Ruitensproeiervloeistofreservoir

 
 
 
 
 
Marc-B
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Schaijk
Leeftijd: 59
Berichten: 206
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Ruitensproeiervloeistofreservoir

 · 
Posted: 02.02.2023 - 16:58  ·  #1
Een hele mond vol, maar dat is wel wat ik zoek.
Vandaag bij het vullen van het reservoir, kwam op een gegeven moment de vloeistof gewoon onder de auto uitlopen, terwijl hij nog lang niet vol was. Waarschijnlijk zit er ergens een scheur in.

Ik kan alleen nergens het juiste reservoir vinden. Heeft iemand misschien een onderdeelnummer hiervan?
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Ruitensproeiervloeistofreservoir

 · 
Posted: 02.02.2023 - 17:02  ·  #2
Ik denk dat er een slang/leiding lek is.

Gok vd koplamp sproeier.
Marc-B
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Schaijk
Leeftijd: 59
Berichten: 206
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Ruitensproeiervloeistofreservoir

 · 
Posted: 02.02.2023 - 17:08  ·  #3
Quote door Blade

Ik denk dat er een slang/leiding lek is.

Gok vd koplamp sproeier.


Daar had ik nog niet aan gedacht. Maar sproeien, zowel voorraam, achterraam als koplampen doet hij verder goed, met goede druk.
Het kwam ook echt onder de auto uitstromen, een lekke slang of leiding zal denk ik niet zo'n stroom veroorzaken.
Maar ik zal eens kijken of zaterdag de put bij ons op het werk vrij is, dan ga ik eerst op verder onderzoek uit.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4093
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Ruitensproeiervloeistofreservoir

 · 
Posted: 02.02.2023 - 17:27  ·  #4
Hoeveel heb je bijgevuld? De vulhals is volgens mij losstaand, die kan je uitnemen, dus wellicht zit die niet goed en is het bij de aansluiting eruit gelopen.
Als je er echt helemaal bij wilt zal je de bumper eraf moeten halen. Anders kan je er ook bij via de wielkast (wielen naar rechts draaien en dan de wielkastbekleding linkerzijde losmaken, daar zit het reservoir net achter. En aan de onderkant kan je evt de onderbekleding van de bumper loshalen (zwart plastic, over de hele breedte van de auto). Het is sowieso een gedoe.
Sommige slangen zijn van hard plastic en kunnen knappen. Het pompje kan ook los gekomen zijn uit het reservoir (zit er gewoon in gedrukt; er zijn 2 pompjes, die voor de ruit zit het laagst, die voor de koplampen het hoogst (zo hou je nog wat water over voor de ruit ivm veiligheid).
Ik heb zelf gehad dat er een slangetje loskwam van de (bij mij linker) koplampsproeier. Dat gaat dan naar beneden hangen en dan loopt het er zo uit. Ik kan me niet meer herinneren hoe ik daar bij kwam, ik geloof door de onderbekleding van de bumper eraf te halen.
Lijkt mij onwaarschijnlijk dat het reservoir geknapt is, tenzij je botsauto gespeeld hebt.
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Ruitensproeiervloeistofreservoir

 · 
Posted: 02.02.2023 - 20:23  ·  #5
Ik denk ook wat Bolbo zegt:

de vulhals op reservoir sluit bij veroudering niet meer goed aan. Dan loopt alleen de hals leeg, lastig maar niet direct een reden voor een reparatie.

Tis wat anders als je continu een leeg melding houd, want dan is inderdaad je reservoir lek 😇
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3762
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Ruitensproeiervloeistofreservoir

 · 
Posted: 02.02.2023 - 22:14  ·  #6
Quote door martijn-a

Ik denk ook wat Bolbo zegt:

de vulhals op reservoir sluit bij veroudering niet meer goed aan. Dan loopt alleen de hals leeg, lastig maar niet direct een reden voor een reparatie.

Tis wat anders als je continu een leeg melding houd, want dan is inderdaad je reservoir lek 😇

Dat heb ik gehad bij mijn oude 940.... Had een kan van 5 liter gekocht. Ik vind het zo gek dat het reservoir bij 4 liter nog steeds niet vol was... Totdat ik dus de plas vloeistof onder de auto zag liggen :D
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4093
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Ruitensproeiervloeistofreservoir

 · 
Posted: 03.02.2023 - 09:42  ·  #7
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3207
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Ruitensproeiervloeistofreservoir

 · 
Posted: 03.02.2023 - 11:52  ·  #8
LOL :)
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4093
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Ruitensproeiervloeistofreservoir

 · 
Posted: 03.02.2023 - 16:58  ·  #9
 
Selected quotes for multi-quoting:   0