rooster deurluidspreker reinigen

 
 
 
 
 
staaf
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 553
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

rooster deurluidspreker reinigen

 · 
Posted: 19.08.2014 - 20:09  ·  #1
Zoals de topictitel reeds stelt: ik heb in de roosters van de luidsprekers van de deuren wat vuil zitten in de gaatjes. Vooral van modderspatten etc... van in en uit te stappen.
Met wat reinigen jullie dit? Ik heb reeds geprobeerd met sateprikkers, wattenstaafjes etc.... allemaal zonder bevredigend resultaat. De gaatjes waar de speaker achterzit gaat nog, hier kan je met perslucht nog doorblazen. Er zitten echter ook in dezelfde structuur van die namaakgaten (putjes eigenlijk) en daar brengt perslucht geen soelaas.
PepijnZ
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwollywood
Berichten: 656
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: rooster deurluidspreker reinigen

 · 
Posted: 19.08.2014 - 20:15  ·  #2
En eerst voorzichtig met wat sop en daarna met perslucht schoon en droog blazen?

En anders met een tandenborstel poetsen.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: rooster deurluidspreker reinigen

 · 
Posted: 19.08.2014 - 20:16  ·  #3
Je zou glassex o.g. kunnen proberen.
Inspuiten, even in laten trekken en dan met een kwast schoonmaken.
staaf
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 553
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: rooster deurluidspreker reinigen

 · 
Posted: 19.08.2014 - 20:57  ·  #4
Glassex heb ik al geprobeerd, geen succes, borsteltje ook reeds, ook geen resultaat.
Het lijkt altijd wel of het vuil weg is, echter als alles opdroogt blijft er in de hoekjes van de gaten steeds nog residu zitten.
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: rooster deurluidspreker reinigen

 · 
Posted: 19.08.2014 - 21:18  ·  #5
Met "remreiniger" maak je alles schoon en vetvrij. Heb er vaak (stoffen) bekleding van auto's mee schoongemaakt. Staat altijd in je werkplaats, dus effe proberen.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: rooster deurluidspreker reinigen

 · 
Posted: 19.08.2014 - 21:24  ·  #6
Geen problemen nadien ?
Vlekken o.i.d. ?
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: rooster deurluidspreker reinigen

 · 
Posted: 19.08.2014 - 21:59  ·  #7
Meestal alle vlekken weg, mits je de bekleding echt volledig nat maakt. Kost misschien een spuitbus per zetel, maar (als je goed inkoopt) zo'n bus kost € 1,50. Echt snoep en eiwitvlekken verdwijnen als sneeuw voor de zon. Ik denk dat de verontreinigingen dan verdwijnen in het onderliggende schuim. En daar "woont het kerkvolk niet"!
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: rooster deurluidspreker reinigen

 · 
Posted: 20.08.2014 - 07:32  ·  #8
Quote door folke3

Met "remreiniger" maak je alles schoon en vetvrij. Heb er vaak (stoffen) bekleding van auto's mee schoongemaakt. Staat altijd in je werkplaats, dus effe proberen.
Remmenreiniger eerst testen ad achterkant vh paneel. Tast sommige kunststoffen oppervlakkig aan. Gaat meestal goed als je er gelijk een kunststofspray achteraan spuit om weer te voeden. Remmenreiniger lost de weekmakers/olien/vetten in de oppervlaktelaag op. Test maar s op het kunststof onder je motorkap...
Pica
 
Avatar
 
Subject:

Re: rooster deurluidspreker reinigen

 · 
Posted: 20.08.2014 - 09:00  ·  #9
Als het vuil en stof zo hardnekkig is dan deurpaneel losmaken, en vanuit de achterkant reinigen.
Zou me dan ook niet verbazen dat het vuil inmiddels ook op je speaker zit.

Pas op met allerlei middeltjes spuiten, dit kan ook je speakers beschadigen, en dan ben je 2 keer zo ver van huis.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: rooster deurluidspreker reinigen

 · 
Posted: 20.08.2014 - 10:15  ·  #10
Wat misschien wel wil helpen is het deurpaneel losmaken en het vuil losweken met stoom (boven een ketel, of beter nog, met een stoomcleaner). Daarna met een borsteltje. Er zijn inmiddels ook veel interieurpoetsbedrijven die met stoom ter plekke je auto schoonmaken van binnen en van buiten. Kost meestal iets tussen de 35 en 50 euro. Is ie weer als nieuw. Laatst met de Fiat Panda van mijn vrouw gedaan. Viel niet tegen.

Voor het schoonmaken van de textielbekleding heb ik zelf overigens goede ervaringen met de textielreiniger van de Action, 1,50 per spuitbus. Maar die werkt alleen op textiel.
staaf
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 553
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: rooster deurluidspreker reinigen

 · 
Posted: 20.08.2014 - 16:52  ·  #11
Zoals ik reeds schreef, gaat het vooral om het gedeelte dat rond het speakergat zit, visueel lijkt dit dezelfde structuur maar de gaatjes zijn niet open. Reinigen langs de achterkant heeft dus geen zin. Aan de speaker zelf hangt ook geen vuil.
Het is nu niet zo dat er dikke klonters aanhangen, enkel nog een restwaas van waar ooit de spat gehangen heeft. Het hangt er zelfs vanaf wat de lichtinval is wil je het zien.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0