Ruitenwisserarmen voor vervangen

Normaal naar fladblade

 
 
 
 
 
lennard
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 117
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Ruitenwisserarmen voor vervangen

 · 
Posted: 15.04.2013 - 00:05  ·  #1
Hoi,

Ik ga over een paar weken naar de volvo sloop in druten en wil daar 2 ruitenwisserarmen kopen van een 2005> model en die op mijn s60 van 2003 plaatsen zodat ik flatblades kan monteren.

Is dit zomaar te doen? Ik neem aan dat ze er zo op passen maar wil toch even voor de zekerheid checken of iemand hier ervaring mee heeft.

Alvast bedankt!
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Ruitenwisserarmen voor vervangen

 · 
Posted: 15.04.2013 - 18:24  ·  #2
Waarom bestel je niet gewoon bosch aeroblade retrofit wissers? Dat ga ik ook doen als ze aan de beurt zijn. €39voor de voorkant en klaar. In diverse webshops te koop.

http://www.nieuweruitenwissers…s60-i.html
En dit is incl. Verzenden.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39797
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Ruitenwisserarmen voor vervangen

 · 
Posted: 15.04.2013 - 18:49  ·  #3
Quote door lennard

Is dit zomaar te doen? Ik neem aan dat ze er zo op passen maar wil toch even voor de zekerheid checken of iemand hier ervaring mee heeft.


Is 1 op 1 uitwisselbaar.
Neem wel een poelietrekker mee (geen overbodige luxe), anders zijn ze krom voor je ze eraf hebt.
Succes.
lennard
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 117
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Ruitenwisserarmen voor vervangen

 · 
Posted: 15.04.2013 - 20:23  ·  #4
Bedankt voor de reacties. Die poelietrekker gaat zeker mee...

@ Waltersan,
Dat wilde ik eerst ook doen maar dan heb je zo'n raar hoog blok op het ruitenwisserbrad.
Mijn wisserarmen zijn ook wat verweerd dus dan kan ik misschien voor een habbekrats 2 originele halen die er ook nog beter uit zien en de originele bevestiging hebben.
Als de sloop er nou net zoveel voor wil hebben als een nieuwe auto (soms kun je er geen touw aan vastknopen) dan zal ik ze op mijn huidige armen zetten of haal ik weer gewone wissers.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3304
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Ruitenwisserarmen voor vervangen

 · 
Posted: 17.04.2013 - 09:50  ·  #5
Ik had de action wissers, maar wat je zegt dan krijg je dat blokje er tussen. Op een sloop in Groningen kwam ik armen tegen van een 05 XC70, met bladen. Kreeg ze voor 20 euro mee :D Thuis met grof geweld de oude eraf gehaald (met een poelietrekker uiteindelijk wat bigdog zegt).
Nieuwe er op, no problemo.
Net nieuwe bladen gehaald bij de dealer. Ik had eerst op het eind van de armen een soort knobbeltje, dat komt omdat er universele bladen op zaten. De orginele lopen mooi vlak met de armen.
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Ruitenwisserarmen voor vervangen

 · 
Posted: 17.04.2013 - 13:14  ·  #6
Ik koop altijd meteen na aankoop van m'n auto nieuwe bladen. En jawel, de Bosch Aeroblades. Daar heb ik gewoon zulke goede ervaringen mee en heb me nog nooit gestoord aan het "blok" op de armen.
Ik bel altijd even het Bosch Servicecenter hier in het buurdorp, zij bestellen ze of hebben ze op voorraad en als ik langskom zetten zij, terwijl ik afreken, ze er op. Ideaal en een standaard service van Bosch.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0