S60 HU603

Iets van geluid is prettig.....

 
 
 
 
 
Age_D5
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 182
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

S60 HU603

 · 
Posted: 21.07.2021 - 16:32  ·  #1
Ik heb een radio... daar is dan ook alles mee gezegd.

De boxen aan de bestuurderskant zijn kaputt. De boxen aan de passagierskant zijn ook niet meer best.

Er is nauwelijks bass. Iemand verstand van wat mogelijk is? Kan een en ander uiteraard zelf inbouwen.
Dit was ik van plan, maar wie weet hebben jullie ervaringen of andere ideetjes:

https://www.audiovolt.nl/produ…arkit-usb/
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3731
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: S60 HU603

 · 
Posted: 21.07.2021 - 16:53  ·  #2
Die radio die je laat zien is een generieke Chinese Android radio met een Volvo frame er omheen, met hele matige specificaties. Alleen betaal je er bij die zaak te veel voor. Voor de helft van dat geld kan je een veel betere kopen uit China.
Verder heb je (als je dat wilt) ook nog een aparte module nodig voor de stuurwielbediening. Persoonlijk heb ik zelf goede ervaringen met Android radio's uit China (alleen niet in een Volvo). Ik zou zo'n radio alleen niet aanbevelen als je zelf niet een beetje handig bent met b.v. Android telefoons.
Age_D5
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 182
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: S60 HU603

 · 
Posted: 21.07.2021 - 17:03  ·  #3
Dan ga ik voor de pioneer die Obke in het forum genoemd heeft. Nu even het boxen probleem oplossen.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 44
Berichten: 2054
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: S60 HU603

 · 
Posted: 21.07.2021 - 17:18  ·  #4
Alles high performance nog beter icm een versterker. Liefst nog een subwoofer. Dan komt het helemaal goed.

Dat heb ik erin liggen icm met een hu-805 radio. Echt zeer goed geluid en de sub zorgt wel voor de nodige bass.
Koppel met een grom mn teledoon via bleutooth.

Nou heb ik geluk gehad dat de vorige eigenaar dat er allemaal in heeft gebouwd.
Volvo70V
 
Avatar
 
Subject:

Re: S60 HU603

 · 
Posted: 22.07.2021 - 08:31  ·  #5
Einde van de maand krijg ik weer een sub binnen, hp speakers heb ik zo liggen, versterker er bij en idd dongeltje er aan, andere radio er in, en dan klinkt t weer als vanouds.
Age_D5
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 182
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: S60 HU603

 · 
Posted: 23.07.2021 - 21:33  ·  #6
Ik kan twee 16,5cm speakers van JBL (stage3 427 coaxiale autoluidspreker). Ik hoef geen rammende bass uit de auto. Als het geluid maar goed is en helder. Ik kan ze voor twee tientjes overnemen van een vriend. Is dit wat voor in de voorzijde van de Volvo, S60 samen met de originele Volvo tweeters?

Of moet ik echt voor de midwoofer speaker gaan voor in de S60 samen met de tweeter?

PS.
Ik heb de Volvo speakers los uit de behuizing, die dingen waren gescheurd en maakten geen contact meer waardoor er geen midden of laag meer in zat. Was wel even raar kijken toen ik ze los haalde (want niemand heeft de panelen ooit los gehad... en ik ben het nog niet eerder tegengekomen dat beide speakers in de voorzijde zo kapot waren in een Volvo). Moet je toch je best voor doen met oorpijn tot gevolg... Althans, zo was het in mijn D5...
Appeltje
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 240
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: S60 HU603

 · 
Posted: 23.07.2021 - 21:40  ·  #7
Aanvullende tip; plak geluidsisolatie aan de binnenkant van de deuren en misschien ook in de achterbak. Scheelt geluid van buiten en de boxen klinken een stuk beter 👍 veel succes ermee 👍
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 44
Berichten: 2054
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: S60 HU603

 · 
Posted: 24.07.2021 - 09:30  ·  #8
Die rammende bass valt met zo een sub wel mee hoor 😂
Is maar net hoe hoog je het volume zet en welke muziek opstaat.
Maar het geeft net dat extra beetje wat je bij de gewone speakers mist. Gewoon subtiel dus 😄
Nou weet ik trouwens niet hoe een sub er bij een s60 uitziet. Dat zit niet boven het reservewiel in de kofferbak zoals bij de v70 neem ik aan.
S80tig
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 83
Geregistreerd: 06 / 2020
Subject:

Re: S60 HU603

 · 
Posted: 13.10.2021 - 18:38  ·  #9
Bluetooth is met grom of yatour helemaal niet goed. Bitrate is geen LDAC. Maar lage kwaliteit.
De module is alleen fijn om een externe dac aan te sluiten.

Dus premium erin en dan bluetooth is jezelf enorm te kort doen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0