RTI-scherm niet op laten komen?

 
 
 
 
 
kynogt
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gouda (omg.)
Leeftijd: 64
Berichten: 10
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

RTI-scherm niet op laten komen?

 · 
Posted: 26.08.2012 - 12:46  ·  #1
Sinds vrijdag heb ik m'n V70 MY2005. Ben er helemaal blij mee, uitgezonderd de RTI-navigatie. Kijkend naar wat ik zo zie van en lees over de RTI-navigatie denk ik eigenlijk dat ik liever m'n vertrouwde en modernere Garmin-navigatie blijf gebruiken. Alleen, daarvoor staat het bij het starten van de auto opkomende RTI-scherm me eigenlijk behoorlijk in de weg. Kan ik voorkomen dat het RTI-scherm omhoog komt (of zorgen dat dit weer zakt)? In het instructieboekje en de navigatiehandleiding heb ik dit zo gauw nog niet kunnen vinden.
Gerci
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Alphen aan den Rijn
Leeftijd: 73
Berichten: 101
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: RTI-scherm niet op laten komen?

 · 
Posted: 26.08.2012 - 12:56  ·  #2
een paar keer op "back" drukken tot het menu verschijnt en daarin "uitschakelen" kiezen, dan komt het scherm pas weer omhoog als je op "enter" drukt en niet meer als je de auto start. NB. Het is geen touchscreen, de bediening op stuur of afstandbediening gebruiken.Succes
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: RTI-scherm niet op laten komen?

 · 
Posted: 26.08.2012 - 13:35  ·  #3
RTI is mss niet het meest ideale navigatiesysteem (geen extra gadgets zoals stemmen), maar ik hier wil toch melden dat ik er al veel plezier van heb gehad. Nadat je de stuurbediening onder de knie hebt, doet dit systeem prima waar het voor bedoeld is. Grote voordeel (voor mij) is dat ik het altijd bij me heb. De tomtom kun je maar beter uit de auto halen als je ergens geparkeerd staat. Druk op de (enter) knop en het schermpje verschijnt.

PS Gefeliciteerd en veel plezier (verder) met je nieuwe aanwinst!
kynogt
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gouda (omg.)
Leeftijd: 64
Berichten: 10
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Re: RTI-scherm niet op laten komen?

 · 
Posted: 26.08.2012 - 13:59  ·  #4
Zeer bedankt voor de reacties! Gerci, met deze uitleg moet het welhaast gaan lukken en maurits, je hebt gelijk dat de inbouwnavigatie ook voordelen heeft. Ik zal er eerst eens actuele DVD's bij gaan organiseren en kijken hoe het er dan uitziet ;-)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: RTI-scherm niet op laten komen?

 · 
Posted: 26.08.2012 - 14:20  ·  #5
Quote door kynogt

Zeer bedankt voor de reacties! Gerci, met deze uitleg moet het welhaast gaan lukken en maurits, je hebt gelijk dat de inbouwnavigatie ook voordelen heeft. Ik zal er eerst eens actuele DVD's bij gaan organiseren en kijken hoe het er dan uitziet ;-)


Ok, geen DVD...
Als je de auto uitzet, zal het scherm zakken.
Vervolgens kun je de zekering van de RTI/CD verwijderen.( in de kofferbak, links )
Aanbrengen zou ik deze pas als je een DVD hebt, dan kun je het scherm met de stuurknop laten zakken.
Overigens, onderschat de RTI niet, er zit ook nog een ander potienceel achter, kijk maar eens op de site van Volvotech.
kynogt
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gouda (omg.)
Leeftijd: 64
Berichten: 10
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Re: RTI-scherm niet op laten komen?

 · 
Posted: 26.08.2012 - 14:45  ·  #6
Bigdog, dank voor je reactie. Er zit een DVD in het systeem maar die is van 2009, dus inmiddels door X updates achterhaald. Vandaar eerst maar eens kijken hoe eea met een actuele DVD werkt.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: RTI-scherm niet op laten komen?

 · 
Posted: 30.08.2012 - 20:43  ·  #7
Quote door kynogt

Bigdog, dank voor je reactie. Er zit een DVD in het systeem maar die is van 2009, dus inmiddels door X updates achterhaald. Vandaar eerst maar eens kijken hoe eea met een actuele DVD werkt.


Een actuele DVD is bijgewerkt qua kaart, echter, dit zal geen invloed hebben op het scherm.
Een nieuwe stuurknop wel.
Succes.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0