S60 gezien, graag tips.

 
 
 
 
 
Arno41
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 51
Berichten: 39
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

S60 gezien, graag tips.

 · 
Posted: 27.08.2014 - 20:53  ·  #1
Ik heb in Duitsland een S60 zien staan met 189.000km op de teller. Zie link:

http://suchen.mobile.de/auto-i…ORT&noec=1

Waar moet ik op letten bij deze auto en of motor?
Wat is de distributie interval bij de D5 van dit bouwjaar?
Volgens een hoop mensen is de kilometerstand van een Volvo niet zo belangrijk zolang het onderhoud maar goed is. klopt dat?

Graag jullie mening.
Groeten, Arno
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: S60 gezien, graag tips.

 · 
Posted: 27.08.2014 - 22:18  ·  #2
Interessante optie.
Goede kilometerstand en de staat van onderhoud lijkt ook goed te zijn.
marc apeldoorn
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 328
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: S60 gezien, graag tips.

 · 
Posted: 28.08.2014 - 08:40  ·  #3
Let op verstuivers, lekke keerringen, distributieriem bij 180.000 km. Verder is onderhoud inderdaad van belang. Let erop dat als je flink gas geeft er geen zwarte rook uit de uitlaat komt. Motor is bereksterk
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3178
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: S60 gezien, graag tips.

 · 
Posted: 28.08.2014 - 10:45  ·  #4
Distributie is 160.000 voor deze auto
Arno41
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 51
Berichten: 39
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: S60 gezien, graag tips.

 · 
Posted: 02.09.2014 - 17:09  ·  #5
Deze gaat het overigens niet worden. Nadat ik de beste man gemaild had en hem gevraagd had of er nog gebreken waren aan de auto zei hij :"geen gebreken".
Toen ik zei dat ik hem wilde komen halen zei hei als bijkomende opmerking dat de boordcomputer soms uitvalt, en dat je dan alleen een groen gloed ziet.

Zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben. Is dit een groot probleem, of valt dat niet te zeggen. Wil geen auto hebben waaraan ik eerst een paar honderd euro aan kwijt ben.
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: S60 gezien, graag tips.

 · 
Posted: 02.09.2014 - 17:43  ·  #6
Quote door Arno41

Deze gaat het overigens niet worden. Nadat ik de beste man gemaild had en hem gevraagd had of er nog gebreken waren aan de auto zei hij :"geen gebreken".
Toen ik zei dat ik hem wilde komen halen zei hei als bijkomende opmerking dat de boordcomputer soms uitvalt, en dat je dan alleen een groen gloed ziet.

Zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben. Is dit een groot probleem, of valt dat niet te zeggen. Wil geen auto hebben waaraan ik eerst een paar honderd euro aan kwijt ben.


Als dat echt het enige is....ligt eraan wat hij met de prijs zou willen doen, ik kan me zelfs voorstellen dat het alleen een slechte stekker verbinding zou kunnen zijn.

Op een voor de rest goede auto zou ik de koop niet laten afketsen op alleen de boordcomputer.
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: S60 gezien, graag tips.

 · 
Posted: 02.09.2014 - 19:03  ·  #7
Quote door Arno41

Deze gaat het overigens niet worden. Nadat ik de beste man gemaild had en hem gevraagd had of er nog gebreken waren aan de auto zei hij :"geen gebreken".
Toen ik zei dat ik hem wilde komen halen zei hei als bijkomende opmerking dat de boordcomputer soms uitvalt, en dat je dan alleen een groen gloed ziet.

Zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben. Is dit een groot probleem, of valt dat niet te zeggen. Wil geen auto hebben waaraan ik eerst een paar honderd euro aan kwijt ben.


Het oplossen van dit soort problemen is het werkgebied van ETS in Oosterhout. Voor een paar tientjes werkt je dashboard weer als nieuw.
http://www.ets1.nl/home.html
Arno41
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 51
Berichten: 39
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: S60 gezien, graag tips.

 · 
Posted: 02.09.2014 - 19:52  ·  #8
Ik had hem al gevonden, en hem een mail gestuurd.
Niettemin bedankt voor de info
 
Selected quotes for multi-quoting:   0