S60 bijhouden of niet

 
 
 
 
 
wesp
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwrode
Leeftijd: 65
Berichten: 62
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

S60 bijhouden of niet

 · 
Posted: 15.06.2015 - 12:31  ·  #1
Ik rij nu al een paar jaar met mijn S60 D5 van 2003, heb ondertussen 218000 km, en stel mij stilaan de vraag: wat doe ik, rij ik verder met deze of zoek ik iets met minder kilometers op de teller.
Mijn vorige S60 heb ik verkocht bij ongeveer 230000 km, en vervangen door mijn huidige S60 (ongeveer 80000km bij aankoop).

Ik heb bij 180000 het vliegwiel en koppeling moeten laten vernieuwen.
Welke onkosten kan ik nog verwachten bij mijn huidige kilometerstand (218000) ?
Ik weet dat ik op 240000 de distributie zal moeten vervangen (gedaan bij aankoop, voor de zekerheid).

Voor het behoud ?
Tegen het behoud?

Alle opmerkingen zijn welkom, thankx
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: S60 bijhouden of niet

 · 
Posted: 15.06.2015 - 12:43  ·  #2
Lekker houden. Deze ken je. 218k is niks.

Kan je zo niet zeggen wat er nog aan komt.. Dat hangt van de staat van onderhoud af.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: S60 bijhouden of niet

 · 
Posted: 15.06.2015 - 12:51  ·  #3
Altijd lastig , ik heb mij v70 in feb verkocht met 270duizend op de klok , en er een andere v70 voor terug gekocht met maar 21duizend op de klok .
En de reden voor mij was , dat ik 1 auto voor de deur wil hebben , die weinig onderhoud nodig heeft en dat wordt naar mate de auto ouder wordt een factor , al is het een en ander wel voor te zijn , electronica echter ga je niet preventief vervangen en zo zijn er meer zaken .
Komt ook bij dat de rest van het vervoer , beide een auto nodig , in de oldtimer categorie zitten .