S60 bijhouden of niet

 
 
 
 
 
wesp
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwrode
Leeftijd: 65
Berichten: 62
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

S60 bijhouden of niet

 · 
Posted: 15.06.2015 - 12:31  ·  #1
Ik rij nu al een paar jaar met mijn S60 D5 van 2003, heb ondertussen 218000 km, en stel mij stilaan de vraag: wat doe ik, rij ik verder met deze of zoek ik iets met minder kilometers op de teller.
Mijn vorige S60 heb ik verkocht bij ongeveer 230000 km, en vervangen door mijn huidige S60 (ongeveer 80000km bij aankoop).

Ik heb bij 180000 het vliegwiel en koppeling moeten laten vernieuwen.
Welke onkosten kan ik nog verwachten bij mijn huidige kilometerstand (218000) ?
Ik weet dat ik op 240000 de distributie zal moeten vervangen (gedaan bij aankoop, voor de zekerheid).

Voor het behoud ?
Tegen het behoud?

Alle opmerkingen zijn welkom, thankx
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: S60 bijhouden of niet

 · 
Posted: 15.06.2015 - 12:43  ·  #2
Lekker houden. Deze ken je. 218k is niks.

Kan je zo niet zeggen wat er nog aan komt.. Dat hangt van de staat van onderhoud af.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: S60 bijhouden of niet

 · 
Posted: 15.06.2015 - 12:51  ·  #3
Altijd lastig , ik heb mij v70 in feb verkocht met 270duizend op de klok , en er een andere v70 voor terug gekocht met maar 21duizend op de klok .
En de reden voor mij was , dat ik 1 auto voor de deur wil hebben , die weinig onderhoud nodig heeft en dat wordt naar mate de auto ouder wordt een factor , al is het een en ander wel voor te zijn , electronica echter ga je niet preventief vervangen en zo zijn er meer zaken .
Komt ook bij dat de rest van het vervoer , beide een auto nodig , in de oldtimer categorie zitten .


Ander ding was ik wilde wel weer is wat nieuws , en kon deze nieuwe v70 heel scherp kopen , was al een halfjaar aan het rondkijken .
Maar afrijden en wat reserveren voor reparatie en preventief onderhoud is denk ik normaal gesproken de voordeligste oplossing .

Prijskaartje zegt dus lekker doorrijden je weet wat je hebt en een D5 gaat zeker nog tijd mee , 1 grote reparatie koppeling heb je al gehad ,normaal gesproken is de rest nog goed voor 150duizend extra km's .

Behalve dan wat ophanging draagarmen en motor steunen die misschien een keer wat aandacht nodig hebben .

Distributie etc gewoon doen en verder rijden .

Maar een andere Volvo is ook wel weer erg leuk , hebaltijd eg veel plezier van mijn autopark ,dus bij mij is het niet allemaal berekend , de lol is me ook wat waard .

Succes , keuzes keuzes
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: S60 bijhouden of niet

 · 
Posted: 15.06.2015 - 16:12  ·  #4
De mijne (geen diesel) staat nu op 389.000 en ik stel mijzelf dezelfde vraag. Ik ga toch maar gewoon door tot 'ie ermee stopt, denk ik. Ik kijk regelmatig naar nieuwe, maar als ik dan denk wat er weer aan gedaan moet gaan worden (vnl. wielophanging, aandrijfassen motorsteunen), dan ben ik blij dat ik die al gedaan heb.

Wat Yannick zegt; je weet wat je hebt. Gewoon lekker in blijven rijden. Veel dalen in prijs doet ie toch niet meer.
Kaaskop
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 239
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: S60 bijhouden of niet

 · 
Posted: 15.06.2015 - 16:21  ·  #5
Quote door grrroovedude

Gewoon lekker in blijven rijden. Veel dalen in prijs doet ie toch niet meer.


Klopt, als je ziet waar ze voor te koop staan dan schieten je als verkoper de tranen in de ogen bij een inruil poging. Zwaar + diesel = oud ijzer prijs helaas.

Reken eens uit wat een nieuwe je aan extra afschrijving kost per jaar, dat is het extra onderhoud dat je uit kunt geven om het financieel interessant te houden.

Het is vaak een simpel rekensommetje.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: S60 bijhouden of niet

 · 
Posted: 15.06.2015 - 17:18  ·  #6
Doorrijden. Elke km is meegenomen. Afschrijving is nihil nu.
wesp
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwrode
Leeftijd: 65
Berichten: 62
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: S60 bijhouden of niet

 · 
Posted: 15.06.2015 - 17:58  ·  #7
Thankx voor de meningen. Maar een nieuwe zou het zeker niet worden. Ik hou er van om om de paar jaar te veranderen,ik heb deze blijkbaar al bijna vier jaar,en de vorige ook zo iets. Dus tweemaal dezelfde en tweemaal,voor mij althans,zeer lang. Dat wil al wat zeggen. En het is zo,ik weet wat ik heb,enniet wat ikga hebben. Maar de roep naar verandering is groot. Waarom moeten die s60 nou ook zo leuk rijden?
FUNK3
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Berichten: 1555
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: S60 bijhouden of niet

 · 
Posted: 15.06.2015 - 19:36  ·  #8
Je kan hem ook een beetje pimpen en naar je eigen smaak maken gaat de roep naar verandering ook weer omlaag is mijn ervaring ;-)

Gezien je kilometers kan ie nog wel even heb er ook 110000+ Km opgezet in 2 jaar nu 345000
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: S60 bijhouden of niet

 · 
Posted: 15.06.2015 - 19:39  ·  #9
Tsja, ratio vs. emotie. Nu weet je wat je hebt. Gooi die riem er tegenaan en je kunt weer tijden vooruit. Koppeling en vliegwiel redden het met normaal rijden wel tot 300k. Blok e.d. moeten het prima kunnen houden. Als ie goed onderhouden is, hoef je verder weinig te verwachten, al is het altijd een risico natuurlijk. Afschrijving heb je de grootste bult al gehad, dus daarvoor hoef je het niet te laten. Elke nieuwere auto zal meer afschrijven.

Maar... het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Als je stiekem toch iets anders wil, weer iets nieuwers en een ander dash voor je snufferd, dan is dat ook wat waard. Een nieuwe glimlach, een nieuwe trots, een leuke verandering. Alleen jij kan bepalen hoeveel je dat waard is en of je dat ook in de portemonnee hebt. Want geld kost het je altijd.

Ik ken het hoor, zit meestal ook binnen drie maanden na aankoop alweer te kijken naar de opvolger. Afgelopen keer ruim vier jaar volgehouden, tot de V70 er dus kwam. Want: onvoldoende knaken om bij te leggen.
wesp
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwrode
Leeftijd: 65
Berichten: 62
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: S60 bijhouden of niet

 · 
Posted: 16.06.2015 - 07:13  ·  #10
Quote door Piet_piraat

Tsja, ratio vs. emotie. Nu weet je wat je hebt. Gooi die riem er tegenaan en je kunt weer tijden vooruit. Koppeling en vliegwiel redden het met normaal rijden wel tot 300k. Blok e.d. moeten het prima kunnen houden. Als ie goed onderhouden is, hoef je verder weinig te verwachten, al is het altijd een risico natuurlijk. Afschrijving heb je de grootste bult al gehad, dus daarvoor hoef je het niet te laten. Elke nieuwere auto zal meer afschrijven.

Maar... het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Als je stiekem toch iets anders wil, weer iets nieuwers en een ander dash voor je snufferd, dan is dat ook wat waard. Een nieuwe glimlach, een nieuwe trots, een leuke verandering. Alleen jij kan bepalen hoeveel je dat waard is en of je dat ook in de portemonnee hebt. Want geld kost het je altijd.

Ik ken het hoor, zit meestal ook binnen drie maanden na aankoop alweer te kijken naar de opvolger. Afgelopen keer ruim vier jaar volgehouden, tot de V70 er dus kwam. Want: onvoldoende knaken om bij te leggen.


Ja, dat gevoel is voor 100% herkenbaar
Als je veel centen hebt, is't 'probleem' zo opgelost
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3178
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: S60 bijhouden of niet

 · 
Posted: 16.06.2015 - 10:15  ·  #11
Wat is het toch steeds wat mensen bang maakt voor hoge km standen?
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: S60 bijhouden of niet

 · 
Posted: 16.06.2015 - 10:26  ·  #12
Quote door Jeroen

Wat is het toch steeds wat mensen bang maakt voor hoge km standen?


Onbekendheid. De meeste leasemaatschappijen gooien bij 150.000km de auto eruit. Dus dat is een soort standaard geworden voor 'dan is ie niet goed meer'.

Maar als je nou echt gaat kijken welke auto's motorisch die kilometerstanden aankunnen dan zijn dat er heel wat; Volvo, Mercedes, BMW, Fiat, VAG, allemaal merken die echt wel weten hoe ze een motor in elkaar zetten.

En je krijgt natuurlijk dingetjes en wat duurdere reparaties, daar zitten mensen ook vaak niet op te wachten. Als je weinig km's rijdt zie ik het probleem ook helemaal niet. Bij 50.000 per jaar (zoals ik) ga ik toch liever in een Volvo, BMW of Mercedes zitten.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: S60 bijhouden of niet

 · 
Posted: 16.06.2015 - 10:45  ·  #13
Quote door Jeroen

Wat is het toch steeds wat mensen bang maakt voor hoge km standen?

Ik ben er helemaal niet bang voor , maar ik kan al het onderhoud en reparaties zelf doen en heb motorfietsen en 2 andere auto's staan , dus weet altijd wel op mijn werk te komen , niet iedereen is zo handig en heeft de backup met een paar andere voertuigen .
Zelf woon 8 km uit het eerste dorp weg, openbaar vervoer is geen optie want dan kom ik gewoon niet weg of naar huis midden in de nacht .
Denk dat het voor een hoop die afhankelijk zijn van een garage en het de enige manier is om op werk te komen , en niet meer mobiel te zijn aardig wat stress op levert .
Ook de kosten die dan eventueel gemaakt worden zal een rol spelen , al kun je een hoop repareren , en nog steeds goedkoper uit zijn dan bij aanschaf andere wagen .
Maar repareren betekend de auto voor een poos missen omdat ie bij de garage staat .
Aan de andere kant als je ANWB lid bent kun je zo een auto huren dacht ik kosteloos voor 5 dagen bij pech , tenminste dat was zo jaren geleden .weet eigenlijk niet of dat nog zo is ,
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: S60 bijhouden of niet

 · 
Posted: 16.06.2015 - 10:52  ·  #14
Komt ook nog is bij dat veel geen buffer hebben voor onvoorziene omstandigheden , ik heb dat altijd wel moet ook maar kunnen natuurlijk , maar heb het de laatste jaren om me heen wel gezien , eerste beste kink in de kabel en de geen geld meer alles was al besteed en vaak ook nog de auto op de pof gekocht , dat heb ik nooit begrepen .
Gewoon sparen en dan kopen ,mijn Peugeot 205 1.1 op gas heeft met 7 jaar lang probleemloos overal gekregen ,375000 km daarna heeft mijn zusje hem naar 425000 gereden en ingeruild .
Maar ik dwaal weer af :shame:
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3178
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: S60 bijhouden of niet

 · 
Posted: 16.06.2015 - 13:23  ·  #15
Nou zo ver dwalen we niet af toch?
Mijn auto heeft nu 400.000 km gereden, gekocht bij 235. Die gaat niet weg omdat er binnenkort weer wat aan zit te komen. Onderhoud als de distributieriem is even duur, maar dan kan je weer 150.000 km rijden. Koop je een jongere auto met minder kilometers, krijg je vroeg of laat ook weer een distributieriem die vervangen moet worden.
Als je het onderhoud zelf kan doen scheelt dat zeker, desnoods via de klusdagen via het forum.
Kijk als je graag een andere auto wil, oke. Maar onderhoud heb je hoe dan ook. Doorrijden of bijhouden, tjah.. Het kost toch wel geld.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0