S60 D5 Motorservice vereist

Een veel besproken onderwerp

 
 
 
 
 
Kasper-D5
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 35
Berichten: 17
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

S60 D5 Motorservice vereist

 · 
Posted: 04.03.2015 - 17:08  ·  #1
Beste allemaal,

Ik ben Kasper en heb een Volvo S60 D5 uit 2002.
Sinds kort krijg ik de melding "Motorservice vereist" in mijn display. Nu ken ik deze melding wel van toen ik op vakantie de steile hellingen op ging met mijn Volvo, maar deze melding komt nu ook wanneer ik de auto net start of tijdens het rijden. Dit zou te maken hebben met een turbo ventiel, aangezien we in een vlak land wonen en ik niet regelmatig vol gas een oprit pak laat ik dit zitten. Ik heb hier dus ook eigenlijk nooit last van.

De melding komt voornamelijk naar voren wanneer de auto koud is en het resultaat is dat de auto bokt na het intrappen van de koppeling. De auto loopt verder mooi en rustig. Zonder de melding schakelt de auto gewoon heerlijk soepel en heb ik nergens last van.
Ook wanneer ik (zonder melding) de koppeling intrap verspringt de toerental meter niet en hoor ik geen rare geluiden.

Nu wilde ik vandaag naar de dealer om dit uit te laten lezen maar op de heenweg kreeg ik natuurlijk geen melding. Aankomende vrijdag wil ik weer naar de dealer wanneer ik de melding krijg.

Heeft iemand ondertussen een idee wat het kan zijn?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt!
Kasper-D5
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 35
Berichten: 17
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: S60 D5 Motorservice vereist

 · 
Posted: 04.03.2015 - 17:09  ·  #2
Vergeten te vermelden dat de auto nooit in noodloop is gekomen en ik natuurlijk (al heel lang) het forum lees :-)
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: S60 D5 Motorservice vereist

 · 
Posted: 04.03.2015 - 17:13  ·  #3
Vaak staat de storing nog wel in het geheugen van de auto zodat hij toch kan worden uitgelezen ondanks dat je dan niet de melding hebt.
Kasper-D5
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 35
Berichten: 17
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: S60 D5 Motorservice vereist

 · 
Posted: 04.04.2015 - 09:49  ·  #4
Ik heb het probleem gevonden (o.a. mede dankzij het forum!). Na het uitlezen bleek dat mijn koppelingssensor kapot was. De auto begon daardoor raar te rijden en de cc werkte ook niet meer. Na het vervangen rijdt de auto weer geweldig. Voor de informatie, de auto heeft 320 dkm gereden toen het probleem zich voor deed.

Hopelijk heeft een volgende lezer iets aan dit bericht.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0