Op zich zou het een simpel iets moeten zijn.
Check de volgende zaken:
- Zit er voldoende vloeistof in het reservoir? (kan ook lek geraakt zijn, dus "vorige week nog bijgevuld" is geen garantie op een vol reservoir)
- Als je wilt sproeien (2 man job), bromt het pompje dan, ofwel krijgt deze spanning?
- Pompje werkt? => Check of er vanuit het pompje wel vloeistof gepompt wordt door even een slangetje los op het pompje te doen en deze naast/voor de auto te laten sproeien.
- Sproeit met een apart slangetje wel? =>

op verstoppingen
- Werkt pompje niet (bromt niet of geen ander teken van leven?) => meet of er wel spanning op het stekkertje komt als je wilt sproeien. Wel spanning => pompje overleden.
- Geen spanning? =>

zekering, relais. Alles goed? => wellicht een probleem in de bekabeling en/of in de schakelaar aan het stuur.
Kortom, logisch nadenken en logische stappen in je onderzoek volgen, dit maakt de kans reëel dat je de fout achterhaald.
P.S. Wel handig om (al dan niet via je onderschrift) in het bericht te laten weten om watvoor auto/bouwjaar/modeljaar het gaat.