heb ik me tijden terug - onder protest - bij neer gelegd....

Maar in duitsland zijn ze niet veel slimmer; je krijgt een groene sticker op een diesel vanaf bouwjaar 2006. En verder wordt nergens naar gekeken. Ik heb ook een bmw diesel, uit 2005, exact t zelfde model was er ook in 2006, maar ik krijg een gele sticker.....
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Roetfilters

 · 
Posted: 02.11.2014 - 13:49  ·  #30
Ok, maar ze knijpen je daar niet volledig uit.
Die autobahn tax die daar gaat komen daar , zal worden gecompenseerd door middel van van verlaging van de MRB die oveigens minder dan een kwart is dan wat wij betalen hier.
Daar komt dan ook nog eens bij dat wij 200.000 Polen gratis laten rijden met witte platen in NL, om maar een bevolkingsgroep te noemen, en wij betalen het gelag...
Dus, inderdaad, emigreren is de enige oplossing.Pas iemand binnen gehad met een 300C, die heeft zn hele bedrijf naar Bulgarije verplaatst, hij betaalt iets van 20 euro MRB per jaar voor dat ding.
Het enige wat ze in Den Haag wel snappen hoe je de burgers uit moet knijpen, zelfs de Oldtimer tax zou 150 miljoen opleveren, iedereen heeft dat ding weggedaan, en de opbrengsten zijn een fractie...
En een hele sector om zeep geholpen...
En ... een weekje later horen dat we 150 miljoen aan steunfraude aan de Bulgaren hebben geschonken, die niet meer inbaar is.
Kan iemand mij bovenstaand eens uitleggen= ik snap het allemaal niet meer zo....
Allen gelijk in de EU... pff wat een lachertje... als het om de centen gaat zeer zeker niet...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0