RVS uitlaat?

Wie heeft er 1?

 
 
 
 
 
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Oever
Leeftijd: 52
Berichten: 2938
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

RVS uitlaat?

 · 
Posted: 07.03.2015 - 10:32  ·  #1
De uitlaatdemper is lek. Het is nu een klein lekje (op de naad) maar dat word vanzelf groter.
Nu ben ik een fan van RVS uitlaten (had ze onder alle 3 de amerikanen ook) dus ben ik daar naar gaan zoeken. Maar geen van de makers zet prijzen online.
Ik wil gewoon standaard met ff wat meer roffel (géén gesnerp) erin.
Wie van jullie heeft er een rsv uitlaat onder, en waar vandaan? En wat kostteb dat ongeveer?
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3226
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: RVS uitlaat?

 · 
Posted: 07.03.2015 - 11:04  ·  #2
Ik weet van een collega met zijn SLK dat die in Kiel Windeweer (Groningen) een RVS uitlaat liet maken van voor tot achter, voor iets van 950 euro.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: RVS uitlaat?

 · 
Posted: 07.03.2015 - 12:35  ·  #3
Ik heb een Ferrita. Ook lekker
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geleen
Leeftijd: 48
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Berichten: 3115
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: RVS uitlaat?

 · 
Posted: 07.03.2015 - 12:42  ·  #4
Ik heb mijn zinnen ook gezet op een Ferrita onder de 10v. Kost ongeveer €550,- bij european tuning.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Oever
Leeftijd: 52
Berichten: 2938
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: RVS uitlaat?

 · 
Posted: 08.03.2015 - 00:39  ·  #5
EPS ken ik goed, daar komen alle drie de rvs uitlaten van mn amerikanen vandaan. De goedkoopste was €1250,- Leveren echt vakwerk, maar helaas kan ik hun vakwerk nu niet betalen.
Ik zit er aan te denken om er zelf 1 te gaan maken. Een oude uitlaat bij de sloop vandaan halen, al het bochtenwerk etc mooi namaken, en dan nog een juiste demper uikiezen. Het zal niet het alermooiste worden, maar niemand kijkt ónder je auto ;-)
Alleen dus de goede demper zien te vinden zodat ik nét ff meer roffel krijg te horen. Dat zal ff lastig zijn denk ik.
PepijnZ
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwollywood
Berichten: 656
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: RVS uitlaat?

 · 
Posted: 08.03.2015 - 01:08  ·  #6
Denk er wel aan dat je rvs het beste kunt TIG-lassen.
Mig/MAG kan ook, maar dan heb je (evenals bij TIG) ander lasgas nodig en RVS draad.

Wellicht dat je een smit of constructiebedrijfje in de buurt hebt waar je het eventueel kunt laten uitvoeren.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Oever
Leeftijd: 52
Berichten: 2938
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: RVS uitlaat?

 · 
Posted: 08.03.2015 - 11:05  ·  #7
Ik heb al eerder een paar rvs uitlaten gemaakt voor anderen. Die had ik idd mig/mag met rvs draad gelast. Was de eerste keer wel ff wennen, maar ging verder prima.
Alleen heb ik nu gewoon erg weinig tijd om te hobbieën, vandaar dat ik liever het door een ander zou laten doen mits het niet al te duur word.
PepijnZ
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwollywood
Berichten: 656
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: RVS uitlaat?

 · 
Posted: 08.03.2015 - 12:00  ·  #8
Ik werk in een bedrijf waar (o.a.) af en toe RVS gelast wordt (en verder 95% staal in alle soorten en maten).
Heb zelf ook wel wat gelast op school en moet zeggen als je de mogelijkheid hebt om te TIGgen, zou ik dat doen.
Moeilijk is het niet, mits het materiaal niet te dun is uiteraard en je enige ervaring hebt met lassen (en dat blijkt dus).
Het blijft het mooiste proces, helaas is het relatief traag en daarom kom je het niet vaak tegen (m.u.v. aluminium-industrie).

Waar haal jij de buizen vandaan? Zit zelf (mede i.v.m. bovenstaande) ook weleens te denken aan een stukje eigen laswerk, maar RVS buizen kan ik via het werk alleen in 6m lengtes kopen... en dat is DUURRRR.

Adresjes zijn welkom.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Oever
Leeftijd: 52
Berichten: 2938
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: RVS uitlaat?

 · 
Posted: 08.03.2015 - 14:09  ·  #9
Tig lassen heb ik helaas geen mogelijkheid toe. Ik heb destijds de rvs delen bij iemand van het AAP forum vandaan en die is er helaas mee gestopt.
Ik zag net dat er een bedrijf is niet al te ve hier vandaan die ook onderdelen én uitlaten op maat maakt. Ik ga daar mn licht maar eens opsteken denk.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0