Ruitensproeier

DJ--NeO--
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 41
Homepage: itvoorons.nl
Subject:

Ruitensproeier

· 
Posted: 02.02.2018 - 08:31  ·  #1
Sinds een week heb ik een raar fenomeen,

bij het sproeien van de achterruit komt het niet bij de achter ruit zelf, de pomp hoor je wel lopen en er komt (niet op volle druk) voor de vloeistof uit, wie weet waar ik dit euvel kan vinden, en nog beter wat de oplossing is?

bedankt voor de hulp alvast! :)
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

Re: Ruitensproeier

· 
Posted: 02.02.2018 - 08:50  ·  #2
Heb ik ook gehad.
Bij mij was het pijpje door het mechanisme kapot.
Daardoor liep die vol met water.
Als hij vol zat sproeide hij wel.
Uiteindelijk is mijn mechanisme vast gelopen door corrosie.

Om te checken.
kan je de binnen bekleding van de achterklep losmaken.
Dan kan je het slangetje loshalen van de doorvoer van het mechanisme.
Als je dan sproeit moet je een mooie constante straal hebben.

Heb je die zit het in het mechanisme of de sproeikop.
Pomp kan je openmaken, schoonmaken en weer invetten. Zijn kitjes voor te halen bij de dealer met pakking etc.

Geen mooie straal een afspraak maken bij de uroloog voor je V70.

Dan kan het zijn dat hij voor bij het reservoir niet goed zit of in het traject naar achter een blokkade zit.
Makkelijkst is dan de bumper voor er af te halen.
Dan zie je het pompje en de slangen voor de voor en achterzijde.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 02.02.2018 - 09:08  ·  #3
Pompje kom je zo bij vanaf onder, zit rechts voor. Zit 1 pompje op, met 2 aansluitingen. Polariteit draait om.

Bumper hoeft er dus zeker niet af.

Mooiste is even beide slangetjes op het pompje los halen, en voorzichtig doorblazen met perslucht. Niet andersom doen, vind het pompje niet fijn.
DJ--NeO--
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.02.2018 - 19:58  ·  #4
Afgelopen zaterdag toch even de bumpert verwijdert van de auto. toen zag ik inderdaad een zeer mooi pompje zitten waar 2 slang aan zitten.
de achterkant aan de witte uitgang en de voorkant aan de zwarte uitgang!
slang los van de witte, pompen en geen resultaat, slang los van de zwarte en de vloeistof kwam me direct tegemoet...

Nog even gekeken of ik het witte gedeelte er makkelijk uit kon krijgen maar dat lukte niet echt, en gezien het feit ik niet een reserve pompje al heb
niet verder gegaan... na de bumper weer gemonteerd te hebben kwam ik tot de ontdekking dat nu zowel voor als achter vloeistof eruit komt... alleen dan wel zonder voldoende druk! :( ff maar eens een ander pompje scoren dus om hem te vervangen en dan vervolgens deze uit elkaar trekken en fiksen!
Doeke Dobma
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 05.02.2018 - 20:06  ·  #5
Ik hou dit graag in de gaten. Laatst bij mijn zwager zo'n zelfde duo pompje vervangen, tot 2x toe zelfs, maar hij wil niet goed meer werken. Vooruit sproeien, prima. Achterruit sproeien, prima. Daarna weer voorruit? Vergeet het maar. Zodra je eenmaal achter hebt gesproeid doet voor het niet meer. Trek je de hendel aan om voor te sproeien, dan gaan de wissers voor heen en weer, maar achter wordt er gesproeid...
Ligt dit aan het pompje, of...?
DJ--NeO--
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.02.2018 - 20:46  ·  #6
Ik heb bij mij midden in de week een nieuw pompje geplaatst.

T is een nieuwe van Febi, wat mij vooral opviel, de orginele had een rubber (welke in het reservoir zit) met een grof filter erin om zo vuil uit de pomp te houden en de nieuwe was puur een rubber zonder filter! de oude heb ik dus lekker terug gezet (na deze even te hebben doorgeblazen, just in case)

Als ik naar t pompje kijk heeft voor en achter een verbinding waar volgens mij een soort stopje zit dat voor of achter kan schakelen en zo het verschil kan geven...
ik wil t oude pompje nog open halen zodat ik precies kan vinden wat er defect is/was! (hopen dat het zonder te slopen kan, en anders jammer dan!)

nieuwe pompje koste me 20 euro, dus waarom sloop eigenlijk? wat dat aan gaat is nieuw denk ik wel fijner!

Fijne carnaval allemaal :D

Selected quotes for multi-quoting:   0