rubber draagarm ingescheurd

vervangen of kan nog wel even

 
 
 
 
 
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3191
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: rubber draagarm ingescheurd

 · 
Posted: 14.08.2018 - 12:51  ·  #46
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4126
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: rubber draagarm ingescheurd

 · 
Posted: 14.08.2018 - 13:29  ·  #47
Het verbaast mij dat zowat iedereen aanstuurt op het vervangen van de volledige draagarm, in plaats van nieuwe rubbers te persen in de huidige draagarm. Inclusief de ervaringsdeskundigen, dus er zal vast een goede reden voor zijn, maar ik vind het prijsverschil flink. Kan toch niet zó heel moeilijk zijn? Ik als klusjesknuppel heb zelf niet eens een bankschroef maar er is toch wel 'een mannetje' of garage te vinden die die rubbers er voor een paar knaken "even" in kan persen als je zelf met de juiste onderdelen aankomt?
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2036
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: rubber draagarm ingescheurd

 · 
Posted: 14.08.2018 - 13:34  ·  #48
Ik heb het een paar keer gedaan, maar met een pers buig je die aluminium draagarmen zo krom, ik heb ze zelf ook al een paar keer gescheurd..

Dus een complete arm waar de bussen al in zitten is wel zo veilig als je aan de klus begint.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3191
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: rubber draagarm ingescheurd

 · 
Posted: 14.08.2018 - 13:45  ·  #49
Quote door Bolbo

Het verbaast mij dat zowat iedereen aanstuurt op het vervangen van de volledige draagarm, in plaats van nieuwe rubbers te persen in de huidige draagarm. Inclusief de ervaringsdeskundigen, dus er zal vast een goede reden voor zijn, maar ik vind het prijsverschil flink. Kan toch niet zó heel moeilijk zijn? Ik als klusjesknuppel heb zelf niet eens een bankschroef maar er is toch wel 'een mannetje' of garage te vinden die die rubbers er voor een paar knaken "even" in kan persen als je zelf met de juiste onderdelen aankomt?


daar heb je wel gelijk in Bart, maar 2 compleet nieuwe draagarmen voor €120 of 6 nieuwe rubbers + inpersen erbij scheelt denk ik niet zoveel. Tenminste niet zoveel om het echt interessant te maken.
En als je de klus op straat uitvoert loop je er liever niet bij weg.
In het geval van Turbodesk, mochten die speciale politiedraagarmen zoveel meer kosten, dan had ik het zekers overwogen.
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1469
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: rubber draagarm ingescheurd

 · 
Posted: 14.08.2018 - 21:35  ·  #50
sowieso is het risico dat je stalen draagarmen verpest een stuk kleiner. Maar ook ik heb de draagarm vervangen. Het prijsverschil tussen rubbers en complete arm is maar een paar tientjes.
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: rubber draagarm ingescheurd

 · 
Posted: 15.08.2018 - 05:39  ·  #51
Of ze persen alleen het grote rubber eruit en laten de voorste zitten met als gevolg nog steeds speling op de draagarm. Ook al vaker gezien helaas. Ook kromme draagarmen door het persen komt vrij regelmatig voor. Persoonlijk begin ik ook niet aan het persen, terwijl ik al het gereedschap er voor heb, maar schroef er ook meteen 2 andere, nieuwe, onder.
jpandriesse
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Berichten: 279
Geregistreerd: 07 / 2018
Subject:

Re: rubber draagarm ingescheurd

 · 
Posted: 15.08.2018 - 07:58  ·  #52
@Dirk, en wat voor een optie zou jij dan adviseren als je een wat verbeterde versie wil? Toepassing van een versterkte (politie/taxi) versie, toepassing van Powerflex rubbers, of?
Tenck
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 682
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: rubber draagarm ingescheurd

 · 
Posted: 15.08.2018 - 09:06  ·  #53
Quote door Bolbo

Het verbaast mij dat zowat iedereen aanstuurt op het vervangen van de volledige draagarm, in plaats van nieuwe rubbers te persen in de huidige draagarm. Inclusief de ervaringsdeskundigen, dus er zal vast een goede reden voor zijn, maar ik vind het prijsverschil flink. Kan toch niet zó heel moeilijk zijn? Ik als klusjesknuppel heb zelf niet eens een bankschroef maar er is toch wel 'een mannetje' of garage te vinden die die rubbers er voor een paar knaken "even" in kan persen als je zelf met de juiste onderdelen aankomt?


Volgens mij komt het persen ook nog redelijk nauw (padoem tss). Als een van de rubbers niet goed is uitgelijnd scheurt het weer erg snel.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: rubber draagarm ingescheurd

 · 
Posted: 15.08.2018 - 10:15  ·  #54
Quote door Tenck

Quote door Bolbo

Het verbaast mij dat zowat iedereen aanstuurt op het vervangen van de volledige draagarm, in plaats van nieuwe rubbers te persen in de huidige draagarm. Inclusief de ervaringsdeskundigen, dus er zal vast een goede reden voor zijn, maar ik vind het prijsverschil flink. Kan toch niet zó heel moeilijk zijn? Ik als klusjesknuppel heb zelf niet eens een bankschroef maar er is toch wel 'een mannetje' of garage te vinden die die rubbers er voor een paar knaken "even" in kan persen als je zelf met de juiste onderdelen aankomt?


Volgens mij komt het persen ook nog redelijk nauw (padoem tss). Als een van de rubbers niet goed is uitgelijnd scheurt het weer erg snel.


Dat had ik ook. €400 betaalt. Voorste rubber binnen 50k kapot.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: rubber draagarm ingescheurd

 · 
Posted: 15.08.2018 - 13:12  ·  #55
Quote door jpandriesse

@Dirk, en wat voor een optie zou jij dan adviseren als je een wat verbeterde versie wil? Toepassing van een versterkte (politie/taxi) versie, toepassing van Powerflex rubbers, of?
Net even heel snel gekeken, volgens de verhalen zijn zowel de draagarmen die voor politie- en taxivoertuigen zijn gebruikt sterker als de normale.

Taxi is de 36051002 (R), politie is de 30714753 en beide zijn nog leverbaar via Skandix en Ebay als ik alleen op nummer even kijk, maar daar staat niet de specifieke taxi of politievermelding bij.

Vroegah, bij de oude modellen 850 en x70 classic kon je kiezen uit Meyle en Meyle HD versie, de laatste is sowieso altijd versterkt maar met de komst van de 4 boutsysteem draagarmen in de late classics (en dieselversies) is de HD versie niet meer leverbaar geweest. Maar voor de V70 type II zijn ze wel weer leverbaar;

https://www.ebay.de/itm/MEYLE-…Sw7btapgo2

Mijn voorkeur zou dus altijd uitgaan naar de HD versie.
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: rubber draagarm ingescheurd

 · 
Posted: 15.08.2018 - 13:24  ·  #56
Die gaat op mijn wagen niet passen.
Ik bestel die van Lemforder wel.
60 euro is een mooie prijs. Ga niet weer originele van 175 euro kopen.
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: rubber draagarm ingescheurd

 · 
Posted: 15.08.2018 - 15:17  ·  #57
Waarom zou die niet passen dan ? Volgens de produkt omschrijving wel hoor :)
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3191
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: rubber draagarm ingescheurd

 · 
Posted: 15.08.2018 - 17:41  ·  #58
begin nu ook te twijfelen aan mijn bestelling. Volgens mijn chassisnummer en vida kunnen er gewoon stalen draagarmen onder.Ik heb die dus van Meyle besteld, de HD versie, inclusief fuseekogels, stabilisatorstangen en stuurkogels. De OEM nummers die hierbij staan komen dus overeen met die in Vida (30760586 en 30760587).
Maar net even gekeken wat er nu onder zit en dat is aluminum. Ik weet het, had ik eerder moeten doen...
Als ik bijv naar de aluminium lemforder draagarm kijk bij motointegrator, past die volgens hun ook op mijn type auto, maar tot CH-626501. Mijne heeft CH-627835.
Ben dus benieuwd of het gaat passen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: rubber draagarm ingescheurd

 · 
Posted: 15.08.2018 - 19:15  ·  #59
Als je de fuseekogel ook goed besteld hebt, dus de platte, dan gaat dat wel passen
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3191
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: rubber draagarm ingescheurd

 · 
Posted: 15.08.2018 - 19:22  ·  #60
Quote door JJM

Als je de fuseekogel ook goed besteld hebt, dus de platte, dan gaat dat wel passen


Denk het wel 😚
 
Selected quotes for multi-quoting:   0