Rti tomtom mod

 
 
 
 
 
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1520
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Rti tomtom mod

 · 
Posted: 26.08.2021 - 18:26  ·  #1
Indien een RTI scherm is omgebouwd naar een TomTom systeem, is dat van invloed op het audio systeem ?

MAW is een IMiV dan nog gewoon aan te sluiten en te gebruiken ?
Dawn
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Berichten: 61
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Rti tomtom mod

 · 
Posted: 26.08.2021 - 20:11  ·  #2
de opties voor de RTI vervallen; dus als je ook een achteruitrijcamera hebt op je IMIV, dan zal je Navi geen beeld meer kunnen tonen. alle andere opties van de IMIV (BT etc.) blijven probleemloos werken.
Tonneke
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geldrop
Leeftijd: 53
Berichten: 341
Geregistreerd: 10 / 2016
Subject:

Re: Rti tomtom mod

 · 
Posted: 26.08.2021 - 21:23  ·  #3
Quote door MTE

Indien een RTI scherm is omgebouwd naar een TomTom systeem, is dat van invloed op het audio systeem ?

MAW is een IMiV dan nog gewoon aan te sluiten en te gebruiken ?


Mijn RTI is omgebouwd naar een TomTom. Geen problemen met aansluiten. Mijn IMiV functioneert gewoon normaal.


Quote door Dawn

de opties voor de RTI vervallen; dus als je ook een achteruitrijcamera hebt op je IMIV, dan zal je Navi geen beeld meer kunnen tonen. alle andere opties van de IMIV (BT etc.) blijven probleemloos werken.


Inderdaad de achteruitrijcamera functie kun je dan niet meer gebruiken op het RTI scherm. Die functie was niet geïnstalleerd op mijn IMiV. Ik heb het wel eens geprobeerd de software te installeren, maar dat is nooit gelukt. Ik was toen wel van pan om daarover een keer contact op te nemen met Bob (volvotech), maar dat is er nooit van gekomen.
Overigens heb ik via een smartphone, navigatie beeld naar de RTI kunnen streamen. Maar dat beeld op de RTI was zwart/wit, dus daar had ik niet zoveel aan. Overigens kon volvotech ook niet garanderen dat je kleur beeld kreeg bij de oudere CD RTI systemen, dat stond ook duidelijk op de website vermeld.

Maar goed, ik ben op zich tevreden met de ombouw naar de TomTom. Enige (grote) nadeel is het updaten. Dat gaar erg moeizaam. Met een mobiele verbinding (4G) had ik vaak problemen. Met een notebook gaat het altijd wel sneller. Maar een vast draad van 3 hoog naar beneden gooien elke keer werkt niet zo prettig. De laatste keer met een 5G mobiele verbinding gedaan. Het downloaden ging toen wel veel sneller (dan met 4G). Maar het daadwerkelijke updaten, het verwerken in de TomTom zelf, duurt tergend langzaam. Een half uur ofzo, echt belachelijk lang. Maar goed, dan heb je ook wat ;-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0