Roetfilters

Hoe zit dat met de V70classic

 
 
 
 
 
GWJK
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 38
Berichten: 4
Geregistreerd: 05 / 2014
Subject:

Roetfilters

 · 
Posted: 13.06.2014 - 09:03  ·  #1
Goedemorgen,

Ik kom met mijn ouwe olieboot met enige regelmaat in Duitsland. Nu wil het feit dat mijn auto vanwege het ontbreken van een roetfilter in het bezit is van een rode umweltplakette. Weet iemand hier of er aftermarket roetfilters zijn voor de v70 classic 2,5 tdi?

Alvast dank!
hoggie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Burseryd ( Zweden )
Leeftijd: 45
Berichten: 230
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Roetfilters

 · 
Posted: 14.06.2014 - 08:42  ·  #2
Nou, hoe het met een Volvo zit moet ik je schuldig blijven,maar voor mijn vorig auto ,een Alfa uit 2001 heb ik ook die moeite genomen om een roetfilter te zoeken.
Niet in geslaagd, die tijd is een beetje voorbij volgens mij.
( gelukkig zat er bij aankoop al wel een gele umweltplakette op )
maaidie
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Evergem
Leeftijd: 50
Berichten: 297
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Roetfilters

 · 
Posted: 14.06.2014 - 21:59  ·  #3
Volgens mij bestaat die zelfs niet... En maar goed ook! Alleen maar problemen daarmee.
Is het niet zo dat je minstens een euro4-motor moet hebben ofzo daar in de grootsteden in Duitsland?
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Roetfilters

 · 
Posted: 14.06.2014 - 22:04  ·  #4
Jep dat is het precies. Je moet de zogenaamde "GrĂ¼ne plakette" hebben helaas..
GWJK
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 38
Berichten: 4
Geregistreerd: 05 / 2014
Subject:

Re: Roetfilters

 · 
Posted: 16.06.2014 - 13:47  ·  #5
Het groene plakette is het mij dus om te doen. Voor verschillende auto's kun je naderhand nog een filter aanschaffen, waarna een keuring en een certificaat in sommige gevallen toch leiden tot het gewaardeerde filter :)

Maar in ieder geval dank voor de moeite.
Bover
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Auvergne France
Berichten: 648
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Roetfilters

 · 
Posted: 18.08.2014 - 16:18  ·  #6
Ik heb nog nooit een Duitse ambtenaar zien controleren. Ben regelmatig in Dusseldorf en daar is ook de umwelt sticker verplicht.
bemerbenz
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 67
Berichten: 85
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Roetfilters

 · 
Posted: 04.09.2014 - 14:26  ·  #7
Quote door GWJK

Goedemorgen,

Ik kom met mijn ouwe olieboot met enige regelmaat in Duitsland. Nu wil het feit dat mijn auto vanwege het ontbreken van een roetfilter in het bezit is van een rode umweltplakette. Weet iemand hier of er aftermarket roetfilters zijn voor de v70 classic 2,5 tdi?

Alvast dank!


Of een aftermarket groene umweltplakette....
Heb zelf wel groene gekregen, op basis van bouwjaar en type, maar ze vroegen niet of het roetfilter nog gevuld was.....
Bover
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Auvergne France
Berichten: 648
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Roetfilters

 · 
Posted: 04.09.2014 - 19:20  ·  #8
Rij eens binnen bij Carglass... O-)
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dongen
Leeftijd: 56
Berichten: 802
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Roetfilters

 · 
Posted: 04.09.2014 - 19:24  ·  #9
Beetje OT, maar wat dien je te doen als je een stad in Duitsland bezoekt?

Met andere woorden, wat wordt er verwacht van een NL bezoeker? MOET je een sticker of is een sticker aan te bevelen? En, waar haal je die dan?
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dongen
Leeftijd: 56
Berichten: 802
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Roetfilters

 · 
Posted: 30.10.2014 - 22:45  ·  #10
Ik heb een retrofit roetfilter, op de site van de RDW staat vermeld dat ik een dergelijk filter heb, alleen op het kentekenbewijs staat dat niet.

Dus, ik stuur een mail aan de RDW. Helaas, ze begrijpen mijn vraag niet. Ik vraag alleen maar welke stappen ik moet ondernemen om Retrofit op mijn kentekenbewijs te krijgen.

Ben ik nou zo slim of zij zo ....
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Roetfilters

 · 
Posted: 30.10.2014 - 22:58  ·  #11
RDW is echt een drama, maar daarover loopt al een topic van iemand die een USA auto met trekhaak in Nederland wil registreren.
Ik heb geprobeerd een Solex brommer (bjr 1959), die nog niet in Nederland is geregistreerd van een kenteken te voorzien. Alles is bekend, ingeslagen nummers vanaf de fabriek zijn duidelijk, dan begint zo'n klojo te emmeren, dat in zijn boekje staat, dat dat nummer rechts van het zadel zichtbaar moet zijn en is het in dit geval links zichtbaar. Overleg gedurende 2 1/2 uur met collega's van andere vestigingen of dat kan en mag of dat het toch tot afkeur zou moeten leiden. En dan uiteindelijk de vraag: Hoe wilt U hem registreren? Zeg ik: Denkt U, dat het lukt om dit ding als motorfiets te registreren? De man ontploft en geeft aan dat het vandaag niet meer lukt en dat ik er nog wel van horen zal, wanneer de volgende "Schouw" kan plaatsvinden.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Roetfilters

 · 
Posted: 31.10.2014 - 09:05  ·  #12
Roetfilters vernielen je motor.... bij elke dieselmotor.
Af fabriek filters vernielen sneller, after market ( retrofit/ subsidie filter vernielt langzamer..
Vernielen doen ze, ik daag een ieder uit om dat te betwisten..
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Roetfilters

 · 
Posted: 31.10.2014 - 11:30  ·  #13
Quote door folke3

RDW is echt een drama,............................................. En dan uiteindelijk de vraag: Hoe wilt U hem registreren? Zeg ik: Denkt U, dat het lukt om dit ding als motorfiets te registreren?


Ik heb eens een Honda zb50 (voor de leek; dat is een brommer) uit Duitsland gehaald, en bij de RDW laten keuren. Maar op papier liep tie 45 km/h. Dat is in NL niet toegestaan voor een brommer. Dus heb ik hem inderdaad als Motor laten keuren. Sindsdien heeft tie een motorkenteken. Geen probleem.
Hij staat overigens te koop...Mocht iemand geintresseerd zijn.
FreddyNL
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: De Bilt
Leeftijd: 35
Berichten: 840
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Roetfilters

 · 
Posted: 31.10.2014 - 13:35  ·  #14
Quote door TPR Powerflush

Roetfilters vernielen je motor.... bij elke dieselmotor.
Af fabriek filters vernielen sneller, after market ( retrofit/ subsidie filter vernielt langzamer..
Vernielen doen ze, ik daag een ieder uit om dat te betwisten..


Nog maar even op aansluiten:

Eerder dit jaar heeft mijn S60 een kuurtje bij Obbe gehad en is het roetfilter en de EGR er tussenuit gehaald.
Vrij snel daarna de olie gewisseld die goed 9000 km (waarvan ruim 8000 met werkende roetfilter en EGR) in het blok had gezeten, was regelrechte drab....
Nu weer goed 15.000 km later olie gewisseld en een wereld van verschil. Uiteraard zwart zoals het uit een diesel komt, maar echt stukken schoner.
Dit was voor mij nog een van de grootste redenen om het filter te verwijderen en heeft zich nu ook daadwerkelijk bewezen in mijn ogen.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Roetfilters

 · 
Posted: 01.11.2014 - 09:46  ·  #15
Het hele longlife verhaal is onderuit gehaald door diesels met DPF met regeneratie.
In plaats van `korte ` oliewissel van 20.000 heeft Volvo de oliewissel met de Euro 4 zelfs nog eens 50% langer gemaakt, naar 30.000km.
Ik vraag me af hoeveel tuimelaars en klepstoters men meer heeft kunnen leveren hierdoor, laat staan het aantal motorblokken.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0