S60 T3 1,5l 2018

Tuning Ervaring

 
 
 
 
 
ries123
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 387
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 13.09.2023 - 12:03  ·  #91
De gifbeker moet helemaal leeg, jammer dat het zo loopt. En inderdaad, uiteindelijk is het geen nieuwe auto. Komt vast goed, maar het vergt wel erg veel geduld van je. Hopelijk achteraf gezien een mooie levensles :)
S80 Kinetic
 
Avatar
 
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 13.09.2023 - 14:15  ·  #92
Quote door ries123

De gifbeker moet helemaal leeg, jammer dat het zo loopt. En inderdaad, uiteindelijk is het geen nieuwe auto. Komt vast goed, maar het vergt wel erg veel geduld van je. Hopelijk achteraf gezien een mooie levensles :)



Ja...haha! De levensles die je hieruit wel kan trekken is dat je de strakke pakken st(d)ealers maar beter kan mijden als de pest.
Het is geen nieuwe auto. Maar nog altijd een auto van ruim 25000 euro! En dat is voor een normaal verdienende Nederlander nog altijd een behoorlijk kapitaal. Die verdien je niet zomaar ff bij elkaar.
Dat zo'n dealer op zo'n manier omgaat met privé klanten zegt wel wat over hun arrogantie. In zo'n glaspaleis draait blijkbaar alles enkel nog om de zakelijke rijders. Daar kunnen ze meer aan verdienen dus die gaan ten allen tijde voor.
Ik kom er in ieder geval nooit meer terug. Na meerdere gevallen waarin ik doodleuk werd opgelicht door die gladde IVA pakken boys heb ik mijn levensles al lang geleerd.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goirle
Leeftijd: 36
Berichten: 887
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 13.09.2023 - 22:46  ·  #93
Quote door S80 Kinetic

Quote door ries123

De gifbeker moet helemaal leeg, jammer dat het zo loopt. En inderdaad, uiteindelijk is het geen nieuwe auto. Komt vast goed, maar het vergt wel erg veel geduld van je. Hopelijk achteraf gezien een mooie levensles :)



Ja...haha! De levensles die je hieruit wel kan trekken is dat je de strakke pakken st(d)ealers maar beter kan mijden als de pest.
Het is geen nieuwe auto. Maar nog altijd een auto van ruim 25000 euro! En dat is voor een normaal verdienende Nederlander nog altijd een behoorlijk kapitaal. Die verdien je niet zomaar ff bij elkaar.
Dat zo'n dealer op zo'n manier omgaat met privé klanten zegt wel wat over hun arrogantie. In zo'n glaspaleis draait blijkbaar alles enkel nog om de zakelijke rijders. Daar kunnen ze meer aan verdienen dus die gaan ten allen tijde voor.
Ik kom er in ieder geval nooit meer terug. Na meerdere gevallen waarin ik doodleuk werd opgelicht door die gladde IVA pakken boys heb ik mijn levensles al lang geleerd.


Wat is een goed alternatief voor een vergelijkbare aankoop? Voor zo’n bedrag is particuliere koop ook niet echt garantie voor succes.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 14.09.2023 - 00:11  ·  #94
Quote door Jack van Iersel

Wat is een goed alternatief voor een vergelijkbare aankoop? Voor zo’n bedrag is particuliere koop ook niet echt garantie voor succes.


Jack,
Dat ligt ook aan de persoon waarmee je aan het onderhandelen bent.
Inmiddels is er het nodige veranderd maar ik weet dat ik in 1998 bij de aanschaf van de 2 jaar oude 850 bij de Volvodealer de eerste 2 keer in gesprek was met een jonge, maar heel eerlijke en prettige verkoper. Gaf me de auto mee en mocht er een paar uren mee gaan sturen en spelen zonder dat er iemand van hen mee ging.
Toen ik later terug kwam was die verkoper niet meer aanwezig en moest voor de aankoop van die auto onderhandelen met een ‘oude rot’ in het vak. Van ellende ben ik toen weg gegaan en naar mijn vaste garage gegaan om de aankoop met hen in orde te maken.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 25.11.2023 - 08:45  ·  #95
Update in het verhaal.

Na lang zeuren en redelijk op me strepen staan heb ik van de chef werkplaats me gelijk gekregen. Hij snapte wat mijn insteek was. Maar vooral hij snapte wat ik temelde had over de showroom etter. Wat die tehoren heeft gekregen achter de schermen weet ik niet. Maar mij gedag zeggen doet die niet meer. Ik heb me gelijk gekregen zoals genoemd wat beteft hoe alles verlopen is. Dat er van hun uit fouten zijn gemaakt en het alles behalve netjes is. Dat gezegt bevalt de auto me nu wel. Heb wel al wat dingen aangepakt of moeten vervangen. Slot rechts happerde en bij de garantie afspraak konden ze niks vinden. Naja dan zelf maar omwisselen voor een ander slot. Ga voor dat bedrag niet lopen etteren dat ik de auto niet meer in kom. Zo ook wordt er eerdaags een lager vervangen. Zal in begin stadium zijn maar toch hoor je het geluid. Ook het achterkantje wat opgefleurd. Maar of het blijft...... dat weet ik nog niet. Wat betreft het tegemoet komen qua excuses is er een prijs afspraak gemaakt.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Roberto
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 187
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 25.11.2023 - 21:03  ·  #96
Fijn te lezen dat de auto bevalt en dat het hoofdstuk ‘dealer’ in dit boek gesloten kan worden.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 25.11.2023 - 22:05  ·  #97
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 25.11.2023 - 22:52  ·  #98
Quote door Doeke Dobma

Dat spoilertje bedoel je met opfleuren? Staat hem goed hoor!


Ik zeg zwart 😉
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 25.11.2023 - 23:35  ·  #99
S80 Kinetic
 
Avatar
 
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 26.11.2023 - 14:34  ·  #100
Toch wel een mooie en dikke auto hoor! Vooral met die 2 gave uitlaten. Spoiler staat hem ook mooi.
En wat garages betreft, ik mag hier misschien geen reclame maken, maar als je echt eens een goede Volvo garage en goede service wilt ervaren, kom dan eens naar Mensink in Denekamp. Daar staat de klant nog op nr1. Misschien een eind rijden voor je, maar je krijgt er geen spijt van.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0