S60 T3 1,5l 2018

Tuning Ervaring

 
 
 
 
 
ries123
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 387
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 03.06.2023 - 18:45  ·  #31
Je kan de koop wellicht ook ontbinden op basis van verkeerde informatie. Als je wist dat het 2 maanden ging duren bijv. had je de auto niet daar gekocht. Maar laat je zelf niet gek maken.. Wij hebben allemaal makkelijk praten vanaf de zijlijn.
Feit is dat je een grote aankoop doet en je daar een bepaalde service bij mag verwachten. Feit is ook dat de verkoper liegt.
Beste is inderdaad maandag gewoon even langs gaan en je verhaal doen en zeggen dat je er op deze manier geen trek meer in hebt. Wellicht hebben ze er zelf ook geen zin in, verkoper heeft z'n targets misschien al gehaald :)
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1524
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 03.06.2023 - 19:08  ·  #32
Wat je ook doet , tis Kwalitatief Uitermate Teleurstellend voor je, de voorpret is de nek om gedraaid…




@Bigdog, Oeps ? 😄
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1384
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 03.06.2023 - 19:41  ·  #33
Alles is al gezegd en voorbij gekomen...
Schrijf het een en ander op papier zoals al die keren dat er iets beloofd werd....goed geformuleerd wat je gezien heb op meerdere data,s daar waar de auto stond..voor t goeie had je daar foto,s van moeten hebben.
Dan ga je het gesprek aan met alle feiten,blijf rustig en laat ook vooral de teleurstelling blijken.
Net wat al gemeld is...de voor pret is om zeep geholpen.
En vooral geen stress....is niet het einde van de wereld.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 03.06.2023 - 23:10  ·  #34
Nu de eerste verbazing en woede weg is gaat het overdenken beginnen.

Nu kan ik maandag op hogen poten verhaal gaan halen. Maar ik ken mezelf. Die poten zijn dan erg hoog en dan ga ik voor me gelijk. Dus dat ik dan rustig kan blijven kan ik niet beloven.

Nu zie ik drie opties, ik heb geen problemen met de auto, mits alles wordt gedaan wat afgesproken is. Ik heb ook nog geen problemen met de dealer. Ik heb een probleem met de verkoper. Die handelt dus niet juist door foutive informatie tegeven etc.

Nu kan ik de tijd uitzitten en hem het plezier gunnen dat er weer iemand in zijn excuses trapt.

Ik kan op de hogen poten binnen stormen en me gal spuwen. In de wetenschap dat ik tot zover rustig kan blijven en dan uit me slof schiet.

Of ik kan hem voorbij gaan en naar de sales manager gaan en die met een oplossing laten komen.

Laat ik wel zeggen, al is er een handtekening gezet. Er is nog geen euro betaald. Ik zou het jammer vinden dat ik de auto misloop door een gladkakker in pak.

Wat me nu wel sterkt is dat jullie mijn probleem zien en ik mezelf niet als zeikerd moet bestempelen.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 03.06.2023 - 23:59  ·  #35
Linksom, of rechtsom, laat je de voorpret niet bederven.
Zo’n aanschaf is een bijzonder moment, daar moet je van genieten.

N.B.:
Een dealer wil geen negatieve reclame.
Ik heb in het verleden ook een aanvaring gehad met een merk dealer.
Na een pittig gesprek ( met de directie ) nooit meer een probleem met hun gehad, alleen maar prettige ervaringen.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 04.06.2023 - 10:44  ·  #36
Weer even verder aan het denken geweest en via een bekende die de jongens daar kent 2 namen gekregen die boven de gladepakken meneer staan. Nu denk ik er aan om de verkoper maar gewoon voorbij tegaan en het hoger op tezoeken mocht ik niet snel duidelijkheid krijgen...... 😒
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1524
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 04.06.2023 - 12:08  ·  #37
Morgen misschien even bellen om een afspraak met een pief boven dat pak en niet direct loslaten voor wat enzo.

Tis wel belangrijk dat jij je straks weer goed voelt want je zult nog langer met ze mee moeten Ivm garantie als dat van toepassing zal zijn.


Maar begrijp dat als je nu een telefoontje zou krijgen dat om welke reden dan ook de wagen niet meer beschikbaar is , dat je teleurgesteld zou zijn.

Das positief want dan sta je iig nog goed naar de wagen :-)
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 04.06.2023 - 13:47  ·  #38
Ik sta zeker goed tegen over de wagen. Zoals gezegt, daar heb ik geen problemen mee. Voor nu ook nog niet met de dealer. Maar wel met de verkoper. Dus er moet een oplossing komen. Heb voor nu dus twee namen gekregen van een goede bekende dat zaken doet met de dealer en mag hem bij naam en toenaam noemen als ik het gesprek aan ga met de vestegings manager. Maar dat doe ik pas als de verkoper in pak niet meegaat in wat ik duidelijk zal mededelen.

Soms is het wel is handig als je wereldje om je heen verder rijkt dan je denkt door lijntjes die andere hebben. Zie het wel wat beter in nu.
Marcel classic v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 284
Geregistreerd: 01 / 2022
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 04.06.2023 - 14:22  ·  #39
Die sales manager is toch ook op locatie aldaar ?
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 04.06.2023 - 14:30  ·  #40
Quote door Marcel classic v70

Die sales manager is toch ook op locatie aldaar ?


Zekers, geeft hij geen duidelijkheid dan gaan we naar zijn leidinggevende.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 06.06.2023 - 20:58  ·  #41
Gister avond toch maar eens kijken of de auto er nog steeds stond op de plek waar die al die tijd stond. Dan kon ik dat vandaag aankaarten wat nou de bedoeling was. Tot mij verbazing was hij ergens anders neer gezet. Vandaag dan toch maar een bericht er uit gedaan van hoe en wat en wat er nou allemaal zo moeilijk is. Kreeg van de gladepakken verkoper tehoren dat er inderdaad al die tijd niks aan gedaan was en heb hem letterlijk laten zeggen dat het niet netjes is hoe het allemaal ging. Hij gaf me daar gelijk in. Vanmiddag een duidelijk telefoon gesprek met hem gehad. Hij gaf als antwoordt vooral dat hij de verkoper is en de rest allemaal via de garage gaat. Leuk maar daar heb ik weinig aan. Maar er is wel duidelijk geworden waarom er niks is gedaan. Er is iemand schijnbaar zo slim geweest om tezeggen dat alleen een bumper spuiten kleur verschil geeft en dat de auto in zijn geheel naar de spuiter moet omdat netjes tedoen en kleur verschil teverkomen. Zojuist gecheckt of dat wel waar is en dat klopt. De auto is vanmiddag in Hoofddorp aangekomen bij de spuiter. Er gaat dan nu toch echt wat gebeuren. Moet ik er vrede mee hebben. Hoe het gaat neeh, dat iemand zo slim is geweest om zen mond open tetrekken in de garage over het spuitwerk ja. Duidelijk gemaakt dat dit slag 1 is, volgense slag betekend auto mag naar een ander. Dan heb ik er geen lol meer in.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1524
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 06.06.2023 - 23:37  ·  #42
Dat van dat spuitwerk klopt helemaal . Uitnevelen is zeker van belang , niet alleen omdat je natuurlijk niet meer exact dezelfde pot verf gebruikt maar ook omdat leeftijd en weersomstandigheden van invloed zijn op de kleur.

Klinkt verder dat je echt de verkeerde verkoper te pakken hebt. Niet geïnteresseerd in iets anders dan zijn eigen score lijstje.
Hoe haal je het in je kop om te zeggen dat jij de verkoper bent en dat het voor jou nu klaar is en de garage de rest wel doet.

Hij moet jou contact zijn die het voor jou in de gaten houd…

Als jij je er nu okay bij voelt is het goed . Mocht je nog een gesprek met die sales manager kunnen maken zou ik dat iig zeker doen. Wat een Pannekoek zeg 🙄
hsv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dronten
Leeftijd: 54
Berichten: 649
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 07.06.2023 - 07:03  ·  #43
Dat van dat spuitwerk hoeft niet te kloppen.
Ik heb verleden jaar de bumper van de Benz van mijn vrouw laten spuiten, en er is totaal geen kleurverschil met de rest vd auto, althans voor mij niet met het blote oog waarneembaar.

Succes met de verdere afhandeling.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 07.06.2023 - 07:09  ·  #44
Hij heeft inderdaad niet helemaal netjes gewerkt, maar misschien onderschatten we de druk die er rust op verkopers, om te scoren. Niet alleen bij autoverkoop, maar in de hele retail. Verkopers worden zo gepusht om maar te scoren, om hun targets maar te halen… een business waar je in mijn ogen echt niet in wil zitten. Hoe gladder je bent, hoe makkelijker het je af gaat. Hoe eerlijker en nuchterder je bent, hoe stroever en trager het proces verloopt. Scoren, zo snel mogelijk een handtekening op papier, dat is wat telt. Reken maar dat de druk vanuit Volvo op de verkopers echt enorm is.
steinenj
 
Avatar
 
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 07.06.2023 - 12:37  ·  #45
Die druk zal er zeker zijn, maar het is aan iedereen hoe die daarmee omgaat. Het is echt niet zo dat ALLE verkopers gladjakkers zijn die alleen maar sales willen scoren en het verder niks roest wat de klant ervan vindt.. en omdat er ook goeie tussen zitten, hoeven ze niet allemaal per se slecht te zijn.. dus scheurder heeft gewoon pech met de verkoper die hij tegen het lijf is gelopen. Ik zou er zeker een stapje hogerop mee gaan, sowieso omdat dit bedrijf wel duidelijk maakt dat ze niet samenwerken en op elkaar afschuiven. Dat is een intern probleem en daar moet je als je klant geen last van hebben. Dus ik zou het het probleem maken van iemand die daarboven staat. En de rust bewaren, scheurder, hoe moeilijk dat soms ook is, maar het brengt je toch het verste..

Van dat spuitwerk is mijn ervaring inderdaad ook dat je best alleen een bumper kunt spuiten zonder kleurverschil te zien, maar daar komt het wel op het vakmanschap van de spuiter aan. Als je alleen maar strekkende meters wilt maken, dan moet je de hele auto doen ja, maar nodig is het zeker niet.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0