hmm... moet ik op zo'n korte termijn alweer een topic starten in deze categorie? Not so good, not so good....
Tsja, de titel doet vermoeden dat dit een audio-gerelateerd vraagstuk zou worden, maar neen:
SYMPTOOM:
vanaf 122km/u hoor ik plots een irritante duidelijk waarneembare zoem/ruis wat lijkt voor de voorste tweeter(-s).
ONDERZOEK:
laat ik de snelheid zakken tot 120km/u dan is het subiet weg. Stereo aan/uit, cruise control aan/uit: geen verschil. Toen dacht ik opeens aan de ventilatorstand: in standje AUTO, 0 of tot handmatig hoogste stand: geen verschil. Nu komt het: zet ik de blower handmatig op MAX, dan is de zoem weg. Zet ik de blowerstand dan subiet halverweg, 0 of AUTO, komt het binnen enkele seconden weer terug.
WAT IS HET?
Komt jullie dit bekend voor? Kan dit de kachelweerstand zijn, of het control panel, of is dat te kort door de bocht
? Dynamoruis, lees ik ook wel over, maar dat het dan exact vanaf wen bepaalde snelheid is, is dat dan juist logisch of onlogisch? Het is niet toerentalafhankelijk, alleen bij 120+.
Het achterklepslot is gefixt, nu weer terug richting de voorkant van de auto dus
Volvo heeft toch geen technisch End of Life ingebouwd in electronica=delen mag ik hopen...
Tsja, de titel doet vermoeden dat dit een audio-gerelateerd vraagstuk zou worden, maar neen:
SYMPTOOM:
vanaf 122km/u hoor ik plots een irritante duidelijk waarneembare zoem/ruis wat lijkt voor de voorste tweeter(-s).
ONDERZOEK:
laat ik de snelheid zakken tot 120km/u dan is het subiet weg. Stereo aan/uit, cruise control aan/uit: geen verschil. Toen dacht ik opeens aan de ventilatorstand: in standje AUTO, 0 of tot handmatig hoogste stand: geen verschil. Nu komt het: zet ik de blower handmatig op MAX, dan is de zoem weg. Zet ik de blowerstand dan subiet halverweg, 0 of AUTO, komt het binnen enkele seconden weer terug.
WAT IS HET?
Komt jullie dit bekend voor? Kan dit de kachelweerstand zijn, of het control panel, of is dat te kort door de bocht

Het achterklepslot is gefixt, nu weer terug richting de voorkant van de auto dus

Volvo heeft toch geen technisch End of Life ingebouwd in electronica=delen mag ik hopen...