S60 2.4T chippen?

 
 
 
 
 
freek-t
 
Avatar
 
Subject:

S60 2.4T chippen?

 · 
Posted: 20.02.2012 - 14:26  ·  #1
Over een goeie week zal mijn S60 2.4T aan mij geleverd gaan worden.

Niet dat de auto ook maar iets te kort komt, maar zat toch te neuzen bij Rica voor een chippie.
Alleen heb ik wel wat vraagjes waar jullie me misschien mee kunnen helpen.

- De auto heeft 183.000km gereden. Is het dan nog verstandig om te chippen?
- Kan de automaat dit (extra) vermogen van 95nm zomaar aan?
- Moet ik rekening houden met een snellere slijtage van onderdelen? (behalve de voorbanden? :D )

Let wel, het is niet de bedoeling om de auto op de max te gaan rijden de hele dag, maar om vervelende "petjes" af te schudden wanneer dat nodig is. + het feit dat er ook regelmatig een grote aanhanger/caravan achter komt.

Verder kon ik bij Rica ook geen prijslijst vinden. Heeft iemand enig idee van de kosten?

Alvast bedankt!
V70 2.5T
 
Avatar
 
Subject:

Re: S60 2.4T chippen?

 · 
Posted: 20.02.2012 - 15:12  ·  #2
Chippen zou geen probleem moeten zijn bij deze km stand, mijn auto is ook gechipt rond deze km stand. Er zijn mensen die bij een ton meer de auto nog hebben laten chippen, gaat prima.

Een automaat zou dit wel aan moeten kunnen, ligt er ook aan hoe het vermogen inkomt. Geleidelijk of in een keer. Maar dit zouden ze ook moeten kunnen programmeren. Je zou hierover anders eerst een meer info vragen bij Rica.

Extra slijtage wel meevallen, ligt er natuurlijk ook aan hoe je rijdt. :D

Prijzen verschillen van tuner tot tuner, ik zou ook eens navragen bij andere. Ik hoor over Fasttech ook heel erg goede dingen. Ik ben zelf bij Tunex geweest, net zoals een paar andere hier.
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: S60 2.4T chippen?

 · 
Posted: 20.02.2012 - 18:10  ·  #3
Ik heb mijn S60 2.5T ook laten chippen op 173.000km en deze is van 210pk naar 270pk en van 320nm naar 403nm gedaan.

De automaat kan aardig wat hebben, ik ben bij fasttech geweest waar ze mijn vertelde dat het veilig is als je niet ver boven de 400nm uit komt met een automaat.
Voor de pknm's die je erbij krijgt gaf een andere volvo bezitter aan dat hij nu wel merkt dat hij voorzichtiger uit een bocht moet komen vanwege dat een FWD toch alle pk's op de voorbanden gooit(ik heb hier minder last van vanwege AWD).

Wij zijn met een groep geweest en hadden dus wat korting kunnen bedingen.

Voor je naar een tuner gaat let er op dat je TCV en de LLM 100% goed zijn vanwege dit anders eventueel verkeerd kan lopen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0