Roofrails spuiten?

ervaringen??

 
 
 
 
 
MyFirstV70
 
Avatar
 
Subject:

Roofrails spuiten?

 · 
Posted: 20.01.2013 - 14:06  ·  #1
Op mijn V70 2.4D 2010 zitten standaard zwarte roofrails. Uit esthetisch oogpunt zou ik deze roofrails graag aluminiumkleurig willen (laten) spuiten. Ik heb hierbij twee vragen:

1) Om een mooi resultaat te krijgen denk ik dat de rails er even af moeten. Voor zover ik weet is bij het laatste type de zaak van binnenuit vastgeschroefd en zal de hemelbekleding dus los moeten. Is dit een eenvoudig werkje of loop ik risico's dat die niet weer mooi strak terug gezet kan worden.

2) Is het überhaupt mogelijk deze kunststof (?) rails mooi strak en degelijk (hardheid laklaag) gespoten te krijgen?

Als iemand ervaring met het bovenstaande heeft dan wel anderszins een duit in het zakje kan doen dan houd ik me van harte aanbevolen!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Roofrails spuiten?

 · 
Posted: 20.01.2013 - 14:57  ·  #2
Quote door MyFirstV70

Is het überhaupt mogelijk deze kunststof (?) rails mooi strak en degelijk (hardheid laklaag) gespoten te krijgen?


Ik kan uiteraard niet voor jou spreken, maar het lijkt mij dat de rail van aluminium is en de afdekking van kunststof.
Nu de vraag, is dit te spuiten ?
Voor kunststof heb je speciale lak met zgn. weekmakers.
Lak hard wel uit, maar blijft flexibel.
Aluminium is ook goed te doen.
Resumerend; goed mogelijk en blijvend mooi.

Loshalen van de hemelbekleding moet je overigens met beleid doen, wil je nadien de auto er van binnen ook strak laten uitzien.

Succes.
Dr.Dream
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Übach-Palenberg (Scherpenseel)
Leeftijd: 42
Berichten: 1312
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: Roofrails spuiten?

 · 
Posted: 20.01.2013 - 18:44  ·  #3
Quote door MyFirstV70
Om een mooi resultaat te krijgen denk ik dat de rails er even af moeten. Voor zover ik weet is bij het laatste type de zaak van binnenuit vastgeschroefd en zal de hemelbekleding dus los moeten. Is dit een eenvoudig werkje of loop ik risico's dat die niet weer mooi strak terug gezet kan worden.

Ja, ja die hemel moet los :devil:
En ben voorzichtig met de airbags die daar in zitten, anders gaan ook nog de gordijnen dicht :D
En indien je de airbag stekkers los moet maken eerst de accuklemmen ontkoppelen, anders krijg je een airbagstoring op de CANbus en kun je naar de dure dealer :bandit:
PS.
Deze kleur roofrails zitten ook stndaard in het Volvo pakket en zouden dus zo besteld moeten kunnen worden en ze zijn misschien wel op de sloop te vinden?
Stijn
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nuenen
Leeftijd: 54
Homepage: steinkeuken.nl
Berichten: 1352
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Roofrails spuiten?

 · 
Posted: 20.01.2013 - 19:57  ·  #4
Lijkt me stiekem een gevaarlijk klusje.
Dr.Dream
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Übach-Palenberg (Scherpenseel)
Leeftijd: 42
Berichten: 1312
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: Roofrails spuiten?

 · 
Posted: 20.01.2013 - 20:39  ·  #5
Quote door Stijn
Lijkt me stiekem een gevaarlijk klusje.

Zo lang je maar weet wat je doet kan het aardig lukken <_<
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geleen
Leeftijd: 47
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Berichten: 3115
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Roofrails spuiten?

 · 
Posted: 21.01.2013 - 09:49  ·  #6
Hoi,

Geld het losmaken van de hemel ook bij het demonteren van de roofrails ij een V70 Classic? Ik zou de rails graag zwarter hebben (net als de roosters in de voorbumper, zie topic Knip's S70) en van de gelegenheid gebruik maken om de groene aanslag tussen rails en dak te poetsen.

Gr,

Jugen.
Dr.Dream
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Übach-Palenberg (Scherpenseel)
Leeftijd: 42
Berichten: 1312
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: Roofrails spuiten?

 · 
Posted: 21.01.2013 - 09:51  ·  #7
Quote door tienklepper
Hoi,Geld het losmaken van de hemel ook bij het demonteren van de roofrails ij een V70 Classic? Ik zou de rails graag zwarter hebben (net als de roosters in de voorbumper, zie topic Knip's S70) en van de gelegenheid gebruik maken om de groene aanslag tussen rails en dak te poetsen.
Gr,
Jugen.

Ik denk het wel.
Maar je VIN invoeren in Vida en je weet het zeker.
Of heeft deze classic nog geen Vida?
Dan moet je naar Vadis.
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geleen
Leeftijd: 47
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Berichten: 3115
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Roofrails spuiten?

 · 
Posted: 21.01.2013 - 10:36  ·  #8
Quote door Dr.Dream

Quote door tienklepper
Hoi,Geld het losmaken van de hemel ook bij het demonteren van de roofrails ij een V70 Classic? Ik zou de rails graag zwarter hebben (net als de roosters in de voorbumper, zie topic Knip's S70) en van de gelegenheid gebruik maken om de groene aanslag tussen rails en dak te poetsen.
Gr,
Jugen.

Ik denk het wel.
Maar je VIN invoeren in Vida en je weet het zeker.
Of heeft deze classic nog geen Vida?
Dan moet je naar Vadis.


Hoi,

Ben met Turbodesk aan het mailen en hoop gauw een VIDA of VADIS te hebben en dan kan ik het zelf nazoeken.

Gr,

Jurgen.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Roofrails spuiten?

 · 
Posted: 21.01.2013 - 18:42  ·  #9
Quote door tienklepper

Hoi,

Geld het losmaken van de hemel ook bij het demonteren van de roofrails ij een V70 Classic? Ik zou de rails graag zwarter hebben (net als de roosters in de voorbumper, zie topic Knip's S70) en van de gelegenheid gebruik maken om de groene aanslag tussen rails en dak te poetsen.

Gr,

Jugen.


Voor de V70 classic en V70N geldt dit niet.
Hier kun je van buitenaf bij.
Wel moet je voorzichtig de kunststof afdekkapjes verwijdern, want voor je het weet zijn ze kapot.
Als je niet op vida wilt wachten, dan kun je ook eens naar de sloop gaan om te kijken hoe e.e.a. in elkaar steekt. ;-)
MyFirstV70
 
Avatar
 
Subject:

Re: Roofrails spuiten?

 · 
Posted: 27.01.2013 - 11:46  ·  #10
Mensen bedankt voor de reacties! Het geheel overziende denk ik dat er toch teveel bij komt kijken dan dat ik dat als relatieve amateur aan durf.
Dr.Dream
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Übach-Palenberg (Scherpenseel)
Leeftijd: 42
Berichten: 1312
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: Roofrails spuiten?

 · 
Posted: 27.01.2013 - 11:57  ·  #11
Quote door MyFirstV70

Mensen bedankt voor de reacties! Het geheel overziende denk ik dat er toch teveel bij komt kijken dan dat ik dat als relatieve amateur aan durf.

Graag gedaan en toch succes en plezier met de auto verder <_<
 
Selected quotes for multi-quoting:   0